uitvoering skullcrusher

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• uitvoering skullcrusher

bij skullcrusher moet je dan je handen op schouder breedte pakken en de ellebogen naar binnen houden??

pak hem altijd smal en met de ellebogen naar buiten, goed of niet.

kreeg namelijk commentaar over mijn uitvoering
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Ellebogen recht naar voren, is ie ook een stuk zwaarder.

Comment

Originally posted by zwaan View Post
      Ellebogen recht naar voren, is ie ook een stuk zwaarder.
      en als je nou telkens de neiging hebt om de ellebogen naar buiten te houden
      heb het geprobeert, de eerste 3 ging goed, maar daarna wijk ik toch weer naar buiten af
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
        en als je nou telkens de neiging hebt om de ellebogen naar buiten te houden
        heb het geprobeert, de eerste 3 ging goed, maar daarna wijk ik toch weer naar buiten af
        Heb hetzelfde. Moet je gewoon lichter pakken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Heb hetzelfde. Moet je gewoon lichter pakken.
          deed het ook licht
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

bij skullcrusher moet je dan je handen op schouder breedte pakken en de ellebogen naar binnen houden??

pak hem altijd smal en met de ellebogen naar buiten, goed of niet.

kreeg namelijk commentaar over mijn uitvoering
            Zolang je je bovenarmen stilhoud zodat het een zuivere extensie beweging is(blijft) maakt het voor je triceps niets uit. Doe´m dus zoals het het best aanvoelt en je het meeste gewicht kan verplaatsen.

Vraag trouwens bij commentaar over je uitvoering eens waarom het niet goed is. Veel mensen leveren namenlijk commentaar zonder zelf uit te kunnen leggen waarom ze commentaar leveren, maar doen het gewoon omdat ze zelf niet beter weten.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
              Zolang je je bovenarmen stilhoud zodat het een zuivere extensie beweging is(blijft) maakt het voor je triceps niets uit. Doe´m dus zoals het het best aanvoelt en je het meeste gewicht kan verplaatsen.

Vraag trouwens bij commentaar over je uitvoering eens waarom het niet goed is. Veel mensen leveren namenlijk commentaar zonder zelf uit te kunnen leggen waarom ze commentaar leveren, maar doen het gewoon omdat ze zelf niet beter weten.
              hij zij dat ik dan ook de borst mee zou pakken ( wat me dus eigenlijk niet mogenlijk lijkt)
              verder voer ik hem wel goed uit, alleen kan ik me ellebogen niet naar binnne houden
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Ik zou me niet zo druk maken of je ellebogen naar buiten staan of niet. Onnatuurlijke druk uitoefenen om die ellebogen naar binnen te drukken werkt alleen maar tegen je en leverd blessures op. Maar het is niet zo dat je ellebogen helemaal naar buiten mogen komen als ander uiterste natuurlijk hehe. En zolang je goed de tricep voelt werken is het best.

Comment

hij zij dat ik dan ook de borst mee zou pakken ( wat me dus eigenlijk niet mogenlijk lijkt)
                  Zolang je je bovenarmen stil houd wordt je borst isometrisch belast (om je armen in die positie te hoden). Maar dat word deze ook als je ellebogen meer naar binnen houd.

Zie je je bovenarmen tijden de extensie beweging (strekken) wel naar binnen/buiten gaan dan is dat idd je borst. Maar veel effect op de extensie beweging heeft dit niet.

verder voer ik hem wel goed uit, alleen kan ik me ellebogen niet naar binnne houden
                  Dan ben je niet de enige.

Ik ken genoeg trainee (onder wie ikzelf) die bij een smalle stand van de bovenarmen last krijgen. Heeft gewoon te maken met de stand van je humerus in je schouder. Je moet dan ook niet jezelf in een positie gaan manouvreren die "onnaaturlijk" aanvoelt. Geeft op den duur alleen maar blessures
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Met je ellebogen naarbuiten is tot op zekere hoogte niets mis. En inderdaad ook altijd vragen waarom iemand commentaar geeft. Er is altijd volk wat bijdehand loopt te doen, die destileer je er meteen uit met een vraag over hoe en waarom.

grts

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X