trainen met minder gewicht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainen met minder gewicht?

hoi hoi, train nu een aantal jaren voornamelijk met zware gewichten eigenlijk altijd tot falen, maar merk nu dat ik er weinig progressie meer mee boek.
    is het nu verstandig om een tijdje met lichtere gewichten meer herhalingen te gaan doen? bijvoorbeeld 4 keer 20 herhalingen, wat ik normaal altijd deed was/is 6 sets van 6 op zn max.

of is t nu verstandig om de piramidetraining erin te gaan gooien? denk namelijk dat mn lichaam de trainingen een beetje saai begint te vinden.

alle tips zijn welkom!!
    BVD

afwisseling is altijd goed. zou tijdje 4x8 kunnen gaan doen oid of zoals je zelf al aangeeft pyramide

Comment

4 x 20 herhalingen... juist.

In andere woorden... lees de sticky's even door.

Comment

Los van het feit dat zes sets tot failure wel heel veel is, zou ik eens van oefeningen wisselen, en een keer een schema volgen waarbij je geen fails maakt.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Afwisseling kan nooit kwaad.

Comment

ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om door te gaan tot falen, heb altijd meer op gevoel getraind zonder speciaal schema en denk dat ik er redelijk ver mee ben gekomen, maar ik zal me er eens in gaan verdiepen en kijken of ik het wel prettig vind om volgens een vast schema te trainen.

overigens waren spiergroepen wel gewoon ingedeeld per dag, zoek eigenlijk een manier om mn lichaam te shockeren.

Comment

Ga dan eens op ub/lb of fullbody bijvoorbeeld. Of deel je split anders in.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

zal maar weer eens uitgebreid gaan lezen en luisteren, blijf er wel bij dat na falen t gevoel na de training bij relaxen geweldig is.

Comment

Volgens mijn vriendin faal ik ook, en zo'n geweldig gevoel vind ik het niet

Je kunt trouwens gewoon blijven gaan tot falen, maar dan met meer herhalingen en minder gewicht. En dan na een paar weken weer terug naar je oude schema om weer een sprong voorwaards te kunnen...
                  "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Hoewel het wel kan inderdaad, is het soms ook goed om echt even heel wat anders te doen. Bij fails blijf je cns tot het uiterste pushen, en wellicht is het nu eens goed om dat een tijdje niet te doen. Weekje rust ertussendoor.

sigpic

Comment

vandaag eens pyramide geprobeerd, ga ik de komende maand ook volhouden.
                      moet zeggen dat ik wel een stuk vermoeider ben dan anders, hoop dat t een goed teken is.

geef wel een keer een update...

thanks allen!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X