Na lange tijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Na lange tijd

Goedendag allen ik heb een vraag over het trainen na een lange tijd niet getraind te hebben... Ik ben namelijk een tijdje gestopt omdat ik het veel te druk had met werk e.d. ik ben na een half jaar weer begonnen 2 maanden getraind en daarna weer een maand gestopt en wil aankomende week weer gaan fitnessen en het nu vasthouden omdat ik nu een wat flexibeler rooster heb. Mijn doel is spiermassa kweken en mijn gewicht hoger krijgen dan dat het is... Ik heb al veel moeite gedaan om 10kg aan te komen maar nu blijf ik haken en ik vind mezelf nogsteeds te licht... Maar wat voor tips hebben jullie voor iemand die al wel heeft getraind en na een stop weer gaat beginnen... Ik zou graag willen weten wat ik voor oefeningen zou kunnen doen en of ik die lichter moet pakken dan voor heen of moet ik ze nu direct zwaarder pakken? Voor het lezen en de tips alvast bedankt.

Grtz. Krassienova
    21 Jaar; 1.90m Lang; Gewicht 75kg streefgewicht 90kg;

Zou eerst weer beginnen met 3x per week full body en liefst zo min mogelijk/geen cardio. Dan zul je het snelste massa winnen. Hou dit een week of acht vol (wel elke training gewichten/reps bijstellen dat je behoorlijk moet werken) en daarna gewoon knallen op een 4-5 dagen split of iets dergelijks.
    Ik zou me in mijn fullbody trainingen beperken tot de grote compounds (squats, deadlifts, bent over barbell rows, benchpresses en military presses). Als je dat nog niet zwaar genoeg vind zou ik nog wat isolatie oefeningen doen voor je biceps en triceps (2 oefeningen elk) en voor je kuiten (1-2 oefeningen). Eventueel ook nog buik erbij. (Er zijn mensen die dat niet nodig vinden/hebben, vandaar mijn eventueel).
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Full body met compounds lijkt me inderdaad de beste oplossing.
      Mooie uitleg general.

grtz
      getting back in shape...

Comment

Paar weken FB idd en dan kan je weer in je ode ritme stappen
        Who's the Chef

Comment

Enige wat ik op General heb toe te voegen is om na de eerste 8 weken FB als je alles weer opgestart heb lichtelijk te gaan bulken. Zo te horen kom je toch nauwelijks aan dus meer schoon eten en massa trainingen zoals Bill Star 5x5 intermediate of Russian Bear zouden dan geweldig zijn in combinatie. Die schema's zijn ideaal voor beginners die massa en kracht toename willen. Vervolgens om bij te komen die split doen. En in de toekomst doe je dan nog een Bill Star 5x5 advanced voor nog meer massa

Buikspieroefeningen heb je op zich niet echt nodig. Die pak je met de basis/compoundoefeningen al behoorlijk mee.
          Last edited by Falstyr; 10-11-2007, 13:32.

Comment

Ik zou eerst een maandje kijken hoe het gaat voordat je je dieet gaat veranderen. Als je te snel allerlei dingen gaat veranderen weet je niet meer waar je je winst vandaan hebt en hoe je het beste verder kunt uitbouwen. Dat is mijn ervaring tenminste.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X