eind training arm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eind training arm

Hey jongens,

Ik lees overal: grote spieren eerst. Dus eerst rug en borst etc, en dan pas armen.

Nou ik kan je vertellen, als ik alle grote spieren eerst doe blijft er weinig puf over voor armen. Full body intensief haal ik gewoon net niet op een avond.

Dus mijn armen schieten er altijd bij in. Doe normaal 12 kilo per hand (dumbell) biceps training, de standaard oefening.
    Aan eht eind van de avond krijg ik 10 kilo niet eens meer 8x omhoog.
    Kan het ook aan het begin van de avond?

Triceps gaat nog net, maar biceps houdt niks meer over namelijk.
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
    Hey jongens,

Ik lees overal: grote spieren eerst. Dus eerst rug en borst etc, en dan pas armen.

Nou ik kan je vertellen, als ik alle grote spieren eerst doe blijft er weinig puf over voor armen. Full body intensief haal ik gewoon net niet op een avond.

Dus mijn armen schieten er altijd bij in. Doe normaal 12 kilo per hand (dumbell) biceps training, de standaard oefening.
    Aan eht eind van de avond krijg ik 10 kilo niet eens meer 8x omhoog.
    Kan het ook aan het begin van de avond?

Triceps gaat nog net, maar biceps houdt niks meer over namelijk.
    Heb precies hetzelfde probleem...
    Dus ben ook wel benieuwd..

Maar je moet niet zozeer naar de kilo's kijken meer naar de techniek. Soms zie ik ook lui met de grootste gewichten zwaaien.. naar achter leunen.. zo hoog optillen dat de spanning eraf is... tsja dan pakt iedereen hoge gewichten.

Comment

Dit komt waarschijnlijk omdat je de armspieren al goed traint bij de grote spiergroepen. Zo train je bij bankdrukken voor de borst automatisch de triceps.

Ze worden al vermoeid gedurdende de training zelf dus
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

je kan het voor een xtje wel omgooien dus eerst even biceps en dan rug
        zou het wel aanhouden grote spier groep eerst
        wat maakt het uit dat je minder kilo's kan pakken met de biceps
        als je maar een goed setje kan draaien en rustig uitvoerd zodat ie op spaning blijft niks aan de hand dan
        je hoefd je niet te bewijzen wat je kan tog kwa kracht
        als je borst traind pak je automatich je triceps erbij
        zou er niet te veel waarde aanhechten
        en lekker door gaan met trainen en wel alle spiergroepen blijven trainen natuurlijk
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Hormonale voordeel van de grotere spiergroepen eerst, weegt zwaarder dan dat van 2kg/bicepscurl meer.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Misschien moet je na borst/rug een kwartiertje buikspieren pakken en daarna je armen aanpakken.Hebben je armen toch even rust.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Hormonale voordeel van de grotere spiergroepen eerst, weegt zwaarder dan dat van 2kg/bicepscurl meer.

Inderdaad. Ik ga liever zwaarder op de Row of Chin ups dan met een miezere curl oefening. En me armen groeien goed genoeg.

Comment

Originally posted by martin27 View Post
                je kan het voor een xtje wel omgooien dus eerst even biceps en dan rug
                zou het wel aanhouden grote spier groep eerst
                wat maakt het uit dat je minder kilo's kan pakken met de biceps
                als je maar een goed setje kan draaien en rustig uitvoerd zodat ie op spaning blijft niks aan de hand dan
                je hoefd je niet te bewijzen wat je kan tog kwa kracht
                als je borst traind pak je automatich je triceps erbij
                zou er niet te veel waarde aanhechten
                en lekker door gaan met trainen en wel alle spiergroepen blijven trainen natuurlijk

Nou gaat me ook niet om bewijzen. Maar als ik begin kan ik makkelijk 12 kilo afwerken van 3 * 15

Maar na mijn training haal ik geen 8 ker meer man. En het probleem is dat ik niet het idee heb dat ik met die andere ofeningen zoals borst (ik doe geen bankdrukken maar met losse dumbels zelfde beweging) mijn armen meepak omdat die alles behalve 'gespierd' zijn. Die blijven namelijk beetje achter.

Comment

als je doel meer massa is ben je wel goed bezig met de rug+biceps combinatie

je kan voor de verandering rug triceps uitproberen heb ik ook een tijd gedaan,
                  triceps train je niet bij het trainen van je rug dus je kan je triceps optimaal trainen

Als je het EGT niet kan volhouden zou ik beginnen met supplementen zoals creatine+glutamine en dextrose of NO producten
                  die zullen ervoor zorgen dat je net die laatste setjes kan knallen
                  18 jaar, 105 kg,

DL:
                  210 BP: 130 NP:100 SQ:175

Comment

Originally posted by TRIPLE_OG View Post
                    als je doel meer massa is ben je wel goed bezig met de rug+biceps combinatie

je kan voor de verandering rug triceps uitproberen heb ik ook een tijd gedaan,
                    triceps train je niet bij het trainen van je rug dus je kan je triceps optimaal trainen

Als je het EGT niet kan volhouden zou ik beginnen met supplementen zoals creatine+glutamine en dextrose of NO producten
                    die zullen ervoor zorgen dat je net die laatste setjes kan knallen
                    Ik neem elke avond 10 gram creatine met 1 pil (4 gram) HMB. Ik ben er net weer week mee bezig na 2 maand rust.

Ik ga er echter mee stoppen omdat ik helemaal niks merk. Het slaat bij mij niet aan.
                    Maar wat zijn rug triceps oefeningen dan?

Comment

Zou stoppen met HMB. Op Ergogenics.org stond dat dat de algehele eiwitsynthese een tandje lager laat draaien. Zal het artikel ff proberen op te zoeken als daar geïnteresseerden voor zijn.

Verder gewoon grote groepen eerst uiteraard. Who cares dat je een paar kg minder pakt op een kut iso. Je gaat trouwens voor massa? Trouwens als je voor kracht ging boeide het alsnog geen fuck. Kan je beter je energie sparen voor de grote oefeningen die er toe doen.

Je groeit op de compounds, iso's zijn slechts een aanvulling voor de groepen die je naar jouw mening niet hard genoeg hebt uitgeput of wat meer aandacht wilt geven
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                        Zou stoppen met HMB. Op Ergogenics.org stond dat dat de algehele eiwitsynthese een tandje lager laat draaien. Zal het artikel ff proberen op te zoeken als daar geïnteresseerden voor zijn.

Verder gewoon grote groepen eerst uiteraard. Who cares dat je een paar kg minder pakt op een kut iso. Je gaat trouwens voor massa? Trouwens als je voor kracht ging boeide het alsnog geen fuck. Kan je beter je energie sparen voor de grote oefeningen die er toe doen.

Je groeit op de compounds, iso's zijn slechts een aanvulling voor de groepen die je naar jouw mening niet hard genoeg hebt uitgeput of wat meer aandacht wilt geven
                        Ik ga id voor massa.
                        Ben iets of wat aan het bulken geraakt vanwege die holle schouders.
                        Ontbijt is 2 boterhammen pindakaas
                        10 uur 2 boterhammen kaas
                        12 uur 2 boterhammen kipfilet (wordt morgen vervangen door rijst 500 gr)

15 uur 2 boterhammen kipfilet plus appel
                        18:00 uur schaaltje yoghurt plus 2 vergruisde beschuit

19:00 uur gewone warme maaltijd, probeer zoveel mogelijkn rijst,kip en aardappel en verder groenten

20:00 uur trainen

22:30 uur 200 cl melk + brinta

Heb niet precies kaloriën bij de hand, maar dit gaat toch niet elke dag lukken, die rijst bijvoorbeeld en brinta niet.

Wel weet ik dat dit boven mijn heboefte is, omdat ik normaal de heel dag leefde op 4 boterhammen, nu op 8 en dat ik na het eten al niks meer at

Comment

Is een split schema niet beter?
                          Trainen en het gevoel hebben dat je niet alles eruit haalt wat erin zit, lijkt me minder fijn?

Comment

Persoonlijk vind ik fullbody wel degelijk beter, maar de reden dat ik het niet doe is omdat het gewoon echt NIET leuk trainen is. Met een fullbody kijk ik echt tegen de trainingen op en met een split kijk ik er juist naar uit.

Fullbody is ook gewoon veel zwaarder
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Is een split schema niet beter?
                              Trainen en het gevoel hebben dat je niet alles eruit haalt wat erin zit, lijkt me minder fijn?

Hoi, bedankt voor je tip. maar ik doe al split schema. Full body kan ik niet aan
                              omdat ik erg intensief train. Dan lukken mijn schouders en armen niet meer en borst eigenlijk ook niet echt meer.

Mijn trainen:

-8 minuten roeien
                              -500 meter roeien zo snel mogelijk (minder dan 2 minuten)

Been:
                              -leg extension 4 * 10
                              -Leg curl 4 * 10
                              -lunges 4 * 12
                              -Squat 4 * 10

Rug:
                              -one arm dumbel row 3 * 12
                              -hyper extension 3 * 10
                              -Optrekken zeg maar, niet normale manier, maar armen wat wijder. Weet niet precies uit te leggen 3 * 12
                              -ga beginnen vanavond met deadlifts

Buik:
                              -Hyper extension, maar dan andersom. haha, voor de buikt met gewicht van 12 kilo op mijn borst. Zowel rechte als schuine buikspieren
                              -gewicht van 18 kilo in hand langs lichaam laten hangen. Dan naar links doorbuigen, en terugzakken. Heen en weer. Daarna andersom. Beide kanten 3 * 12

Na deze trainingen waar ik ongeveer het uiterste verg doe ik sinds afgelopen week een tabata legg press.

Hierna kan ik echt geen borst of iets dergelijks meer. Dus vanavond als eerte borst, daarna rug. Daarna schouder en arm. En eventueel dan nogbuik

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X