nieuwe borst oefening nodig!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe borst oefening nodig!!!!!!

hey,

welke oefening kan ik het beste doen als ik de benchpress eruit haal?

doe verder al:
    1 cable fly's
    2 incline dummbell press
    3 ???????

zat zelf te denken aan chestpress, maar weet niet of dat wel zo verstandig is.

grts
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Waarom zou je de benchpress eruit willen??Doe dan Dumbell press.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Benchpress moet je dan vervangen door DB Press of Cable Press. Doe je dit niet dan ben je dom bezig. Chestpress en Peck Deck zijn alleen handig in pre-exhaust cycli of de borst af te maken nadat je armen het hebben begeven, maar niet als een primaire oefening.

Comment

waarom ik de benchpress eruit zal halen:
        kheb het nu al 11 maanden achter mekaar gedaan, elke week, en boek er geen vooruitgang meer mee. blijf telkens steken op 80 kg.

waarom geen dumbbell press:
        daar zijn de gewichten gewoon te laag voor bij ons, en een andere sportschool heeft ook geen zin, want het overal evenveel gewicht.

kheb vandaag eens chestpress gedaan, maar dat doe ik ook niet meer weer, het verneukt me hele schouders inplaats van de borst.
        cable press zou eventueel wel kunnen.

grtz
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

Als je niet verder komt met benchpress moet je eens een andere trainingsmethode gebruiken. Steeds dezelfde manier trainen komt je op den duur...duur te staan. Je weet dat je om de 6-8 weken van trainingsmethode en doelstelling moet wisselen in geval met verminderde meer opbrengst en shit? Dat je microcycli moet houden om naar je macro doel toe te werken?

Er zijn verschillende trainingsmethoden om door barrieres heen te knallen. Zo kun je progressief blijven laden, of dat je een tijdje alleen negatieven doet, Oxford pyramide of simpelweg a la bill star dat je een tijdje weer terug gaat naar een lager gewicht en elke weeg je gewicht linear verhoogd.

Af en toe een weekje rust/deload er tussen door is ook geen slecht iets overigens.
          Last edited by Falstyr; 02-02-2008, 13:24.

Comment

ik weet idd dat je moet veranderen van schema.
            kheb bij benchpress ook vaak veranderd van trainen.

bijv. warming up, dan max gewicht erop en telkens 10 minder tot ik niet meer kon.

of langzaam opbouwen bijv. 50-60-70-80

met bilstar ben ik niet bekend en wat is oxfort pyramide??

grtz
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Bill Star was een top powerlifter. Zijn schema is 5x5 gebaseerd op vrij primaire oefeningen gericht op kracht ontwikkeling. Verscheidene mensen hebben zijn programma lichtelijk aangepast zoals Rippetoe en Madcow.
              Madcow's 5x5 and Training Theory and Information Site

Oxford Descending Pyramid
              TESTOSTERONE NATION
              What I Learned
              Pyramid-style loading seems to have a really bad rap around here. Should it? "Seesaw Battle" compares the training effects of pyramiding up in weight (DeLorme) vs. pyramiding down (Oxford).
              With the DeLorme method, you start with 50 percent of your 10RM, do 10 reps, slap 75 percent of your 10RM onto the bar, do 10 reps, then for the third and final set load 100 percent of your 10RM and get as many reps as possible. (You can substitute a 3RM, 5RM or whatever in place of the 10RM.)
              For the Oxford descending pyramid, you start with 100 percent of your 10RM and take it to failure, then reduce the weight just enough on each of the next two sets to reach failure at about 10 reps.
              Now, both these methods have been studied and compared by scientists at the John Hopkins School of Medicine. Essentially, if you want to gain strength, use the ascending pyramid, as other research out of Australia seems to show training to failure for one set increases strength more than training to failure on multiple sets.
              Of course, muscle failure better stimulates the release of GH and IGF-1, so for muscle growth, try the descending method. Ideally you should switch between the two methods every six weeks for maximum benefit.

Comment

Je moet idd jezelf eens een maandje specifiek op kracht gaan richten. Het Bill star 5x5 schema is idd een goede optie. Oosteuropese methodes werkten bij mij erg goed. Ik pakte 1 dag (de eerste dag van de week) voor bankdrukken. Verder niks. Op deze dag deed ik 10 sets, inclusief 2 opwarmsets, waarbij ik iedere keer 1 tot 4 reps deed met het zwaarste gewicht wat ik maar 1 keer kon banken.Ik vroeg een spotter me in de gaten te houden en rustte 5 minuten tussen iedere set. Zo was ik toch ruim een uur in de sportschool!
                Op het eind van de week deed ik mijn gewone borsttraining en daarna nam ik 2 dagen volledige rust. Na een maand was ik veel sterker en kon ik met meer gewicht mezelf weer op groei fixeren.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

thnx kerel

denk dat ik het over 2 weken eens ga proberen.

nog even over de borstoefeningen:
                  kheb ook eens gezien dat je dan op een incline bankje gaat liggen en dan met 2 losse gewichten, soort van ronde bewegingen maken,
                  dacht iets van een fly en een dumbbell press in 1, maar weet niet hoe die oefening heet, of hoe je het moet uitvoeren.
                  weet iemand dit???????

thnx
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

@de sterkste ophaler:

klink goed, ik wil ook veel kracht hebben, massa intereseert me nog niet zo veel, dat komt later wel, maar wil gewoon brute kracht.

hoe zag verder je traingsschema er toen uit dan?, omdat ik 3x p.w ga en hou ik nog maar 2 dagen over voor de overige spiergroepen.
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

ik gga het nu zo doen

train borst op zaterdag ochtend, omdat ik de trainingsmethode van de sterkste ophaler zo mooi vindt dat ik het ga proberen, maar alleen om de anderste week.

bijv.
                      week1 trainingsmethode de sterkste ophaler ( 10 sets 1-4 hh )
                      week2, benchpress, cable crossovers, incline dumbbell press
                      week3 - week 1 enz

grts
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Mijn schema was als volgt:

Ma: Bankdrukken op Oosteuropese stijl

di: Rug en schouders

wo: Armen, buik en kuiten

do: Borst ( alleen geen vlak bankdrukken)

Vr: Benen

Za: Rust

Zo: Rust

Als ik voor rauwe kracht train doe ik GEEN CARDIO.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X