stretching

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stretching

ik vroeg me af wat de beste stretchoefeninen zijn voor elke spiergroep

ik vind er zoveel, en velen voor dezelfde spier(en)(groepen) dat ik ff het bos door de bomen niet meer zie. Bijvoorbeeld hand tegen een deuropening en dan lichaam wegdraaien is zowel goed voor biceps als borst als de schouders.
    dus kan er eens iemand een goede stretchcombo opsommen voor de verschillende spiergroepen.

die ik zelf zou onderverdelen in:

biceps

triceps

rug

borst

schouders

benen (hamstring,kuiten,...)

Ik stretch nooit. Ik doe daarvoor in de plaats een coolingdown op een cardioapparaat van 5 tot 10 minuten om de verzuringstoffen weg te spoelen.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Zoek eens op doggcrap. Bij die trainingen komt stretchen ook kijken, en dat zijn behoorlijke stretches. Het voordeel van dit soort stretches is dat het ook spiermassa bouwt.
      Last edited by GeneralIx; 13-12-2007, 20:00. Reason: Kleine nuance aangebracht.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Verglijk fasciastreches (zoals bij DC) niet met gewone streches!

Waar je bij gewone streches stopt ga je bij dit soorts streches nog een stukje verder
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Is helemaal waar, maar hij vroeg om de beste stretches. Dan ga ik uit van de stretches die nog een trainingseffect hebben ook.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Hoe zit dat eigenlijk met stretches?

Gevoelsmatig is het prettig even de rug te strekken tussen de deadlift setjes door. Neemt de "zere" spanning op de rug weg om fit aan de volgende te beginnen. Maar ik las weer elders, weet niet meer precies waar, dat streches geen toegevoegde waarde heeft en in de meeste gevallen juist meer blessures veroorzaakt. In hoeverre is dit waar?

Aangezien ik steeds zwaarder ging doe ik nu 1 opwarmset met 50% en daarna 3 werksets. Op moment werkt dat prettiger.

Comment

als ik die topic op doggcrap opendoe met de stretches zie ik niets?

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                als ik die topic op doggcrap opendoe met de stretches zie ik niets?
                Heb hier de link voor je. Ik geef toe het is een gekut om het te vinden, maar dan heb je ook wat.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X