Fitness en zwakke rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness en zwakke rug

Hoi
    Sinds kort fitnes ik,ik moet rekening houden met mijn rug dus bepaalde rugspieroefeningen (platte rugwervel ofzo) geven mij wel rugpijn ,de andere oefeningen gaan zonder probleem.
    Nu is mijn vraag,als ik nu alle oefeningen doe en niet de rugspieren train krijg ik dan een abnormale spierbouw of is het niet zo erg,of kan ik ook alles trainen zonder dat ik de rugspieroefeningen doe of is er een andere oplossing ?

Als je overdrijft ga je bol staan schouders trekken naar je borst toe, het lijkt mij dat als je rugproblemen hebt deze juist moet trainen maar niet met volle gewicht.
    Maar ik zou als ik jou was en je hebt echt rugklachten dit met je dokter of fysio overleggen.

Comment

Ik zou de oefeningen die je wel kunt doen zonder pijn wel blijven doen. De andere zou ik geen risico mee nemen voordat je dit met een fysio hebt overlegd. Waarschijnlijk zal die het je afraden ofwel met heel laag gewicht langzaam opbouwen.

Over welke oefeningen hebben we het hier eigenlijk die je niet kunt? Onderrug? Of alle rug oefeningen?
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Zorg dat je altijd een goed contact onderhoud met je huisarts of een goede sportarts/fysiotherapeut om je te begeleiden. Als je zomaar wat gaat doen is de kans groot dat je je enorm gaat blesseren en dat kan in het geval van een toch al zwakke rug desastreuse gevolgen hebben.
        Doe nooit zomaar wat zonder het advies van een proffesional.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Als je je rug minder zwaar traint dan de rest zal je na verloop van tijd toch wat kromtrekken. Zou ook naar de fysio gaan, die zal je wel oefeningen geven die je wel kunt doen en die je helpen herstellen. Dan kun je in de kortste tijd behoorlijk trainen, want geef toe, je rug is de leukste spiergroep om te trainen .
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan benen

Comment

Mijn voorkeur ligt bij armen en borst. Rug en benen vind ik het vervelendst om te trainen.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

ga naar de fysio! kunnen zie misschien wat oefeningen leren die je wel kan uitvoeren

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Mijn voorkeur ligt bij armen en borst. Rug en benen vind ik het vervelendst om te trainen.
                  idem hier

Comment

ik vind bene het fijnst, vooral als je dan na het sporten bijna niet meer kan lopen

Comment

Originally posted by nickydebeer View Post
                      ik vind bene het fijnst, vooral als je dan na het sporten bijna niet meer kan lopen
                      Ik moet altijd zo'n 30 tredes de trap af na het trainen. Ik hou me altijd vast aan de reling! haha

Maar toch vind ik borst het lekkerst. En dan met name de dag erna!
                      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

ja man, hiero ook borst het fijnst...

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                          Ik moet altijd zo'n 30 tredes de trap af na het trainen. Ik hou me altijd vast aan de reling! haha

Maar toch vind ik borst het lekkerst. En dan met name de dag erna!

Whauah ik hoef gelukkig geen trap te lopen daarna, wel nog 500 meter naar huis

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X