BV: 3*15 of 3* zoveel je kan...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BV: 3*15 of 3* zoveel je kan...?

Vraag betreft buikspier oefeningen!

Ik lees vaak M&F en wil meer weten over kracht training. Na wat te hebben gelezen over een aantal crunch oefeningen (liggende kabel crunch, dubbele crunch machine, staande kabel crunch, etv) wilde ik wat weten over het aantal herhalingen.

De ene keer staat er dat je drie series van 15 moet doen en de andere keer zoveel als je kan.

Is het een nou beter of het andere. Wat zie ik over het hoofd? Ik wil gewoon op een snelle en goede manier spiermassa ontwikkelen. Hulp kan ik goed gebruiken

Heb die editie tijdje terug gelezen. Bij veel artikels rijst me ergernis de pan uit. Net zoals de helft van de buikspieroefeningen die hun aanraden in machines...zoals die crunch. Bleh om de 1 of andere reden pak ik dan altijd meer me rug dan me buik en dat gewicht dat zo lekker comfortabel tegen je schouders drukt....nah.

Voor de buik zou ik een 2-3 tal oefeningen pakken en opbouwen tot 3 sets van 15-20. Daarna gewicht verhogen door een dumbel op je borst te leggen ofzo. Sit-ups op een bosu ball ivm een grotere ROM, *Hanged) Leg Raise met gewicht tussen je voeten geklemd. Dan heb je in principe al de belangrijkste oefeningen gedaan.

Daarnaast doe je buikspieren/rug (je core) ook trainen bij compound oefeningen zoals squat/deadlift etc.

Tja zoveel als je kan... op zijn tijd lijkt me dat wel handig. Is weer even alles shockeren en verhoogt ook je hartslag/verbranding. Die verbranding heb je ook nodig om die abs uberhaupt zichtbaar te krijgen. Maar dan kun je beter wat anders verzinnen zoals tabatta's :P

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Heb die editie tijdje terug gelezen. Bij veel artikels rijst me ergernis de pan uit. Net zoals de helft van de buikspieroefeningen die hun aanraden in machines...zoals die crunch. Bleh om de 1 of andere reden pak ik dan altijd meer me rug dan me buik en dat gewicht dat zo lekker comfortabel tegen je schouders drukt....nah.

Voor de buik zou ik een 2-3 tal oefeningen pakken en opbouwen tot 3 sets van 15-20. Daarna gewicht verhogen door een dumbel op je borst te leggen ofzo. Sit-ups op een bosu ball ivm een grotere ROM, *Hanged) Leg Raise met gewicht tussen je voeten geklemd. Dan heb je in principe al de belangrijkste oefeningen gedaan.

Daarnaast doe je buikspieren/rug (je core) ook trainen bij compound oefeningen zoals squat/deadlift etc.

Tja zoveel als je kan... op zijn tijd lijkt me dat wel handig. Is weer even alles shockeren en verhoogt ook je hartslag/verbranding. Die verbranding heb je ook nodig om die abs uberhaupt zichtbaar te krijgen. Maar dan kun je beter wat anders verzinnen zoals tabatta's :P

Ben ik zeker met je eens! Schept wel enige verwarring.

Ok, dan pak ik die er gewoon bij en dan is dat hoofdstuk iedergeval een stuk duidelijker

Want sowieso is het voor mij (persoonlijk) belangrijk om gewoon echt massa te gaan kweken haha

top bedankt!!

Comment

Massa kweken doe je niet met crunches. Dat doe je met squats, deadlifts, chins, rows, benchpresses en military of push presses. Enige wat misschien nog beter werkt zijn de olympische lifts, maar helaas zijn er weinig mensen die ze beheersen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X