Frontsquat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frontsquat

Sinds twee weken ben ik met een fullbody programma bezig. Daar zit ook een frontsquat in alleen lukt het me niet goed om deze goed/eenvoudig uit te voeren. Heeft iemand misschien tips?

Momenteel doe ik het als volg:
    - Barbell ligt op de schouders
    - ellebogen naar voren handen gekruist over elkaar heen.
    - goed voorruit blijven kijken

Op deze manier blijft de barbell niet echt lekker liggen. Vorige week ging het echt niet en heb ik maar een gewone squat gedaan. Verder vroeg ik me nog af of je met de frontsquat hetzelfde gewicht moet kunnen squaten als bij de gewone?
    Hopelijk kan iemand mij helpen, ga het morgenvroeg zowieso nog een keer proberen.

Front squat is zwaarder en moeilijker als de gewone en dus ook met een lichter gewicht.

Is het probleem dat je stang wegglijd?
    Zo ja zou je je ellebogen iets meer omhoog kunnen houden.

Is er geen begeleiding op je sportschool die je dit kan voordoen?
    via ee forum is het moeilijk voordoen
    Who's the Chef

Comment

Frontsquat vind ik ook redelijk lastig.
      Voer hem hetzelfde uit als jou. Heb wel dat het de ene keer beter gaat qua grip dan de andere keer.
      Het is wel normaal dat je minder gewicht pakt als op de normale squat (of de normale squat moet wel heel erg laag zijn..).

Je hebt nog wel een andere grip variant:

Dat is de weightlifting uitvoering. Vind het zelf nog lastiger op deze manier... Maar je zou het eens kunnen proberen.

succes morgen
      Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by been View Post
        Front squat is zwaarder en moeilijker als de gewone en dus ook met een lichter gewicht.

Is het probleem dat je stang wegglijd?
        Zo ja zou je je ellebogen iets meer omhoog kunnen houden.

Is er geen begeleiding op je sportschool die je dit kan voordoen?
        via ee forum is het moeilijk voordoen
        Ik sport altijd op het sportcentrum van het uvt. Het voordeel is dat het goedkoop is. Voor €70,- heb ik een sportkaart waar ik heel het jaar mee kan sporten (ook andere sporten). Nadeel is dat er geen begeleiding is. Soms vraag ik wat dingen aan de ervaren mannen.
        Last edited by gais_der_german; 11-12-2007, 22:44.

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
          Frontsquat vind ik ook redelijk lastig.
          Voer hem hetzelfde uit als jou. Heb wel dat het de ene keer beter gaat qua grip dan de andere keer.
          Het is wel normaal dat je minder gewicht pakt als op de normale squat (of de normale squat moet wel heel erg laag zijn..).

Je hebt nog wel een andere grip variant:

Dat is de weightlifting uitvoering. Vind het zelf nog lastiger op deze manier... Maar je zou het eens kunnen proberen.

succes morgen
          Die doe ik nu voor mn push press en power clean. Brute oefening, je balans houden is moeilijk en je poten doen er stevig zeer van.
          the one and only tabata overlord

Comment

Het is gelukt! Bedankt voor de adviezen.

De eerste keer ging niet goed, barbel rolde naar voren en was niet echt lekker voor mijn schouder. De tweede keer ging het goed, alleen blijf erbij dat ik het niet echt een lekkere oefening vind. Geef mij maar de gewone squat.

Comment

Waarom doe je die niet gewoon dan ??
              Who's the Chef

Comment

Afwisselen is ook belangrijk, ik denk dat dat zijn reden is.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat is het voordeel van een frontsquat ten opzichte van een normale squat?

grts

Comment

Als ik een gok moest doen zou ik zeggen dat je onderrug minder belast wordt.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Afwisselen is ook belangrijk, ik denk dat dat zijn reden is.
                      Idd, ik volg nu een fullbody schema. Daar zit in dag 1 een normale squat, dag 2 front squat en dag 3 leg press.

Comment

Ik houd met een frontsquat altijd de stang tussen me tanden.

Comment

Ik houd het op gewone squats.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

ik ben niet zo pro, doe mijn squads gewoon nog op met een apparaat

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Ik houd met een frontsquat altijd de stang tussen me tanden.
                              Ik moet het je nageven, dan ben je wel echt een man.

Ik ga vrijdag ook even de frontsquat proberen, ben nu toch nieuwsgierig geworden.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X