Benen trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen trainen

Goeiemiddag allemaal,

IK train nu iets meer als een jaar en ben ongeveer 10 kilo bijgekomen maar nu blijf ik al even steken op 73kg en zie weinig vorderingen.
    Nu had ik gehoord van iemand dat als je voor je begint met je bovenlichaam te trainen beter eerst je benen kunt trainen omdat dit één van de grootste spiergroepen van je lichaam is en je lichaam dan meer groeihormonen aanmaakt. Is dit waar? Zo ja moet je dit dan meer als één keer per week doen?
    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

minimaal eens per week, maar als je vorderingen niet optimaal zijn post dan eens je voedingsschema hier daar zou het aan kunnen liggen
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Omdat ik in drie ploegen werk heb ik niet echt een vast voedingsschema maar probeer wel zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten uit mijn voeding te halen. Als ik wakker ben eet ik meestal kom brinta en een stuk fruit. Twee uur later 4 sneetjes bruin brood met kipfilet of pindakaas en weight gainer. S'middags slaatje met blokjes kip of vis en aardappelen. Daarna weer kom brinta of musli met fruit en 2 sneetjes bruin brood belegd. In de avond magere kwark.

Comment

1. Ja dat klopt. Als je sport maakt je lichaam anabole hormonen aan. Hoe groter de spieren die je traint hoe meer er aangemaakt wordt.
        2. Benen 1x in de week is het minimum.
        3. Als je te veel koolhydraten eet is het ook niet goed. Wellicht dat je het ie**************** moet minderen en meer onverzadigde vetten moet nemen. En hoeveel eiwitten krijg je ongeveer binnen?
        4. Na een tijdje worden de gains trager en zal het meer werk en tijd kosten om winst te pakken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          1. Ja dat klopt. Als je sport maakt je lichaam anabole hormonen aan. Hoe groter de spieren die je traint hoe meer er aangemaakt wordt.
          3. Als je te veel koolhydraten eet is het ook niet goed. Wellicht dat je het ie**************** moet minderen en meer onverzadigde vetten moet nemen. En hoeveel eiwitten krijg je ongeveer binnen?
          4. Na een tijdje worden de gains trager en zal het meer werk en tijd kosten om winst te pakken.

Ik krijg ongeveer een 150gr eiwitten per dag binnen.
          Zal proberen om mijn voeding een beetje aan te passen en zorgen dat ik meer overzadigde vetten binnen krijg want ik moet toegeven dat deze niet zoveel in mijn voeding zitten. En als dat niet lukt dan zal ik er maar mee moeten leven dat het nu iets trager gaat. Bedankt

Comment

veel meer gaan eten man, reken eerst je behoefte eens uit.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Teveel koolhydraten zorgen er alleen voor dat je dikker wordt. Dat zal je progressie niet tegenhouden. Voor de rest ben ik het met je eens.

Comment

Als je niet genoeg vetten binnen krijgt dan heb je ook een goed reden waarom je blijft hangen op een bepaald gewicht.

Echter ervan uitgaand dat de TS waarschijnlijk een absurd slechte training/voedingschema heeft denk ik eerder dat het daaraan ligt. Hij heeft in de twee jaar die hij heeft getraind dus niet aan benen gedacht, erg zonde. Nu pas komt hij op het idee om benen te trainen na het horen dat zijn lichaam hierdoor meer groeihormonen zou produceren en dus groeien.

Het is en blijft zonde maar goed dat je nu eindelijk eens aanklopt! Post je voeding/trainingschema even dan kunnen we je verder helpen.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                  Als je niet genoeg vetten binnen krijgt dan heb je ook een goed reden waarom je blijft hangen op een bepaald gewicht.

Echter ervan uitgaand dat de TS waarschijnlijk een absurd slechte training/voedingschema heeft denk ik eerder dat het daaraan ligt. Hij heeft in de twee jaar die hij heeft getraind dus niet aan benen gedacht, erg zonde. Nu pas komt hij op het idee om benen te trainen na het horen dat zijn lichaam hierdoor meer groeihormonen zou produceren en dus groeien.

Het is en blijft zonde maar goed dat je nu eindelijk eens aanklopt! Post je voeding/trainingschema even dan kunnen we je verder helpen.
                  Ik heb altijd al mijn benen getraind maar normaal deed ik dit altijd na dat ik mijn bovenlichaam getraind had. Ik had gehoord dat als je je benen eerst traint de rest van je lichaam dan harder zal groeien.

Vast voedingsschema heb ik niet omdat ik in 3 ploegen werk.

maandag: benen-borst
                  woensdag: rug-biceps
                  vrijdag: benen-schouders
                  zondag: triceps-buik

Comment

Originally posted by rocky xx View Post
                    Omdat ik in drie ploegen werk heb ik niet echt een vast voedingsschema maar probeer wel zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten uit mijn voeding te halen. Als ik wakker ben eet ik meestal kom brinta en een stuk fruit. Twee uur later 4 sneetjes bruin brood met kipfilet of pindakaas en weight gainer. S'middags slaatje met blokjes kip of vis en aardappelen. Daarna weer kom brinta of musli met fruit en 2 sneetjes bruin brood belegd. In de avond magere kwark.
                    Dat lijkt helemaal niet zoveel, zeker niet qua eiwitten.
                    Maar ongeacht of je je nu wel of niet aan je schema kan houden; reken het gewoon eens uit. Dan heb je teminste een goed beeld van wat je verbruikt, nodig hebt, en wat er daadwerkelijk in producten zitten. En ik denk dat als je hiermee al aan de 150 komt, je haast eiwitten in brood enz ook meerekent. Plantaardige eiwitten moet je (muv soja) niet meerekenen.

Comment

Originally posted by rocky xx View Post
                      Goeiemiddag allemaal,

IK train nu iets meer als een jaar en ben ongeveer 10 kilo bijgekomen maar nu blijf ik al even steken op 73kg en zie weinig vorderingen.
                      Nu had ik gehoord van iemand dat als je voor je begint met je bovenlichaam te trainen beter eerst je benen kunt trainen omdat dit één van de grootste spiergroepen van je lichaam is en je lichaam dan meer groeihormonen aanmaakt. Is dit waar? Zo ja moet je dit dan meer als één keer per week doen?
                      Alvast bedankt voor eventuele reacties.
                      Ik waag dit te betwijfelen. Er zijn zoveel body builders die benen compleet overslaan... al brengt dit de lichamelijke verhoudingen cosmetisch gezien in de war...

Eens per week een spiergroep trainen heeft mijns inziens weinig nut. Je 'onderhoudt' de spieren dan alleen en groeien doen ze slechts heel beperkt. Minimaal tweemaal per week een spiergroep trainen zoals de beenspieren. Zorg dat je 48 uur rust hebt voor je weer dezelfde spiergroep traint.

Comment

Eens per week een spiergroep trainen heeft mijns inziens weinig nut. Je 'onderhoudt' de spieren dan alleen en groeien doen ze slechts heel beperkt. Minimaal tweemaal per week een spiergroep trainen zoals de beenspieren. Zorg dat je 48 uur rust hebt voor je weer dezelfde spiergroep traint.
                        Bullshit

Zijn genoeg BB's die 1x per alles hard onder handen nemen en tenzij ze begonnen zijn op 90kg met 8% denk ik dat het misschien toch wel enigszins zou kunnen werken.
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X