Flyes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flyes

Dag allemaal,

Doen jullie bij het trainen van de borst ook altijd flyes? Zo ja, waar is deze oefening dan precies goed voor, geeft het een mooiere vorm aan je borstspieren?

Oefeningen die "vorm" geven bestaan niet. Of je moet bedoelen dat een bepaalde oefening een deel van een spier accentueert boven een ander deel (zoals bv incline oefeninge voor het bovenste deel van de borst)

Flyes zorgen als je genoeg gewicht gebruikt en binnen de rep range zit die voor jou werkt voor spiergroei. Niet meer n niet minder.

Enige verschil is tussen bv flye bewegingen en presses is dat je minder spiergroepen gebruikt en dus minder gewicht kan verplaatsen.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Zal ik even met de kennis van Falstyr komen:
      de Flye is een isolatieoefening. Hierbij gebruik je slechts 1 spiergroep (de borst)
      je kan beter bankdrukken, dit is een compound oefening wat inhoud dat je meerdere spiergroepen tegelijkertijd aanspreekt (borst en triceps)

Correct me if im wrong
      18 jaar, 85~87,5 kg @ 14 bf (1.92m)

Comment

De flye is inderdaad een isolatie oefening. Maar je moet erg goed op de uitvoering er van letten. Je bent al snel geneigd incorrecte uitvoering te hanteren waarbij de schouder/bicep wellicht te veel kunt gaan betrekken. De borst komt buiten spel te staan en kans op blessures neemt toe. Hierdoor vind ik Flyes een kut oefening. En daardoor prefereer ik Cable Press als laatste borst oefening.

Oh en bij bankdrukken gebruik je naast de borst en tricep ook de voorste kop van de schouder en je trapezius in zekere mate. Wil je zware gewichten hanteren moet je al die spiergroepen sterker maken en goed samen laten werken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Oh en bij bankdrukken gebruik je naast de borst en tricep ook de voorste kop van de schouder en je trapezius in zekere mate. Wil je zware gewichten hanteren moet je al die spiergroepen sterker maken en goed samen laten werken.
          En je lats

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X