Trapezius

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

wat is het verschil tussen een military press en een overhead press? wat filmpjes bekeken maar zie niet echt een concreet verschil.

dumbell presses, zijn die meer of minder massa gericht dan military presses?

en even on topic, ik denk niet dat je je trapezius meer kan ontlasten, misschien alleen als je de techniek verkeerd hebt en dus je trapezius teveel verkeerd belast bij schouderoefeningen.
    misschien lijkt je trapezius ook wel hard te groeien omdat hij eerst erg achter liep en nu aan het inhalen is, dan groeit hij harder dan de rest en lijkt het uit verhouding. zonder foto moeilijk te zeggen tho

Comment

Militairy Press stoot je de barbel van je borst voor je hoofd langs omhoog en blijft je gezicht en lichaam achter de barbel en strek je niet heel je armen uit omhoog, omdat het niet kan in die hoek. Barble blijft ten alle tijden voor het lichaam. Als je wel je armen geheel kan strekken betekend het dat je in de ROM zit waar de triceps meer werk levert ipv de schouders...+ je staat dan onder de barble wat ook niet d ebedoeling is.

Bij Overhead Press duik je met hoofd en lichaam onder de barbel en stoot je het gewicht boven je hoofd uit.

Met Push Press vroeg je nog wat leg drive toe aan het uitstoten. Zo kun je meer gewicht gebruiken.

Met Dumbell Presses pak je meer de stabilisatie spieren ook mee. Direct gezien zullen ze minder massa leveren. Indirect versterken ze je lichaam waardoor je bij allerlei press oefeningen (waaronder de bench) beter en meer kan pressen en dus meer massa verkrijgen.
      Last edited by Falstyr; 31-01-2009, 12:15.

Comment

OH press is gewoon een verzamelnaam voor alle boven het hoofd uitgevoerde presses.

dus Mill. press is een OH press, front press is een OH press, behind the neck press is een OH press, enz.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ohw dan doe ik volgens mij wat verkeerd. Ik begin met de "MP" staand, lichte hoek in de knieen, buik+rug gespannen en schouderbrede stance. Barbell net onder mn kin, dan omhoog stoten en dan druk ik hem als het ware achter me. Armen dus volledig uitgestrekt en gewicht iets achter me.

Bedoel je met "in het deel van de rom" dat laatste stukje omhoog pressen en je dus onder de barbell doorduikt, waarmee je dus veel meer triceps gebruikt? Zelf ben ik wel voorstander van een zo groot mogelijke rom.
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
            Ohw dan doe ik volgens mij wat verkeerd. Ik begin met de "MP" staand, lichte hoek in de knieen, buik+rug gespannen en schouderbrede stance. Barbell net onder mn kin, dan omhoog stoten en dan druk ik hem als het ware achter me. Armen dus volledig uitgestrekt en gewicht iets achter me.
            Zo doe ik hem ook... Heb hem hier van: Barbell Military Press
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Oorspronkelijk is de Mill. press een OH press waarbij je je voeten dicht bij elkaar houd (smalle stand), je een geep hanteert waarbij je onderarmen een hoek van 90gr maken tov de bovenarmen waneer deze zich horizontaal aan de grond bevinden, je de bovenarmen de gehele tijd naar achter getrokken houd en je zonder gebruik van je benen en zonder naar achter te leunen je de stang boven je hoofd brengt.

De oefening dient ZO STRIKT MOGENLIK uitgevoerd te worden (vandaar dat Millitary)

Variant die ik hier bij exrx zie is de front press. Verschil met Mill. press is de standwijdte (je gaat wijder staan voor meer stabiliteit), hanteert een smallere greep en je houd de bovenarmen meer naar voren. Front press lijkt wat dat aangaat meer op het uitstoten bij de clean & jerk, maar dan zonder de split.

Zodra je je benen er echt bij gaat gebruiken wordt het een push press aka powerpress.

Je drukt trouwens bij alle varianten het gewicht iets achter je omdat waneer je dit niet zou doen je niet volledig uit zou kunnen drukken zonder met je romp naar achter te hellen en de borst erbij betrekt.

Comment

GASTEN SERIEUS IK BAAL HIER ECHT HEEL HARD VAN!

Iedereen die ik spreek heeft het over die traps, word er gek van.

Ik houd serieus geen nek meer over straks :S

Misschien dat ik die MP er maar uitgooi.

Zit nu op het punt dat ik liever mijn schouders achter laat lopen dan mijn nek laat verdwijnen..
                Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  ik wil eigenlijk foto zien.
                  bale dat alles niet zo bruut groeit man...
                  Alstu.
                  Attached Files

Comment

Nou valt allemaal reuze mee man!!
                    Moet je mijn traps is zien kerel dit val echt wel mee hoor

Grtz,
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                      Nou valt allemaal reuze mee man!!
                      Moet je mijn traps is zien kerel dit val echt wel mee hoor

Grtz,
                      WAT? Meevallen? Je weet denk ik niet hoe het eerst was, vandaar dat je dat denk ik zegt.

Maar kijk maar die rechter foto die loopt helemaal bovenaan mijn nek in alleen zie je dat niet goed.. Loopt gewoon helemaal naar boven mijn nek in, echt niet mooi vind ik. Ik vind zulke grote traps gewoon niet mooi, en ze zijn in 2,3 maanden tijd echt enorm geworden, en het blijft maar doorgaan. Het is echt een issue voor mij... nouja misschien denk jij van groeit wel allemaal bij enzo en the bigger the better, is ook zo, maar ik wil het in verhouding hebben nu en het beangstigt me gewoon dat ze enorm groeien, duidelijk VEEL en VEEL meer dan de rest.

en 3 maanden geleden had ik echt een heel zielig lichaam en dat is nu al wel beter geworden en ben ook blij dat hard werken zich uitbetaald, maar is gewoon niet chill als één deel veel harder gaat..

Comment

Ik vind het eerlijk gezegd ook allemaal wel meevallen, maar als je er echt mee zit is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is zorgen dat je breder wordt/lijkt.

maw accenttraining voor de zijkant van de schouders.

Comment

heey jonge,
                          eindelijk de foto's
                          ja ik zie het.
                          als je gaat optrekken in brede grip krijg je meer wings dus de vleugels onder je oksels dus.
                          dan lijkt het minder en komt de verhouding beter uit!
                          Calisthenics / Street workout

Comment

zou indd de zijkant van de schouders goed trainen, heb dat ook gedaan, gelijk een stukkie breder

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                              Ik vind het eerlijk gezegd ook allemaal wel meevallen, maar als je er echt mee zit is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is zorgen dat je breder wordt/lijkt.

maw accenttraining voor de zijkant van de schouders.
                              Ja als je het in het echt ziet dan is het echt serieus ziek.

Ask Leo maar daar train ik mee, die kan het beamen.

Wat zou jij voor die zijkant doen als ik vragen mag? Gewoon lateral raises alleen of heb je nog een ander snufje?

Comment

Beaam
                                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X