push ups niet trainingsdagen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Posseltje View Post
    als het geen kwaad kan heeft het dus effect en geen tijd verspilling
    Alsof je met bodyweight Push Ups zoveel massa gaat pakken, het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je benen gaan groeien van cardio.

Een paar sets push ups op een rustdag is mss leuke als recovery maar voor de rest heb je er geen drol aan.

Comment

Even om een oude topic te herreizen van de dood... Omdat het ook over pushups gaat leek het me beter om hier te posten dan een nieuwe topic dus;

Een van m'n sportschool trainers adviseerde me vandaag elke dag 100 pushups 100 situps en 100 jumpsquats te doen. Toen ik vroeg 'maar wat dan met de rust periode van 48uur+' antwoorde hij dat dat alleen met krachttraining van belang is omdat je daar je spiertjes scheurt en met deze lichte oefeningen niet. Het zou gaan om doorzettingsvermogen verhogen samen met endurance en vetverbranding.

Dus het voorstel was om elke ochtend 100 pushups en 100 jumpsquats te doen in 4 sets van 25 reps met 30 sec pauzes tussen de sets, en dan na de training (savonds) even op de bal te gaan zitten en 100 situps te doen aan een stuk door.

Any constructive comments wat betreft dit advies?
      Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
        Even om een oude topic te herreizen van de dood... Omdat het ook over pushups gaat leek het me beter om hier te posten dan een nieuwe topic dus;

Een van m'n sportschool trainers adviseerde me vandaag elke dag 100 pushups 100 situps en 100 jumpsquats te doen. Toen ik vroeg 'maar wat dan met de rust periode van 48uur+' antwoorde hij dat dat alleen met krachttraining van belang is omdat je daar je spiertjes scheurt en met deze lichte oefeningen niet. Het zou gaan om doorzettingsvermogen verhogen samen met endurance en vetverbranding.

Dus het voorstel was om elke ochtend 100 pushups en 100 jumpsquats te doen in 4 sets van 25 reps met 30 sec pauzes tussen de sets, en dan na de training (savonds) even op de bal te gaan zitten en 100 situps te doen aan een stuk door.

Any constructive comments wat betreft dit advies?
        Dat is eigenlijk gewoon cardio. Dus kan je prima doen als je dit leuker vind als gewone cardio. Alleen in 4 sets vind ik nergens voor nodig gewoon zoveel mogelijk herhalingen achter elkaar maken. Ik zou trouwens liever de push ups vervangen door bodyweight lunges.

Comment

Pushups en lunges zijn niet vergelijkbaar, zou ze dus ook niet door elkaar vervangen.
          Denk dat het voor cardio wel aardig is ja. Betwijfel of het zin heeft om elke dag te doen, zou het eerder 3x per week doen. Geloof zelf toch wel dat rust belangrijk is, en door iets elke dag te doen geef je je die je lichaam niet.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Pushups en lunges zijn niet vergelijkbaar, zou ze dus ook niet door elkaar vervangen.
            Denk dat het voor cardio wel aardig is ja. Betwijfel of het zin heeft om elke dag te doen, zou het eerder 3x per week doen. Geloof zelf toch wel dat rust belangrijk is, en door iets elke dag te doen geef je je die je lichaam niet.
            Dat is ook het idee er niet achter. Ik zie lunges en jump squats als cardio wat het een goede cardio training maakt. En ik ben wel een voorstander van cardio training op niet-krachttrainingsdagen. Ik ben echter geen voorstander van push-ups op niet trainingsdagen.

Comment

Originally posted by el oso View Post
              Dat is ook het idee er niet achter. Ik zie lunges en jump squats als cardio wat het een goede cardio training maakt. En ik ben wel een voorstander van cardio training op niet-krachttrainingsdagen. Ik ben echter geen voorstander van push-ups op niet trainingsdagen.
              Waarom dat onderscheid? Pushups zijn minder intensief dan lunges of jumpsquats, maar je spreekt net zo goed al getrainde spieren aan op rustdagen op manier dat ze vooral als cardio werken.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik denk dat het wel degelijk zin heeft om het elke dag sochtents en/of savonds te doen je bent er maar kwartiertje mee bezig maar denk wel dat je elke maand/week een x aantal er bij moet gooien om doorgroei mogelijkheden anders wennen je spieren eraan.
                maar je moet wel de goeie manier doen had ergens op het forum filmpje gezien van een vent van 45 ofzo die er super uit zag en het uitlegde enzo.
                zelf doe ik wel elke dag paar setjes opdrukken en beetje met gewichten kutten
                Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  Ik denk dat het wel degelijk zin heeft om het elke dag sochtents en/of savonds te doen je bent er maar kwartiertje mee bezig maar denk wel dat je elke maand/week een x aantal er bij moet gooien om doorgroei mogelijkheden anders wennen je spieren eraan.
                  maar je moet wel de goeie manier doen had ergens op het forum filmpje gezien van een vent van 45 ofzo die er super uit zag en het uitlegde enzo.
                  zelf doe ik wel elke dag paar setjes opdrukken en beetje met gewichten kutten
                  Ik zou me beperken tot de sportschool en dan gewoon je schema aanhouden extra oefeningen als opdrukken etc. is nergens goed voor man.

Comment

Waarom dat onderscheid? Pushups zijn minder intensief dan lunges of jumpsquats, maar je spreekt net zo goed al getrainde spieren aan op rustdagen op manier dat ze vooral als cardio werken.
                    Je geeft zelf het antwoord al

Bij pushups zal je hartslag waarschijnlijk lager zijn waardoor de cardio minder effectief is.

Al getrainde spieren licht aanspreken doen powerlifters vaak om de doorbloeding te stimuleren om daardoor het herstel te bevorderen. Daarom hebben ze vaak een heavy en light day. Maar dit is echter geen cardio en is meer iets voor mensen die kracht als doel hebben dan mensen die hypertrophy als doel hebben.

Topsporters (of mensen die te veel geld hebben) zullen zich laten masseren in plaats van een light day te doen.

Comment

Maar beter pushups dan crunches, en die laat je wel staan. (Hoewel ik denk dat je er gewoon overheen hebt gelezen).
                      Denk dat als je toch voor conditie gaat beter een squattabata op het eind van elke training kunt doen. Dan behoudt je je hersteldagen volledig, het kost minder tijd, en je conditie gaat er veel harder door vooruit.

sigpic

Comment

@ IJsblok; YouTube - scooby1961's Videos ;]

Maargoed er is dus een verdeelde mening zoals meestal ^^

Mijn doel is om te bulken en ik ben atm zo goed als 6x per week in de sportschool te vinden, alleen na de test van vandaag ben ik vreemd geschrokken over het resultaat en zit ik dus te denken aan wat variaties. De trainer daaro stelde dit voor om basically m'n spieren in de ochtend wat soepeler te maken en wat regulariteit toe te brengen zodat ik m'n krachttraining wat vaker kan afwisselen qua intensiteit oid ;p Hij ziet het meer als stretches aangezien je niet bezig bent met gewichten dus dat er daarom geen herstel voor nodig zou moeten zijn.
                        Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Maar beter pushups dan crunches, en die laat je wel staan. (Hoewel ik denk dat je er gewoon overheen hebt gelezen).
                          Denk dat als je toch voor conditie gaat beter een squattabata op het eind van elke training kunt doen. Dan behoudt je je hersteldagen volledig, het kost minder tijd, en je conditie gaat er veel harder door vooruit.

Crunches moeten idd weg alleen cardio. Cardio het liefst op een aparte dag als je de mogelijkheid hebt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X