barbell bent over row

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

*zucht*

Rear Delt Row...pfft
    Enige wat je doet is een Pendlay Row qua houding. Je neemt de grip van een BoR en trekt de barbel ellebogen in strak langs het lichaam omhoog. In plaats dat je stopt ten hoogte van je zij sla je de armen nog verder omhoog om nadruk op de delts te leggen.

Persoonlijk vind ik het een bullshit oefening. Ga dan bent over DB Raise doen of een omgekeerde Peck Deck als je de achterkant schouders wilt pakken. Eigenlijk pak je ze al genoeg mee met een normale BoR oefening en DB Row...en well...eigenlijk alle rug oefeningen.

Comment

Originally posted by rich37 View Post
      ok dank je. Weer wat geleerd, dan hebben ze zich vergist in de linkverwijzing op google, heb gewoon barbell bent over row ingetypt maarja...
      Barbell BOR is gewoon een verzamelnaam voor alle rows waarbij je een barbell hanteert.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        1. Pendlay Row
        Je pakt de barbel ongeveer net zo breed als dat je bench press doet. Je gebruikt bovenhandse grip en niet om-en-om. De rug houdt je 90graden met minimale arch, of te wel paralel aan de vloer. Met elke rep komt de barbel weer op de grond...tenzij je korte stompjes hebt als armen.

2. Bent over Row
        Je pakt de barbel iets smaller dan je bench press doet. Je houdt de rug ongeveer 115-120graden, borst naar voren, arch in de rug voor stevigheid. De armen gaan strak langs het lichaam omhoog en de barbel komt rond de navel tegen je aan. Zo leg je het accent meer op de gehele centrum van je rug.

Andere variant is Wide Grip BoR waarbij je de barbel breder pakt en je ellebogen dus meer naar buiten staan. Zo pak je meer de velugels en traps. En met die grip komt de barbel inderdaad tegen je borst.

3. Yates Row
        Pak de barbel met onderhands grip alsof je gaat barbel curlen. Reet naar achter voor een stevige arch en je staat net niet helemaal recht op. Iets van....140-150graden. Je trekt de armen net zoals de BoR strak langs het lichaam naar achteren toe.
        Ik Bor dus ook en ik pak hem altijd wat breder vast en anar de borst. Gezien ik mijn traps wil ontzien en mijn zwakke ruggetje goed aan wil pakken kan ik hem dus VEEL beter richting mijn navel doen neem ik aan?

En is dit hetzelfde voor de small grip (accent dus ook meer naar je biceps)?
        Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by jake22 View Post
          Ik Bor dus ook en ik pak hem altijd wat breder vast en anar de borst. Gezien ik mijn traps wil ontzien en mijn zwakke ruggetje goed aan wil pakken kan ik hem dus VEEL beter richting mijn navel doen neem ik aan?

En is dit hetzelfde voor de small grip (accent dus ook meer naar je biceps)?
          Zodra j'm breder pakt en naar de borst brengt ben je idd bezig de achterkant schouder en trapezius meer te belasten, maar de beweging van je bovenarmen blijft een functie van je lats.

Ik zou niet weten waarom een smale grip het accent meer naar de biceps verplaats?

Comment

Eerder meer naar de lange kop van de triceps omdat je je armen verder achteruit kunt trekken dan toch? (Even kijken of ik het nou onder de knie heb).
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by 3XL View Post
              Zodra j'm breder pakt en naar de borst brengt ben je idd bezig de achterkant schouder en trapezius meer te belasten, maar de beweging van je bovenarmen blijft een functie van je lats.

Ik zou niet weten waarom een smale grip het accent meer naar de biceps verplaats?
              Dat smalle grip meer biceps gebruikt dan brede grip snapt ik ook niet. Met pull-ups merk ik ook nauwelijks...oh wacht. Ja als ik dan smal pak dan zijn me biceps stuk sneller op. Maar dit komt waarschijnlijk omdat je met een andere grip het accent verlegd qua rug spieren die je aanspreekt.

Dus dan zit je met verschil in techniek. Laat je de armen gewoon hangen en dat je het gewicht met contractie van de rug spieren het gewicht omhoog laten komen...? Dan heb je een kortere Rom vergelijkbaar met een shrug. Of gebruik je de armen als ondersteuning om het gewicht hoger te krijgen en dat je doel is op dat relatief korte moment van samentrekking zoveel mogelijk die spieren te belasten qua kracht.

Hmm...lastige afwegingen :P

Comment

Yep. Armen smal bij je verplaatst de aktie de achterste schouderkop naar de lange kop van de triceps.

Comment

Dat smalle grip meer biceps gebruikt dan brede grip snapt ik ook niet. Met pull-ups merk ik ook nauwelijks...oh wacht. Ja als ik dan smal pak dan zijn me biceps stuk sneller op. Maar dit komt waarschijnlijk omdat je met een andere grip het accent verlegd qua rug spieren die je aanspreekt.
                  Of omdat je meer de neiging heb om de armen te gebruiken. Maar dat is dan meer een zaak van verkeere uitvoering.

Het wordt wel een ander zaak waneer je een smalle grip gesupineerd doet. Op dat moment is de biceps sterker en kan dus een grotere rol spelen. Alleen is dit pas aan het eind van de beweging, aan het begin is je biceps vanaf je schouder verlengd en doet de brachialis wat armflexie aangaat het meeste werk.

Dus dan zit je met verschil in techniek. Laat je de armen gewoon hangen en dat je het gewicht met contractie van de rug spieren het gewicht omhoog laten komen...? Dan heb je een kortere Rom vergelijkbaar met een shrug. Of gebruik je de armen als ondersteuning om het gewicht hoger te krijgen en dat je doel is op dat relatief korte moment van samentrekking zoveel mogelijk die spieren te belasten qua kracht.

Hmm...lastige afwegingen :P
                  Bij een voledige beweging is armflexie het gevolg van het omhoog trekken van je bovenarm. Zou je en je bovenarmen zover mogenlijk naar boven wilen trekken en toch je armen gestrekt houden, dan moeten je triceps isometrisch aanspannen om de arm gestrekt te houden.

Om zo'n beweging te doen moet je ten eerste dumbbells gebruiken *bij een stang zouden je benen in de weg zitten) en je zou een gewicht moeten hanteren wat de riceps aan kunnen, ik denk namenlijk niet dat je triceps zo sterk zijn dat ze dit voor elkaar krijgen met gewichten die nodig zijn om de lats te trainen

Ik zou dus wat de lats aangaat gewoon voor de voledige ROM gaan, Voor midden traps enz. kan je wel de shrug variant gebruiken omdat deze spieren niet afhankelijk zijn van de beweging die je bovenarmen maken.

Comment

dubbel, kan weg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X