bench verkeerd laden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bench verkeerd laden

Ik weet bijna zeker dat dit wel ooit door iemand is overwogen, en ben benieuwd wat voor conclusies er zijn betreft een ideetje dat ik had.

Stel dat je normaal 100kg (olympic bar) kan benchen, train je andere spieren als je bijvoorbeeld 45kg aan ene kant en 35kg aan andere kant doet?

Dit lijkt mij dan handiger met meer reps, natuurlijk moet het wel te doen zijn, dus mss maar een 2,5kg verschil, of dan dus gewoon 2,5 aan een kant eraf ofzo....maar het gaat om het principe van een kant extra en andere kant minder ofzo?

Ja, dit is inderdaad weer een raar topic, maar ik heb nou eenmaal rare vragen :P
    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Lijkt me niet dan ga je met een kant meer drukken dus.
    Maar ik weet het niet precies dus maar wachten op reacties van gevorderden.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Kun je doen met lichtere gewichten. Ga je de core meer gebruiken en schouders mbt stabiliseren van gewicht. Ooit in het verre verleden een artikel op T-nation over gezien.

Comment

Hee bedankt falstyr, zoiets had ik het vermoeden ja. enig idee hoe ik dat artikel ga vinden op tnation :P?
        BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

waarom zou je dat willen?
          je bent dan meer bezig om die stang recht te houden dan dat je aan het drukken bent
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Toevallig een keer gehad toen mijn trainingsmaatje zo stom was geweest om de verkeerde schijf aan die stang te hangen. Ging gruwelijk scheef, flink gescholden teruggehangen en gekeken wat het probleem was. Vond het in ieder geval niet echt lekker.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Toevallig een keer gehad toen mijn trainingsmaatje zo stom was geweest om de verkeerde schijf aan die stang te hangen. Ging gruwelijk scheef, flink gescholden teruggehangen en gekeken wat het probleem was. Vond het in ieder geval niet echt lekker.
              Ja ik heb ook wel eens te weinig geladen, en dan is het idd kut.

Maar als je het van te voren weet, dan denk ik dat het al heel wat minder rot voelt, en wellicht dus zoals falstyr zei weer een mooie invloed kan hebben. Mss voor een volgend schema :P

Comment

Had het maandag met Squat. 1 kant van de barbel zit beetje los dus schuift het gewicht als ik niet oplet bij het laden van de stang. Aan 1 kant hing het gewicht verder weg van het midden dus onbalans. Toch me set afgemaakt, maar echt prettig is het inderdaad niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X