cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio

weet niet goed waar dit te plaatsen aangezien er geen apart onderdeel is voor het bulken.

Dus cardio tijdens de bulk is uit den boze omdat je dan een deel van je kcal overschot per dag wegwerkt. Nu zou ik toch graag ook een beetje aan mn conditie werken (omdat die ook eigenlijk altijd al onder het gemiddelde heeft gelegen).

- Als ik dan gewone cardio wil doen op een dag moet ik dan gewoon een 300kcal extra verorberen bv??

- cardio op nuchtere maag mag dan wel? zodat ik niet te veel vet gain tijdens de bulk. Cardio op nuchtere maag verbrand nog niets van je kcal overschot per dag maar enkel vet.

Klopt dit zo'n beetje?

Als je perse wil cardio.n moet je gewoon nog meer eten.
    Who's the Chef

Comment

Doe je cardio enkel s'morgens op nuchtere maag en hou je de rest van de dag aan je bulkschema. Je hebt dan enkel de vrije vetten in je bloed verbrand s'morgens dus je hebt nog niks van je gegeten kcal verloren. Als je het op deze manier speelt is cardio een mooie bonus en geen hinder. Overdrijf het niet, teveel cardio gaat je spiergroei op langere termijn wel in de weg staan.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Doe je cardio enkel s'morgens op nuchtere maag en hou je de rest van de dag aan je bulkschema. Je hebt dan enkel de vrije vetten in je bloed verbrand s'morgens dus je hebt nog niks van je gegeten kcal verloren. Als je het op deze manier speelt is cardio een mooie bonus en geen hinder. Overdrijf het niet, teveel cardio gaat je spiergroei op langere termijn wel in de weg staan.
        jep hetgeen jij nu zegt was eigenlijk ook hetgeen ik bedoelde.

ik had gedacht aan 1 a 2x ochtendcardio per week (weekend)

Comment

Je verbrand dan inderdaad de vetzuren in je bloed, maar het resultaat is toch netto een minder groot kcal overschot. Moet je er dus zoiezo weer bij eten. Verder lijkt ochtendcardio me niet de meest geschikte vorm om conditie te bouwen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ok dus eigenlijk doe ik best gewoon geen cardio tijdens de bulk??

Comment

Ja dat lijkt me netjes. Gaat het je vooruitgang niet in de weg zitten en blijf je vet verliezen dan kun je het eventueel nog opschroeven naar 3 keer per week als je zou willen om het resultaat nog verder te bespoedigen.
              Zodra het je vooruitgang in de weg gaat staan moet je je cardio afbouwen. Een tip om groot te worden: hou zeker 1 dag in de week helemaal vrij van cardio en krachttraining. Dit heeft je lichaam echt nodig.

Comment

Zoals ik al zij gewoon meer bij eten en je cardio lekker doen.

Ik zou het niet doen omdat ik een hekel heb aan cardio
                Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
                  Zoals ik al zei gewoon meer bij eten en je cardio lekker doen.

Ik zou het niet doen omdat ik een hekel heb aan cardio
                  Helemaal gelijk, op beide punten.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik zie nu dat generalIx je adviseert je geen cardio te doen. Ik adviseer je het ALLEEN weg te laten zodra je merkt dat het je vooruitgang in de weg staat. Maar jij begint net man, je zult toch eerst de proef op de som moeten nemen. Cardio heeft sowieso als exra voordeel dat je conditie optimaal blijft. En dat heb je weer nodig als je gaat cutten. Maar als je het goed speelt en je blijf tcardio doen tijdens je bulk, dan zal je volgende cut veel minder extreem zijn ( misschien maar 2 tot 4 % ipv bij de meesten 5 tot 10 % of meer).
                    En dat is ook weer gunstig voor het behoud van je opgebouwde spiermassa.

Comment

ik ben ook niet gek van cardio an alhoewel mn sportieve verleden al een tijdje achter me ligt zou ik toch graag mn conditie wat opkrikken.

Bij het fietsen valt dit nogal mee omdat ik altijd al een uitzonderlijk recuperatievermogen heb gehad (volgens meerdere physical trainers die ik in het verleden gehad heb).

Maar bij lopen bv stijgt mn hartslag wel heel erg snel, zelfs bij gewoon joggen.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Ik zie nu dat generalIx je adviseert je geen cardio te doen. Ik adviseer je het ALLEEN weg te laten zodra je merkt dat het je vooruitgang in de weg staat. Maar jij begint net man, je zult toch eerst de proef op de som moeten nemen. Cardio heeft sowieso als exra voordeel dat je conditie optimaal blijft. En dat heb je weer nodig als je gaat cutten. Maar als je het goed speelt en je blijf tcardio doen tijdens je bulk, dan zal je volgende cut veel minder extreem zijn ( misschien maar 2 tot 4 % ipv bij de meesten 5 tot 10 % of meer).
                        En dat is ook weer gunstig voor het behoud van je opgebouwde spiermassa.
                        Ik adviseer hem niet zozeer geen cardio te doen, als wel te kiezen voor een andere variant dan ochtendcardio. Gezien het gebrek aan intensiteit ga je geen geweldige conditie mee op bouwen. Als je de kcal er maar weer bij eet is er niks aan de hand.

sigpic

Comment

Aha..op die "fiets"

Goed wat dat betreft met jou eens

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...