barbellrow

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• barbellrow

hoi ik had een vraag doe normaal altijd rows voor rug.
    met bovenhandse greep mar krijg dan wat last van elleboog
    is onderhandse greep ook goed of heeft dat een ander effect
    alvast bedankt

Heb hem even verplaatst voor je naar de juiste sectie. Volgens mij mag je allebei doen, onderhands legt volgens mij het accent wat meer op biceps, maar als dat je ellebogen spaart zou ik het zeker niet laten.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mijn tip: gebruik dezelfde greep als voor de deadlift..om en om.
      Een hand onderhands en een hand bovenhands. Dit geeft meer grip en je kunt meer gewicht aan.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Dat vind ik persoonlijk dan weer niks. Gewoon bovenhands en gaan. Maar prefereer toch de T-bar row eigenlijk :S Op moment doe ik die niet met zo'n apparaat maar met een BB en dan een triangle grip ding er onder. Dan kon je hem maar op 1 manier vastpakken. En dan goed op de samentrekking concentreren in de rug en schouders. Zelfs met een relatief licht gewicht voel je hem dan al goed zonder dat je de armen zwaar belast.

Comment

Ieder zijn eigen ding. Om en om en dan zwaar gaan werkt voor mij het beste.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Mijn tip: gebruik dezelfde greep als voor de deadlift..om en om.
            Een hand onderhands en een hand bovenhands. Dit geeft meer grip en je kunt meer gewicht aan.
            maar dan train je a-symmetrisch! Ik ben er bij de deadlift al geen voorstander van (al werkt het wel beter), met een oefening als Barbell Row, die je echt in de rug trekt, zou ik zeker niet doen.

Comment

nee...want de set daarna wissel ik weer. Eerst bovenhands/onderhands. Daarna weer onderhands/bovenhands. Ik behoud de symmetrie heus wel hoor

Comment

nee...want de set daarna wissel ik weer. Eerst bovenhands/onderhands. Daarna weer onderhands/bovenhands. Ik behoud de symmetrie heus wel hoor
                zeg dat dan

netjes dat je dat kan trouwens. De 'verkeerde' om en om gaat bij mij met dl altijd erg lastig.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                  zeg dat dan

netjes dat je dat kan trouwens. De 'verkeerde' om en om gaat bij mij met dl altijd erg lastig.
                  Dat is een powerliftersgreep. En aangezien ik mij voornamelijk op kracht richt wil ik zoveel mogenlijk gewicht kunnen pakken. Ik heb mij al vanaf het begin gericht op powerlifter truukjes

Comment

denk niet dat je met een mixed grip bij deads a-symmetrisch groeit hoor. Dat wissel ik nooit af eigelijk. Dat gaat me ook echt niet lukken..,
                    Trainingslog Farmboy:

Comment

Ik heb het wel gedaan omdat ik het mooi vond. Elke set wisselen, maar nu ik in de gaten heb dat je enige voordeel grip is, en ik aan grip geen tekort heb, laat ik het voor wat het is. Doe nou gewoon beide bovenhands, houdt de stang nog wat rechter ook (bij mij in ieder geval).
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Als je een betere grip hebt kun je meer gewicht aan en meer reps maken. Grip leid indirect tot meer groei en krachttoename!

Comment

Als grip de beperkende factor is zul je meer kunnen pakken. Bij mij was mijn onderrug echter de beperkende factor. Dan kun je net zo goed de normale grip pakken.

sigpic

Comment

Als je een betere grip hebt kun je meer gewicht aan en meer reps maken. Grip leid indirect tot meer groei en krachttoename!
                            Leuk voor een powerlifter, nutteloos voor een bodybuilder

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Leuk voor een powerlifter, nutteloos voor een bodybuilder
                              Ik ben geen bodybuilder
                              Mijn doel is krachttoename en conditie.
                              Last edited by de sterkste ophaler; 24-01-2008, 12:42.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X