Extreme Triceps oefening

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extreme Triceps oefening

dit is lekker voor je triceps helemaal tot het uiterste te laten gaan.

oefening: Push down.

5 setjes van licht-NAAR- zwaar en weer terug naar licht.

bijvoorbeeld:

12x20kg 10x25 8x30 6x35 4x40 meteen weer 4x35 6x30 8x25 10x20 12x15kg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Normaal commentaar is welkom....

Originally posted by haRdStEeL View Post

bijvoorbeeld:

Ja inderdaad en dan zonder rust tussendoor.
    Ook lekker is 100 herhalingen achter elkaar met bv 20 kg.
    Je haalt bv in 1 keer tot 80 herhalingen,5seconden rust,dan bv tot 85 herhalingen,weer 5 seconden rust,tot je de 100 herhalingen hebt bereikt.Mentaal zeer zwaar.

Comment

Originally posted by haRdStEeL View Post

bijvoorbeeld:

zoiets heet naar mijn weten een dropset =)

Comment

dropset is toch alleen de afbouwende kant van de piramide? hoog gewicht en dan steeds 10-20% eraf en alles zonder rust. Hierbij neem ik aan dat je wel rust neemt, aangezien je gewicht eerst verhoogt en hh wat verlaagt en dat trek je op het einde niet meer met die gewichen zonder rust
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Probeer anders eens de Decline close grip bench to skull crusher maar eens..
          een echte killer..

gewoon 4 sets van 12 herhalingen...

ze zeggen (bodybuiling.com) dat dit de ultimate triceps oefening is..

Heb hem gisteren ook geprobeerd... en deze is echt goed
          1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
            dropset is toch alleen de afbouwende kant van de piramide? hoog gewicht en dan steeds 10-20% eraf en alles zonder rust. Hierbij neem ik aan dat je wel rust neemt, aangezien je gewicht eerst verhoogt en hh wat verlaagt en dat trek je op het einde niet meer met die gewichen zonder rust
            hoeft niet...
            probeer eens een dropset optebouwen van laag gewicht naar hoog

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
              hoeft niet...
              Probeer dat eens in Superset vorm...

Had Leg Extention/Leg Curl naast elkaar staan. En dan zonder rust doorknallen.
              40kgx10-40kgx10
              50kgx10-50kgx10
              60kgx10-60kgx10
              70kgx10-70kgx10

MAAR ik deed toen iets tragere uitvoering en dan op punt van samentrekking spier nog 2-3tellen vasthouden en 3 tellen vertraagd laten zakken en explosief omhoog. Kom je maar tot 6-8reps ipv 10 neem dan 3sec om op adem te komen en knal de resterende reps er uit. Op het eind kruip je uit de machines en kun je bijna niet meer op je benen staan.

Als je zo'n antagonistisch princiepe nu eens bij andere spieren gebruikt Het lijkt alsof je de quads of hamstring bij de andere oefening niet gebruikt, maar dat doe je dus wel alleen in lichtere mate. Active Rest.

Skullcrusher/Bicep Curl combi of zo

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Skullcrusher/Bicep Curl combi of zo

deed ik in mn vorige schema! zittende skullcrushers en een z-bar curl erna... man man man wat een pomp, en 2x zo dikke armen!

@sakurakilla: was meer het punt van me dat er geen rust zit in een dropset en wel met de beschreven triceps oefening, maar hij kan uiteraard ook andersom

Alleen nog maar afbouwend gedaan tot nu toe tho...

wat is er trouwens zo extreem aan deze oefening? Probeer anders eens de single handed push down met je palms up -> stuk uitdagender (vind ik dan) en je pakt ook een ander deel (ben ff de naam vergeten) van de triceps dan met de meeste overige oefeningen
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Tja met je palms up ...in the air...is eht inderdaad uitdagend. Man je komt vaak met van die vage omschrijven dat ik denk: "zit die gozer anatomisch anders in elkaar of heeft hij een anti-zwaartekracht riem aan tijdens het trainen"

Comment

ik denk het van wel..........

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                      Waar zit dan volgens jou de drop?

Kan niet in het aantal reps zitten want de voorwaarde van dropsets is dat je telkens op of nabij het maximale gewicht/rep combo zit wat je op dat moment aan kan en als je een maximaal aantal reps met een bepaald gewicht gedaan heb zie ik niet in hoe je direct daarna met meer gewicht weer een rep kan doen.
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Tja met je palms up ...in the air...is eht inderdaad uitdagend. Man je komt vaak met van die vage omschrijven dat ik denk: "zit die gozer anatomisch anders in elkaar of heeft hij een anti-zwaartekracht riem aan tijdens het trainen"
                        hahaha hoe kom je nou weer aan een anti zwaarte kracht riem?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X