Zwakke polsen....????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwakke polsen....????

Hey allen,

Ik heb de laatste tijd redelijk wat problemen bij het heffen van gewichten bij bepaalde oefeningen. Zoals een seated shoulder press met twee dumbells van 18kg of een incline chest press met 2 dumbells van 22 kg ...
    Het probleem is dat mijn schouderspieren en borstspieren de gewichten best aankunnen, maar ik moet meestal forfait geven omdat m'n polsen niet meewillen of door m'n grip die niet sterk genoeg is

Idem bij de benchpress, heb daarnet met spotter 5x 90kg geduwd, maar die polsen 'klikken' altijd weg....als je snapt wat ik bedoel?

Hoe los ik dit op? (zonder minder kilo's te moeten nemen).
    Onderarmen extra hard trainen??

Thanks

je polsen? is je grip misschien niet helemaal ontwikkelt? Ten eerste: doe de handschoentjes mar uit en ga idd maar eens wat onderarm oefeningen doen. En ten tweede, als je het gewicht nog niet helemaal zelfstandig de baas kunt dan is het misschien verstandig samen met behulp van je spotter negaieven te gaan doen met bankdrukken. Doe dan wel zelfstandig een aantal setjes met een lager gewicht en meer reps! Succes!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Heb een soort gelijk probleem bij de Deadlift. Mijn rug kan makkelijk meer tillen, maar de polsen/grip is belachelijk slecht, waardoor het maar bij de 70-80kg blijft op moment.

TESTOSTERONE NATION - Massive Forearms, Strong Grip
      Dat artikel was erg informatief. Heb van elke grip soort 1 oefening op mijn benen dag toegevoegd. 2 dagen later pak ik mijn polsen/grip dan nog een keer met de gewone oefeningen zoals Deadlift e.d.

De vooruitgang is positief. Je onderarmen ontwikkelen zich sneller dan andere spiergroepen blijkt en passen zich sneller aan vanwege de prikkels.

Krijg de indruk dat je wel erg op je spotter leunt om zwaar te tillen. Het is de bedoeling dat de spotter lichtelijk assisteerd bij 2-3 herhalingen laatste set zodat je er helemaal doorheen kan. Maar als je de spotter het werk voor je laat doen schiet het ook niet op.

Dus ga je onderarmen trainen en doe de andere oefeningen iets lichter zodat je het zelfstandig kan uitvoeren en leun alleen op je spotter wanneer ECHT nodig is. Anders kun je net zo goed iemand anders laten sporten voor je.

Ben totaal niet onder de indruk van je 5x90BP als je zoveel hulp van je spotter krijgt. Doe dan 5x80 die je WEL zelf doet en welk je spieren fatsoenlijk belasten en zodat je in de loop der tijd zelf die 5x90 kunt doen.
      Last edited by Falstyr; 25-10-2007, 08:39.

Comment

Bedankt voor de tips!
        Zal het artikel eens bekijken.

Wel die 5x90 was eerder een éénmalige 'laat ik het eens proberen' poging
        drie weken geleden was mijn max 60KG, gisteren ging de 8*70kg en 8*80 kilo vlotjes omhoog, waarvan de laatse drie reps bij de 80kg met lichte ondersteuning van de spotter naar boven ging.

Maar ik vind het nog veeeeel te vroeg om 90Kg te gaan duwen hoor
        Eerst 80KG vlotjes en zonder hulp naar boven krijgen

Oh en by the way, ik draag geen handschoentjes

Thanks &
        Greetzzzzz

Comment

Onderarmen zullen zich vanzelf ontwikkelen aangezien je nog niet zo lang BP doet op een hoog gewicht.
          Who's the Chef

Comment

mmmmmmmm, ik train nooit mijn onderarmen maar ze groeien aardig mee..

Comment

grip verzwakt bij bijna iedereen sneller dan de krachtin de daadwerkelijk te trainen spier. Best zonde eigenlijk.
              Ik las altijd een aparte dag voor armen in en doe dan het laatste kwartier 2 oefeningen om mijn grip te verbeteren.
              Met bovenhandse greep bicepscurls met de rechte barbell en daarna een halterschijf van 5 kilo die met een touw aan een gladde stok vast zit omhoog draaien. Daar gaan je onderarmspieren van branden!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by chili-palmer View Post
                mmmmmmmm, ik train nooit mijn onderarmen maar ze groeien aardig mee..
                Je onder armen hoef je ook niet echt appart te trainen.
                Die train je bij bijna elke oef. die je doet.
                Who's the Chef

Comment

Misschien handknijpers gebruiken.
                  Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Mischien last van zwakke polsen eventueel intape,ook word er wel eens gebruikt gemaakt van polsbandjes,maar als ik die bekijk geloof ik daar niet zo in.

Comment

voor de rug oefeningen kan je ook straps gebruiken die werken perfect.
                      Ik heb ook geen sterke greep en door de straps houden die het gewicht gewoon aan je pols vast en ben je meer bezig met de reps met i.p.v. je greep.
                      eat eat eat and look like a freak!

Comment

met push ups kun je ook heel goed je onderarmen trainen, probeer eens van die vinger push-ups
                        17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X