push ups niet trainingsdagen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• push ups niet trainingsdagen.

Zelf train ik 3x per week FB in de gym,
    veel mensen trainen hun chest elke dag dmv opdrukken, is dit niet overtraining?
    zat er aan te denken om op de niet trainings dagen 3 setjes opdrukken te doen. wat is jullie mening hier over? zal het extra groei stimulans voor borst en rug geven, of is het alleen maar overbodig.

Zie geen toegevoegde waarde...Denk dat je dan eerder weer achteruit gaat.. 3 dagen borsttrainen in de week is zat en Rustdagen zijn er niet voor jan lul

Comment

Zou het ook niet doen, maar zolang je niet tot faling gaat en niet al teveel van die dingen doet zou er weinig moeten gebeuren.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zie het gevaar er niet van in... ik denk wel dat je op niet trainingsdagen deze oefening 3 keer kan uitvoeren, ik doe het namelijk zelf ook. Het zijn geen intensiefe oefeningen vergeleken met die je in de gym uitvoert dus het kan best.

Een rustdag heet inderdaad niet voor niets (rust)dag. Maar aangezien deze oefeningen niet zo zwaar zijn en je er binnen paar minuten mee klaar bent kan het geen kwaad.

Ik zal eerlijk zijn, ik weet niet of mijn theorie klopt of niet, maar zelf doe ik wel aan push ups (elke dag als ik opsta en voor het slapen gaan) heb er tot nu toe niks negatiefs over te melden, kan hooguit positier over reageren maar dat heb ik inmiddels al gedaan denk ik.

Comment

Heb een maand of vier/vijf 120x opdrukken voor het slapen gedaan. Toen deed ik nog amper KT, maar nu wel en dat heeft meer resultaat dus ben ermee gestopt. En voor de rust ook idd, al moeilijk genoeg om die te pakken. Soms doe ik het nog 's ochtends om wat op gang te komen. Beetje standen mixen dan, smal, breed, benen omhoog, 1 arm.

Comment

Jij kan 120x keer opdrukken voor het slapen?

Comment

Voor mijn kt-tijd deed ik er 200+400 schuine crunches en 1000 gewone crunches. Als je het opsplitst in sets hoef je er geen rust tussendoor te nemen. Neemt een minuut of 20 in beslag. Denk overigens dat ik aan het overtrainen was, kreeg geen resultaat meer.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

nee oke dan haal ik die gedachte eruit,

En als jullie sochtends getraind hebben savonds nog ff opdrukken om je spier ff tot uiterste te drijven?

Comment

Kan geen kwaad maar is gewoon zonde van je tijd.

Comment

als het geen kwaad kan heeft het dus effect en geen tijd verspilling

Comment

El oso

Wat een bullshit...

Comment

Gedeeltelijk eens. Het 2x per dag aanpakken van een spiergroep kan voordelen hebben, twee keer die hormonale respons is zeker positief. Betwijfel alleen of die pushups genoeg gaan doen om je spieren dermate te beschadigen dat je trainingseffect hebt, of een hormonale respons krijgt. Ik zou het niet doen, maar probeer het gerust uit. Zou het wel alleen op trainingsdagen doen.

sigpic

Comment

Push ups heeft degelijk veel nut. Ligt eraan hoe je de oefening uitvoert. Wat mij betreft hetzelfde als in dit filmpje alleen dan nog iets langzamer de oefening herhalen. Deze oefening s'morgens en s'avonds voor het slapen gaan trainen is ideaal.

Hier kan je trouwens ook zien welke houding het meest zwaar is.
                          YouTube - Chest Workout: Pushups for the Complete Beginner
                          Last edited by Nex-; 01-05-2008, 22:32.

Comment

Heb ik da filmpje al nie ergens anders op dit forum voorbij zien komen...?
                            Anyhow,ben het deels met beide eens: Ja, pushups hebben nut, maar ik denk toch echt dat je ze idd moet bewaren voor op trainingsdagen..Het is en blijft een oefening.
                            @ Nex
                            Ik vind het frappant dat je de ene keer push-ups niét zoveel nut vindt hebben en de andere keer ineens wél. De ene keer is het niét zwaar en kan het makkelijk op rustdagen en vervolgens zeg je dat het een zware oefening is en geweldig om mee te trainen.
                            Volg je even niet.
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Erik

Oke een uitleg speciaal voor jou dan...

Je kan het filmpje dan wel ergens op het forum hebben gezien, maar dat zal dan alleen kunnen als je naar mijn topic hebt gekeken.
                              Ik zeg niet dat de oefening zwaar is. Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. De oefening is zwaar genoeg (''mits je de oefening correct uitvoert zoals in het filmpje staat aangegeven'') om je borst iets verder te ontwikkelen. Ik heb in mijn vorige reactie alleen gezegd hoe je de oefening op de zwaarste manier kan uitvoeren en met ''zwaar'' bedoelde ik eigenlijk de ''houding waar je borst goed op reageert''.

Zwaar = correct de oefening uitvoeren = meer gain
                              Het is alleen hoe ik het heb ervaren. S'morgens de oefening uitvoeren en dan s'avonds voor het slapen weer excat hetzelfde doen kan alleen maar positief zijn in de meeste gevallen.

Dus dezelfde filmpje die je al eerder voorbij hebt zien komen op het forum is ook door mij gepost.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X