Oefeningen Scoobystyle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen Scoobystyle

Ik heb even gezocht op de forum maar kon niks vinden over Scooby. Ik kwam een paar van z'n video's tegen en toen later z'n website;
    Scooby's Home Bodybuilding Workouts (video's staan bij Excercises tab)

Die gast heeft een behoorlijk fysiek en ik vroeg me er af wat de meningen waren van andere members betreft zijn workouts en theories. Zo staan er bvb bij de Myth section een aantal dingen betreft Bulking en Cutting die nogal tegen de theory ingaat van vele members op de bodynet forum ;o

Zijn oefening video's zijn wel erg mooie tutorials voor beginners. Grootste emphasis op het luisteren naar je lichaam (gewrichtpijn = verander de uitvoering van je oefening) en de form van je oefening (dat je de juiste houding blijft houden en langzame bewegingen maakt).

Opinions? ;]
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Zijn zo ontzettend veel opvattingen in de bb wereld, en zo veel mensen die met al die verschillende strategieën resultaat boeken dat je vrijwel onmogelijk kunt zeggen dat een bepaalde strategie gewoon gelul van een dronken aardbei is. Veel te veel is persoonlijk.
    Dat gezegd hebbend:
    Ben het niet met die kerel eens. Voel mezelf beter bij een zo explosief mogelijke concentrische fase en een gecontroleerde eccentrische. En zoals 3XL al eens zei: "je traint met een vorm zoals die voor je doel geschikt is". Als je vol gaat voor explosiviteit gaat je vorm er onder lijden, maar dat is niet meteen slecht. Ga je vol voor groei zal je vorm eerder een stuk strakker zijn, maar dan mis je explosiviteit. Is gewoon een keuze die je maakt.
    Enige waar ik het uiteraard mee eens ben is dat van die gewrichtspijn. Gewrichtspijn is altijd slecht, en zou niet alleen de uitvoering veranderen, voor de zekerheid toch ook even naar de fysio.

Over voeding:
    To lose weight, the foods you need to learn to like are high-fiber low fat foods because they fill you up with fewer calories.
    Gedeeltelijk mee eens. High fiber (veel vezels), zeker mee eens. Onderdrukken hongergevoel en zijn goed voor je darmen. Low fat (laag in vet), zeker mee oneens. Ben een groot voorstander van laag in de kh, niet laag in vet. Vet is essentieel voor een hele hoop hormonen en gezondheid, koolhydraten daarentegen zijn niet essentieel. Zijn alleen makkelijk. Onderzoek heeft daarnaast uitgewezen dat laag vet dieeten minder goed werken dan laag koolhydraatdieeten met een zelfde totale kcal inname.
    Fruit - have some fruit for dessert.
    Rot toch op.
    Lifting weights is an important weight loss program for men or women. Not only does weightlifting consume calories but by adding muscle mass you increase your base metabolism so you burn more calories while you sleep, doesnt get better than that!
    Volledig mee eens.

Vind het overigens jammer dat hij geen onderscheid maakt tussen "protein" bij het opstaan en "protein" voor het slapengaan, terwijl een caseïne shake voor het slapengaan toch veruit superieur is aan wei voor het slapengaan.

Zijn cardiovoorschrift ben ik het ook niet mee eens, maar ik neem aan dat dat al duidelijk was.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Over voeding:

Gedeeltelijk mee eens. High fiber (veel vezels), zeker mee eens. Onderdrukken hongergevoel en zijn goed voor je darmen. Low fat (laag in vet), zeker mee oneens. Ben een groot voorstander van laag in de kh, niet laag in vet. Vet is essentieel voor een hele hoop hormonen en gezondheid, koolhydraten daarentegen zijn niet essentieel. .
      ik ben het grotendeels met de uistpraak van mr Ix eens. Maar 1 punt vind ik niet lekker linken

het lichaam heeft koolhydraten nodig die op het eindfase omgezet worden naar glycogeen die als brandstof voor je hart en hersenen dienen.

Er is een onderzoek geweest naar het atkins diet met 49.000 mensen waaruit gebleken is dat een high fat dieet op langer termijn eerder voor de dood kan zorgen dan een goed gebalanceerd vet/kh/proteine.

Ik ben zelf ook een voorstander van een high vet low kh dieet om eerlijk te zijn

Comment

Koolhydraten zijn wel prettig, en onontkoombaar ook, maar in essentie zijn ze niet echt nodig. Christian Thibeaudeau heeft 1,5 jaar op keto gezeten zonder refeeds zonder problemen.
        Het lijkt me heel normaal dat iemand op een dieet eerder neergaat dan iemand zonder.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

welke versie van keto heeft hij gezeten je hebt er namelijk 2

CKD en TKD

de CKD versie is het aanteraden een refeed te houden

bij een TKD versie hoef je geen refeed te houden
          want je eet carbs voor je training en na je training.. en de rest van de dag vetten en proteine

Comment

Leg het verschil eens uit? Los van het verschil toont het wel aan de kh niet strict noodzakelijk zijn.

sigpic

Comment

Vreemd. Mij is altijd geleerd dat de hersenen sowieso alleen op glucose (en dat lijkt mij een koolhydraat) kunnen overleven.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Vreemd. Mij is altijd geleerd dat de hersenen sowieso alleen op glucose (en dat lijkt mij een koolhydraat) kunnen overleven.
                nee dat is niet waar...hersenen werken op glycogeen stof die uit glucose gehaald wordt

het is zo met iedere lichaam..zodra er te weining kh binnenkomt gaat het lichaam ketonen produceren Ketonen worden dan ook als brandstof gebrukt voor de herseen

@Ix

Laten we zeggen...2 weken lang zonder kh (max 10gr op een dag) hangt van je training af. Stel je wilt gaan powerliften met het CKD versie zal dat nooit! optimaal lukken. zelfs cardio doen op het ckd is heel erg moeilijk. Je lichaam kan nieteens 10min makkelijk volhouden

als je de TKD versie neemt (waar je kh voor en na de training neemt)
                kan je optimaal in je training gaan (wat je doel tenminste is) en sprinten/cardio zal ook makkelijker en langer kunnen

mensen die heel laag in kh zijn doen daarom ook bijna geen cardio..en als ze dat doen dan is het een LIT

Athleten die een low carb dieet hebben en te maken hebben met hoge intensiteit trainingen zulleen eerder een TKD achtige dieet hebben. Omdat je de maximale intensiteit niet kan bereiken op een CKD achtige dieet. Hoge intensiteit is dan ook met het hoogst afgeraden voor mensen di eeen ckd versie doen

CKD = cycle ketogenic diet = omdat je 1x in de week een refeed houd
                TKD = Target ketogenic diet = voor en na je training carbs eten waardoor je geen refeed nodig hebt

het type oefeningen en doel bepalen hoe essentieel kh voor je zijn. Maar hoe dan ook je lichaam heeft het op den duur nodig

Comment

Kom je nog wel aan je dagelijkse behoefte van vezels op een Keto-dieet of een low carb dieet ?

Comment

Originally posted by lambi View Post
                    Kom je nog wel aan je dagelijkse behoefte van vezels op een Keto-dieet of een low carb dieet ?
                    yep...onwijs veel groene groente eten...eet bijna een kilo (bijna) spinasie op een dag ^^

Comment

bij 1 kg spinasie zit je nog maar aan de helft van je vezels !! (20gr van de 35-40gr die je nodig hebt), lijkt me toch heel moeilijk om bij Keto aan je vezel behoefte te voldoen,

Comment

Hoeveel kh neem je dan bij de tkd rond je training?

sigpic

Comment

sorry mr Ix... ik had een heel raar dag vandaag..voelde me na lange tijd weer mens..

over het TKD.. de vuistregel is minimaal 0.8gr kh per lichaams kilo voor de training en 0.8gr per lichaams kilo na de training

dat is behoorlijk veel vandaar dat je het TKD versie all year kan doen zonder een refeed...

Ik denk dat ik me ga verdiepen in het TKD...lijkt me interresant. had een boek gezien. Want stel je eet de heledag vet...en voor je training geen vet allen kh en protein..da zwemt je lichaam tog in insuline?? zeer interresant

Comment

Juist niet. Insuline wordt alleen vrijgegeven bij de inname van koolhydraten.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Juist niet. Insuline wordt alleen vrijgegeven bij de inname van koolhydraten.
                              ik bedoel het niet op dat manier...als insuline wordt vrijgegeven hoelang blijft het in je systeem

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X