Oefeningen Scoobystyle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sakurakilla View Post
    ik bedoel het niet op dat manier...als insuline wordt vrijgegeven hoelang blijft het in je systeem
    Tot het weer onderdrukt wordt, of je moet flink resistent zijn.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

maar wat denk je ervan...kh essentieel of niet..

mijn mening is het is essentieel tot een bepaald hoeveelheid gr
      en het is niet essentieel voor de spiergroei

Comment

Kh zijn mijns inziens niet essentieel, hoewel ze wel prettig zijn. Daarnaast zijn ze wel essentieel om optimaal te groeien, vergeet niet dat insuline wel een sterk anabool is, en zonder kh geen insuline.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by lambi View Post
          bij 1 kg spinasie zit je nog maar aan de helft van je vezels !! (20gr van de 35-40gr die je nodig hebt), lijkt me toch heel moeilijk om bij Keto aan je vezel behoefte te voldoen,
          sorry dat ik nupas hierop reageer over het oog gezien mischien
          vergeten te melden dat ik het afwissel met brocolli en soms noten (als ik die dag onwijs weinig kcal gegeten hebt)

Comment

ee dat is niet waar...hersenen werken op glycogeen stof die uit glucose gehaald wordt
            Ik toch echt altijd geleerd dat de hersenen op glucose draaien en niet op glycogeen.

Glycogeen is ook geen "stof" die uit glucose wordt gehaald, maar een "stof" die is opgebouwd uit een aantal glucose eenheden. Maw glycogeen is gewoon opgeslagen glucose en voor zover ik weet beschikken de hersenen niet over de mogenlijkheid glycogeen op te slaan maar moet er een constante aanvoer van glucose zijn (bloedsuiker).

Dit gebeurt bij gebrek aan glucose wel door afbraak van leverglycogeen tot glucose maar het isdan toch weer glucose wat de brandstof voormt

Glucose is trouwens niet de enige brandstof voor de hersenen maar ook glutaminezuur (omgezet uit glutamine) wordt als brandstof gebruikt
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Juist niet. Insuline wordt alleen vrijgegeven bij de inname van koolhydraten.

Nee, insuline komt ook vrij na het eten van eiwitten.

Als je in de Insuline Index zoekt dan zie je dat sommige eiwitvormen zelfs een grotere afgifte tot gevolg hebbeb dan sommige koolhydraten. Denk met name aan hydrolisaten.

Comment

Want stel je eet de heledag vet...en voor je training geen vet allen kh en protein..da zwemt je lichaam tog in insuline?? zeer interresant

Zou wel betekenen dat de insuline direct alle in de bloedbaan aanwezige glyceriden de vetcellen in helpt.

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                  Nee, insuline komt ook vrij na het eten van eiwitten.

Als je in de Insuline Index zoekt dan zie je dat sommige eiwitvormen zelfs een grotere afgifte tot gevolg hebbeb dan sommige koolhydraten. Denk met name aan hydrolisaten.
                  Ja en nee dacht ik. De aminozuren worden omgezet naar glucose en die laat je insuline vrijgeven. Dacht niet dat de eiwitten direct insuline gaven, maar verbeter me als ik het mis heb.

sigpic

Comment

Als dat zo zou zijn, dan zou de zou er niet vrij snel na inname van bv hydrolisaat al een insuline afgifte volgen maar pas veel later en alleen op momenten dat er een glucose tekort optreed waardoor eiwit als brandstof verbruikt gaat worden.

Maar ook al zou het door eiwtafbraak komen, dan nog is het gegeven dat er insuline word aangemaakt na eiwitinamen en niet alleen na koolhydraat inname.

Comment

Oké, bedankt weer voor de uitleg.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X