clean and jerk!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• clean and jerk!!!!

wil deze oefening gaan doen om mijn kracht te verbeteren, wat nu nog niet echt wat is.
    heb het gisteren even geprobeerd en ging al best aardig goed. ( kheb zonder het laatste plaatje gedaan, zie foto, puur vanuit de schouders drukken dus )

iemand wie dit nog meer doet, of tips heeft qua uitvoering enzo.

train nu nog 1 week en daarna heb ik een rustweek en daarna wil ik gaan oefenen en langzamerhand het gewicht opvoeren.

thnx
    Last edited by Pinada; 14-08-2009, 12:03.
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Is dus eerder clean & press. Ga die wellicht er ook in gooien, toch wel goed voor explosiviteit.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Om die beweging onder de knie te krijgen raad ik aan te beginnen met Overhead Squat en dat je jezel flaat vallen als het waren. Dit om te wennen aan het feit dat je onder de stang moet duiken zonder angst.

Zoek aan naar het plek waar de weerstand zo min mogelijk is. Dus trek het gewicht explosief omhoog en laat het "bouncen" rond je middenrif. Klein zetje met je boven boven zodat het los komt en gelanceerd wordt.

Oefen ook op High Pulls. Soort Upright Row alleen trek je het gewicht verder omhoog tot jezelfs met je hakken los komt van de grond.

Dan moet je aanvoelen op welk punt je onder de stang moet duiken om hem dus op te vangen.

De Press die daarna volgt is easy. De Jerk mag je met Leg Drive/Split Stand doen.

Comment

Oh en ik ben er achter gekomen waarom die Olympic Lifters die banden om hun bovenbenen dragen. Das niet voor versteviging, maar om al die blauwe plekken tegen te gaan die je krijgt van het deel dat je met de quads die "bump" geeft. *kijkt naar gele eieren op zijn quads* :P

Comment

YouTube - CLEAN AND PRESS

bedoelde eigenlijk dit, dus clean and press, dacht dat het clean and jerk was, sorry
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Met clean zorgen dat je goed gefocused bent op het gewicht. Voor de Push Press is de positie van je handen op de stang heel belangrijk, met een wijdere grip dan je uit jezelf zou pakken is je techniek misschien veel beter en kan je meer gewicht pakken.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
              Met clean zorgen dat je goed gefocused bent op het gewicht. Voor de Push Press is de positie van je handen op de stang heel belangrijk, met een wijdere grip dan je uit jezelf zou pakken is je techniek misschien veel beter en kan je meer gewicht pakken.
              hoe breed zou ik hem dan moeten pakken volgens jou???
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Gewoon schouder breedte. Dan ligt ie meteen goed voor het Front Squat gedeelte van de beweging en kun je in 1x door stouwen om gebruik te blijven maken van de zwaarte kracht/vaart/momentum. Tenzij je liever een kortere ROM doet met het push deel omdat het gewicht te zwaar is voor je. Push deel moet je zien als de Militairy Press.

Als je de stang breder dan schouder pakt kun je in mijn ogen beter gewoon gaan snatchen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Gewoon schouder breedte. Dan ligt ie meteen goed voor de Front Squat en kun je in 1x door stouwen. Tenzij je liever een kortere ROM doet met het push deel omdat het gewicht te zwaar is voor je. Dan kun je hem zo breed pakken als je wilt. Maar dan kun je in mijn ogen beter gewoon gaan snatchen.
                  wil het gaan doen zoals in het filmpje voor gedaan wordt, dus geen kortere ROM, ga gewoon verschillende posities uitproberen, en dan kijk ik wat ik het fijnste vindt
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

Hmmm zou Power Hanged Cleans + Push niet beter zijn dan? Kun je een setje doen van 5 reps of minder :P

Comment

(full) clean en press ga je echt niet trekken zonder professionele begeleiding. Of toch niet de goede techniek.

power clean & press kun je jezelf wel aanleren.
                      the one and only tabata overlord

Comment

maar van het filmpje kun jezelf toch wel goed aanleren.
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

Behalve dat de uitvoering op dat filmpje ook te wensen over laat. Kijk of je ergens de dvd van Worlds Strongest Lifts tegen komt. Daar worden 2 lifts uitgebreid verteld en hoe je moet trainen en opbouwen etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X