Tip nodig met ademhaling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tip nodig met ademhaling

Wie heeft er tips om je ademhaling goed onder controle te houden.
    Ik merk bij mijn laatste set bij de meeste oefeningen, behalve bij squats dat ik niet op het juiste moment in en uit adem.
    Keto..start
    16sept met 84kg vp rond de 14%
    19sept, 82kg (vocht verlies)

Daar moet je echt zelf op letten kerel.
    Who's the Chef

Comment

Misschien een extra spotter erbij voor de ademhaling Whahahah

Grtz,
      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
        Misschien een extra spotter erbij voor de ademhaling Whahahah

Grtz,
        Klinkt gek, maar werkt wel om iemand die naast je staat schreeuwen: "ADEM IN....UIT!!!!" :P

Wat je kan doen is een tijdje wat lichter gewicht pakken en puur op ademhaling te letten. Maak het een automatisme. Op den duur adem je natuurlijk op bepaalde plekken in de ROM om optimaal te presteren.

Comment

weet wel een techniek om je ademhaling te verbeteren.
          ga op een stoel zitten rug van de leuning en rug rechthouden en plaats je handen op je knieen en ontspan je schouders. vervolgens adem 30 keer kort en snel door je neus in en uit. dan adem in zorg dat dit 6 sec duurt zodat na 6 sec je long vol zit met lucht houdt dit 1 sec vast en blaas uit zorg dat dit ook 6 sec duurt voordat je longen leeg zijn en houdt dit 1 sec vast. doe dit 3 min per dag. na een paar weken kun je dit verhogen na bijv 7 sec. het zal je ademhalings problemen zeker verbeteren succes!

Comment

gewoon op blijven letten op een gegeven moment gaat het van zelf.
            niet te veel over na denken.
            Het belangrijkste is dat je blijft ademen

Comment

ja ik merk gewoon als het zwaar word ben ik geneigd om mijn adem in te houden.
              Keto..start
              16sept met 84kg vp rond de 14%
              19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Originally posted by sdhbuilding View Post
                ja ik merk gewoon als het zwaar word ben ik geneigd om mijn adem in te houden.
                ja maar das normaal toch¿¿

dat doe ik ook als ik echt zwaar zwaar ga dan met uitstoten hou je adem in als je zeg maar boven bent (bankdrukken, sqauts) dan ga je ff paar keer adem happen en dan ga je weer

haal adem als je zakt
                blaas uit als je uit stoot (of zoals ik zei als je zwaar pakt hou je adem ff in)

Comment

Inhouden bij zware gewichten is het recept voor een liesbreuk.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Inderdaad. Adem inhouden is het domste wat je kan doen. Spanning in het lichaam bouwt op en dat gaat vanzelf dan een uitweg zoeken. Steken in de lies en achter de ogen als gevolg.

Gewoon in ademen bij de neerwaartse beweging (Squat/bench). Bouw de druk op, longen vol als je onderin aan komt, en gebruik het als springkussen als je weer omhoog gaat. Adem gedoseerd uit bij het uitstoten met nog een enorme uitadem actie op het sticky point waar je dan door heen knalt.

Pas je ademhaling gewoon aan op bepaalde delen in de ROM en maak het je eigen. Echt...goede ademhalnig maakt een oefening 10x makkelijker.

Bij deadlift inademen, stang vastpakken en in 1 explosieve lift dat gewicht omhoog raggen en je adem er uit vlak nadat het gewicht van de grond los komt.

Comment

zowiezo altijd met kracht zetten uitblazen

met kracht bedoelk ik met kracht zetten moet je uitademen als je daar op let kan het bijna niet fout gaan
                      en inderdaat een kreet kan helpen.. iets van ah
                      of oe of weet ik veel wat jou happy maakt .
                      Last edited by GeneralIx; 11-10-2008, 14:39.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X