Dumbbell raises

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dumbbell raises

Hoi,

als ik deze oefening bekijk lijkt dit me op het eerste gezicht niet zo een natuurlijke beweging voor je rotator cuff of heb ik het verkeerd ? Link : Dumbbell Raise

Greetz

Is volgens mij feitelijk gezien een upright row met een iets betere hoek wellicht voor je polsen. Zou hem echter niet aanraden als ik dit zo zie.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb een variant gevonden op de upright row, dat schijnt niet schadelijk te zijn, maar ziet er me meer een mix van row en side raise uit.
      YouTube - Standing Dumbbell Upright Row
      Zou deze een veilige oefening zijn ?

Greetz

Comment

Ik zou het op de laatste houden alhoewel de eerste er niet verkeerd uit ziet hoor.
        Who's the Chef

Comment

Niets mis met de eerste. De eerste en de laatste belasten door de positie waarin de bovenarm getrokken word alleen de schouder net iets anders.

Doordat je bij de eerste variant de oefening in je oksel trekt en je arm wat naar achter gaat belast je de triceps en achterste schouderkop erbij.

Bij de tweede variant gaat het gewicht naar voren en betrek je er de rotator cuff spieren isometrisch bij (externe rotatie). Verders zal de tweede variant de neiging geven de armen iets naar voren te bewegen waardoor de voorste kop er bij betrokken wordt
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Weer wat geleerd.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dus maw bij beiden geen sprake voor een risico van impigment van de pezen van de RC ?

Comment

Niet meer dan bij de barbell versie.

Mischien zelfs wel minder omdat je met dumbbells de voor jou meest natuurlijke beweging kan volgen.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X