Rippetoe teaching the deadlift. Filmpje!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rippetoe teaching the deadlift. Filmpje!

Als ik me niet vergis tilt de dame daar 60 kg en check hoe soepel het gaat. Hier worden een aantal tips gegeven die iedereen denk ik wel een keertje moet checken

YouTube - Deadlift Instruction

Mooi en duidelijk. Ja denk dat het idd 60 kg is, maar de uitvoering is sowieso goed.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Vind gezien de dame (klein) en het gemak dit een verdomd mooie les hoe belangrijk een goede techniek is.

Comment

Heel leerzaam.

Bedankt voor de link.

Ik zal duidelijk iets meer op mijn techniek gaan letten.
        Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Leuk filmpje!

Volgens mij zegt hij dat het gewicht dat ze pakt zo rond de 95 pounds ligt.
          Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

leuk dat er positieve reacties op komen. Een filmpje zegt dan toch heel wat meer dan 1000 woorden of een heel boek.

edit: zal zo nog één plaatsen ivm squat.

Comment

So voor een goede techniek moet je zeker kijken

Top filmpje!!

Comment

hij zegt 95 pounds als ik me niet vergis, toch iets minder dan 60kg

Comment

Voor een dame is dat helemaal niet verkeerd en als je vervolgens kijkt hoe huge ze is (not), zelfs erg indrukwekkend. Idd erg netjes dus!

Comment

Ze tilt het gewicht wel redelijk makkelijk op ja, maar waarschijnlijk heeft ze wel al eerder getraind anders gooi je er als coach niet meteen zoveel op lijkt me

Comment

Mooi filmpje, heb ik veel aan gehad om mijn techniek te verbeteren.
                      Ik heb veel filmpjes ed gezien om mijn techniek goed te krijgen en mn techniek is nu stukken beter.
                      Nu merk ik, als ik in de spiegel kijk tijdens t liften, dat ik niet altijd de goede houding heb (rug niet helemaal recht, te ver door mn knieen zakken).
                      Ik volg nu al 5 weken het Billstarr schema (zie trainingslog) en het gewicht wordt dus elke week meer. Ik wil geen blessures oplopen en vraag me af of ik dit vroegtijdig kan merken. Misschien door een bepaald gevoel in de onderrug ofzo?

Kortom: Als de techniek over het algemeen goed is, alleen met 3 of 4 reps is de techniek niet optimaal (bij hoge gewichten), loop je dan gauw een blessure op? Zo ja, in hoeverre kun je dat van tevoren merken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X