correcte chin-up uitvoering?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• correcte chin-up uitvoering?

Joew,

Ik zit met een vraag over chin-ups. Op sommige fora lees je dat je de lat zo breed mogelijk moet vastgrijpen, elders lees je 10cm van schouderbreedte, en een smallere greep zou de rug "vollediger" trainen volgens andere bronnen.

Hoeveel soorten chin-ups zijn er, en wat weten jullie hierover?

(btw, train je met chin-up ook de rugvleugels, of bestaat hier een manier voor?)

Bedankt

Ik doe de Chin-up meestal met een triangel.
    Chins borst en chins neck en chins triangel zijn de 3 die ik ken.
    Bij borst en neck je armen hetzelfde houden alsof je de oefening met de stang doet.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

@Tigra:Met een triangel?? Wat bedoelt ge daarmee?
      getting back in shape...

Comment

T'ja Triangel. Bij ons noemen ze dit zo. Is een hulpstuk dat je bevestigt aan de kabel. Ipv een stang een triangel aan de kabel bevestigen. Is voor chins borst. Weet echt niet hoe ik dit beter moet omschrijven. Sorry!
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Chins met smalle greep?
          getting back in shape...

Comment

Met die triangel zijn het chins met een neutrale smalle greep. Als je dat ding op je borst trekt zitten je handen zegmaar net binnen je tepels.
            Je hebt chins met drie verschillende handgrepen (bovenhands, onderhands en neutraal) en dan de verschillende breedtes (kort door de bocht: breed en smal). Daarnaast kun je je ook nog optrekken op een manier dat je stang achter je hoofd komt. Ik ken deze alleen in de brede variant, maar als hij ook nog smal kan heb je nog wat meer soorten. Welke het beste is weet ik niet, ik geloof dat de brede bovenhandse wel het meeste spiervezels van je lats pakt (latissimus dorsi, je vleugeltjes dus).
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dus met een bredere greep train je de rugvleugels. Als je chin-ups doet met een "triangle" tot aan de borst, welk deel train je hier dan mee?

Ik zoek eigelek een chin-up om de "Trapezius" mee te trainen, dan kan ik deze combineren met een brede greep voor de rugvleugels

Comment

Je traps train je gericht met shrugs, niet met chins. Met de triangel pak je meer je middenrug en biceps dan je lats. Je traint ze wel hoor, dus ze zijn goed als afwisseling, maar ze recruteren minder spiervezels in je lats dan de brede.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Die shrugs vind ik echt een beetje saai^^, maar goed dat ik het weet. Chinne en shrugge dus

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X