kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt voordat ik mijn triceps weer volop belasten kan? overal lees ik 2 tot drie dagen maar de aanhechtingen lijken wel overbelast! toch wil ik doorgaan want anders neemt de massa rap af
herstel
Collapse
X
-
Overtrainen is een combinatie van zowel geestelijke als lichamelijke verschijnselen.
Om te voorkomen dat je overtraind raakt moet je, je lichaam goed laten herstellen na een training. Als je merkt dat je spieren nog gevoelig zijn van de vorige training zijn ze nog niet geheel hersteld. Dus dan moet je die spiergroep rust geven of heel licht trainen om ze goed te laten doorbloeden.
Doe je dat niet dan kun je overtraint raken.
grts
Comment
-
Dat is niet helemaal waar. Als je spierpijn hebt en je traint herstel je net zo snel en goed als de mensen die trainen zonder spierpijn. Het is alleen wat vervelender trainen. (bron muscle & fitness, is uit een onderzoek gebleken). Overtrainen is een ander hoofdstuk, als je aanhechtingen kapot gaan ofzo ben je jezelf echt aan het verpesten. Wellicht ben je te hard begonnen. Schakel even terug en gun je lichaam de rust. Als je echt overtraind raakt is het gewoon voorbij voor minimaal een maand of zelfs meerdere. Dan verlies je pas massa, dat is het echt niet waard."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
@GeneralIx: Ik denk dat je niet altijd alles moet geloven wat in artikels staat geschreven, of het nu een onderzoek betreft of niet.
Spierpijn bestaat uit één of meerdere verschillende factoren. Dit staat ook nog los van het feit of iemand getraind of ongetraind is. De trainingsfrequentie, intensiteit etc. Zeg nooit per definitie dat herstel met of zonder spierpijn even zo snel gaat. Denk je dit wel, zul je je toch meer moeten verdiepen in de materie van spierpijn en training. Overtraining laat ik nog even buiten beschouwing.
@ELPADRONE: Hersteltijd is lastig te bepalen. Er zijn richtlijnen, maar heeft ook weer te maken met de manier van trainen, doel, intensiteit, frequentie en ga zo maar door. Als jij denkt last te hebben van je aanhechtingen, hoef ik je niet te vertellen wat te doen, hoop ik.
Succes!
Greetzz J.
PS: Train je tricep pas weer als je niks meer voelt, en deze volledig herstelt is/zijn... Voor zeer gevorderde fitnessers/bodybuilders gaat deze regel niet altijd op... maar dat ben jij waarschijnlijk nog niet...
Comment
-
Hmmm ja die dubieuze onderzoekjes uit de muscle&fitness....... Ik gebruik dat niet als bron omdat de meeste studies die daarin staan nou niet echt wetenschappelijk goed onderbouwd zijn.
Spierpijn wordt veroorzaakt door een microtrauma en/of door ophoping van lactaat. Je lichaam is nog niet klaar met herstel en het opruimen van afvalstoffen op het moment datje nog spierpijn hebt. Dus gewoon de spier niet teveel belasten als je nog spierpijn hebt.
grts
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
19 uur geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
5 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: