.enkele buikfacts.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • .enkele buikfacts.

    Je buik is een brave burger, die zich keurig houdt aan biologische wetten.  Een van die wetten luidt: alles wat je méér in je lichaam stopt dan je gebruikt, slaat je lichaam op als vet.  Een andere buiwet is dat bij mannen het overtollige vet het eerst in de buik wordt opgelagen.  En, wreed als Moeder Natuur is: daar waar het vet er het eerst bij kommt, verdwijnt het ook het laatst.  Als je ouder wordt, gaat de wet van de zwaartekracht ook nog een grotere rol spelen.  Je ruggengraat krimpt wat in, waardoor je bekken naar voren kantelt.  Je buivet steekt uit en wordt door de zwaartekracht naar beneden getrokken.  Als je er verder niets aan doet, neemt je spiermassa met een pond per jaar af, waardoor de snelheid waarmee je lichaam voedsel verwerkt, vertraagt en het niet gebrukte deel wordt op geslagen als vet.

    Buikfeit 1: Pens in ongezond.

    Nederlands onderzoek van Lean, Han en Seidell, dat enige jaren geleden in The Lancet werd gepubliceerd, maakt duidelijk dat bij een gemiddelde man met een buikomvang van meer dan 102 cm, de kans op hart- en vaatziekten, suikerziekten en lage rugklachten drie keer zo groot is.

    Buikfeit 2: Stress maakt dik

    Schiet je daarvan in de stress, niet doen.  Stress zorgt onder meer voor de aanmaak van Cortisol, een stresshormoon dat de aanmaak van vet in je buikholte bevordert.

    Buikfeit 3: De 2 soorten buikvet.

    Je hebt buikvet in twee soorten.  Voelt je buik zacht aan, dan is het onderhuids vet dat op je spieren ligt.  Voelt het hard aan, dan heeft het vet zich vastgezet op de organen in je buikholte.  De laatste vormt doorgaans een hoger risico op kwalen.

    Buikfiet 4: Verhoogde sterfkans.

    Niet alleen het vet levert een gevaar op.  Wie geen vet, maar wel slappe buikspieren heeft, loopt twee keer zoveel kans op een vroegtijdige dood als mannen met sterke buikspieren, zo toonde een recent Canadees onderzoek aan.  En nu het goede nieuws: sterke buikspieren krijgen is makkelijk.

    Buikfeit 5: Intrekken is goed!

    Door je buikspieren in en op te trekken, krijg je een goede lichaamshouding.  Zorgen voor een goede lichaamshouding op elk moment van de dag, zo stelt Karen Amen, auteur van de buikspierenbijben "De Crunch", is een van de meest effectieve manieren op je buikspieren te versterken.  Zo vaak mogelijk op een dag je buik in- en optrekken, ook als je zit, zorgt ervoor dat je buikspieren sterk blijven.  Hou daarbij je schouder iets naar achteren en beneden en blijf diep door je longen ademen.  Je doet nu wat bekend staat als een isometrische crunch.  Je spant alleen de spier aan, waardoor die sterker wordt, maar niet groter.  Dat biedt ook al voordelen.

    Buikfeit 6: Vet verhult wasbord.

    Je buikholte wordt omgeven door verschillen lagen buikspieren .  De 4 belangerijkste:

    * Dwarse buikspieren,lopen vanaf je zij als een niergordel naar de denkbeeldige middenlijn op je buit.
    * Onder- en bovenliggende laag schuine buikspieren.  De onderliggend laag schuine buikspieren waaieren vanaf je heupen diagonaal uit richting je ribben en de denkbeeldige middenlijn op je buik.  De bovenliggende schuine buikspieren lopen diagonaal vanaf je ribben als een brede, schuine autogordel naar de denkbeeldige middenlijn op je buik.
    * Rechte buikspier, de wasbordspier, loopt van het midden van je borstkas aan weerzijden van de denkbeeldige middenlijn naar het schaambeen.

    Zit er overtollig buikvet, dan kun je je buikspieren gewoon trainen.  Probleem is dat je dan in de meest gevallen niets anders doet dan het vet naar buiten duwen.  Eerst weg met dat vet dus!  Eet minder of ga duursporten.

    De beste crunch.

    Wil je grotere, zichtbare buikspieren, crunch dan iedere dag.  Om al je buikspieren in één beweging aan te pakken, combineer je een rechte crunch met een schuine crunch.  Ga op je rug liggen.  Buig je knieën en zet je voeten iets uit elkaar.  Leg je handen losjes achter je hoofd.  Adem uit.  Tek je buikspieren in en op.  Breng je bovenrug wat omhoog.  Hou die stand een seconde vast.  Draai vervolgens langzaam je linkerschouder en je borstkas in de richting van je rechterknie.  Draai je linkerarm niet in en hou je armen wijd en ontspannen, zodat je schuine buikspieren het werk doen.  Hou deze positie een seconde vast en zak langzaam weer terug in de uitgangspositie.  Doe hetzelfde naar links en herhaal zo vaak je kunt.



    You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

  • #2
    Zoals we van jou gewend zijn Darren, informatief en interessant! Keep up the good work!
    -Feel free... Or die trying-
    -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

    Comment


    • #3
      Alle informatie is welkom.
      God doesn't create men the same, juice makes up for his mistakes.

      Comment


      • #4
        goeie info, maar wat een spelfouten
        I live to end the game

        Comment


        • #5
          Ik ga meteen beginne om me buik in te houden
          eat eat eat and look like a freak!

          Comment


          • #6
            ik denk dat bij mij de ouderdom en zwaartekracht het buikje heeft gemaakt en ervoor zorgt dat deze niet wil weggaan hoe ik ook mijn buikspieren train.
            stil growing

            Comment


            • #7
              Goede post

              Ben het niet eens met elke dag je buikspieren trainen, zou het bij 2 x per week laten. Net als andere spieren hebben ze ook rust nodig.

              Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

              Pain is temporary...pride is forever...

              Comment


              • #8
                Dat niet alleen.

                Crunches ed plaatsen druk op de solar plexus die op zijn beurt de bijnierschors aanzet tot verhoogde cortisol productie.

                Regelmatige buikspiertraining werkt dus negatief op je training !
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                Comment


                • #9
                  Kijk dat is info waar ik wat mee kan.

                  Uit ervaring wist ik al dat elke dag bij mij niet werkte, zelfs tegenwerkte.
                  Snap nu ook waarom dat zo is..

                  Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

                  Pain is temporary...pride is forever...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (3XL @ Sep. 29 2003,19:24)]Dat niet alleen.

                    Crunches ed plaatsen druk op de solar plexus die op zijn beurt de bijnierschors aanzet tot verhoogde cortisol productie.

                    Regelmatige buikspiertraining werkt dus negatief op je training !
                    Hier kunnen we cker wat mee!
                    I live to end the game

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (snipke @ Sep. 29 2003,17:00)]ik denk dat bij mij de ouderdom en zwaartekracht het buikje heeft gemaakt en ervoor zorgt dat deze niet wil weggaan hoe ik ook mijn buikspieren train.
                      Buikspieren trainen doen je buikje niet weggaan. Des te meer ontwikkeld je buikspieren geraken, des te meer het vet (het buikje) naar voren wordt geduwd. Je krijgt dus visueel eigenlijk een omgekeerd effect.

                      Snipke je buikspieren zullen wel harder worden, maar je ziet ze niet omdat je buik ervoor hangt. Deze krijg je niet weg met crunches maar enkel met (jawel hier is ie weer...) cardio training om je vet te verbranden.

                      Het is een harde wereld, en het is te hopen dat wij ooit harder worden ...
                      -Feel free... Or die trying-
                      -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Adonis @ Sep. 29 2003,12:13)]goeie info, maar wat een spelfouten      
                        Ik typ veel zaken op mijn werk en heb dan niet altijd de tijd en zin om te controleren op typfouten.

                        Nu ja zolang het maar leesbaar is.
                        You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

                        Comment


                        • #13
                          Goeie info maar om je buikspieren zichtbaar te maken is een goed dieet ononkoombaar........

                          Grtzzzz Ax
                          DUM SPIRI SPERO

                          WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X