Chins of Pull-ups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chins of Pull-ups

Na de opmerking van Ophaler dat ik geen V-shape heb even terug naar de tekentafel gegaan. Op zich ziet me rug dag er goed uit, maar kan beter.

Zo heb ik er standaard de volgende oefeningen:
    Lat Pull Down
    DB Row traditioneel of Martinez uitvoering
    BB Bor of liever nog de T-bar Row
    Yates Row
    Deadlift

Denk dat je wel kan zien welke oefening er niet in dit plaatje thuis hoort. Juist de LAT oefening. Deze wil ik dan eindelijk gaan vervangen door Chin-ups OF Pull Ups ondanks dat ik dit lange tijd uitgesteld heb.

Nu is mijn vraag welk van de twee effectiever zal zijn. Het is zo dat met de Chin positie de bicep sterker zou moeten zijn waardoor je meer reps kan maken. Bij mij schijnt dit niet het geval te zijn en kan meer reps met Pull-ups doen. Maar pak ik dan nog wel voldoende de delts met Pull-ups. Je gebruikt bij beide oefeningen dezelfde spieren, maar dat zegt op zich weinig aangezien elke uitvoering de spieren toch net iets anders pakt.

Daarnaast hoe kan ik de oefening het beste opvoering van relatief niks tot een volwaardige uitvoering? Met Ophaler zag ik dat je de stang in de Smith laag vast zet en dan maar een deel van je gewicht optrekt als het ware. Mijn inziens kun je ter vermoeilijking die stang steeds hoger plaatser waardoor je elke keer meer lichaamsgewicht toevoegt aan de uitvoering tot je uiteindelijk je gehele gewicht kunt optrekken. Lijkt me efficienter dan steeds zoveel mogelijk reps te halen met vol bodyweight meteen van het begin. Iets wat mijn schouder niet verstandig is.

Feed back is welkom

Pull-ups

Close Grip Chin Up

Aangezien je het doet voor je rug zou ik dan gewoon lekker pullups blijven doen, liefst wel met wat extra gewicht dan. Eventueel chinups met extra gewicht en dan negatieven.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok. Zou je wellicht ook nog wat inzicht kunnen geven over mijn idee om vooruitgang te gaan boeken van bijna geen reps kunnen doen met bodyweight tot het punt dat het wel kan en dan pas gewichten kan toevoegen? Met Pull Ups zou ik 4x8 kunnen, maar ga nu even uit van Chin Ups.

Comment

Ik denk dat negatieven nĂ¡ het punt dat je zelf geen herhalingen meer kan maken je veel gaan helpen om uiteindelijk reps met bodyweight + extra gewicht te gaan doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X