Nut van een goeie spotter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nut van een goeie spotter

Ik zag vanmiddag maar weer eens het bewijs dat een goede spotter een "must" is.

Ik was aan het bankdrukken en alles ging lekker. Kom ik bij de 5e rep. Laat de stang lekker langzaam zakken. Schiet ik ineens uit de "groove"
    Hierdoor was ik uit m'n concentratie en kreeg de stang niet door het dode punt heen. Gelukkig had m'n spotter het direkt in de gaten (wij spotten "hands off&quot en kon hij me net ff door het dode punt trekken.

Ik denk als er een minder ervaren persoon achter me had gestaan dat ik met de stang op m'n borst was blijven liggen
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

ikzelf train steeds met spotter, vindt ik onmisbaar, zeker voor gevallen dat jij net hebt voor gehad maar ook voor over een bepaald gewicht te geraken, deze kan even helpen en zo geraak ik vlugger over dat bepaald gewicht.
    stil growing

Comment

Ik denk niet da6t je fijn had gelegen inderdaad zonder je spotter... Ik heb ook altijd een spotter met dat soort oefeningen, maar er zijn er maar een paar bij mij op de sportschool die ik daarin volledig vertrouw..

Comment

Ik merk het de dag erna altijd als ik geen spotter heb, je doet dan altijd minder.
        Soms vraag ik iemand of die achter me wilt staan, als het me niet meer lukt gaat ie TE veel helpen, help dan een beetje .
        I live to end the game

Comment

Ik vraag ook altijd andere mensen als mijn maatjes er dan niet zijn, en dan moet je ze steeds uitleggen hoe het moet en dat duurt dan weer 5 min. Maarja, beter iemand achter dan dat je met de stang op je borst gaat liggen. Ik heb ook liever iemand die een beetje kennis heeft zodat hij kan zeggen of het techniek dan ook goed is gegaan of niet, zoals bij squatten. Maar toch train ik het liefst alleen op mijn eigen tempo.
          God doesn't create men the same, juice makes up for his mistakes.

Comment

Veel spotters doen inderdaad te veel en te vroeg! Ik zeg altijd: pas helpen als m'n laatste rep. niet meer gelukt is. Ofwel, met bijv. bankdrukken lukt de 5e rep. net niet, dan laat ik de stang weer tot op de borst zakken en pas dan wil ik er 1of 2 extra uitpersen m.b.v. een spotter.
            We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

goeie spotter is heel belangrijk, heb tot nu toe er nog maar 1 gehad die k volledig betrouwde en waarmee trainen echt lekker ging... spijtig da we nu zo ver van elkaar wonen...
              It's not about the beauty, be a BEAST!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!

Comment

goeie spotters zijn zeldzaam, maar.... je kan je eigen spotter ook dingen leren, die je op jouw manier van trainen wilt toepassen. daarom is het ook van belang met dezelfde gast te trainen en niet 25 in een dozijn.
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

helemaal mee eens bruce en dan nog moet het iemand zijn die dezelfde methode van trainen heeft dan jij...
                  It's not about the beauty, be a BEAST!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!

Comment

Heb helaas geen vaste spotter meer en dat komt ook meteen mijn training niet tengoede.
                    Zat mensen die ff willen helpen om die stang omhoog te rukken maar daar heb ik geen zak aan.

Zoiets moet je aanvoelen en weten hoe iemand het wil. Net als met meerdere dingen..

Greets...
                    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Een goede spotter denk ik haalt ook meer uit jouw training. Die motiveert, stimuleert en spot. Dergelijke mensen zouden het goed doen denk ik als personal trainer of in elk geval als fitnessinstructeur. Bah wat hekel ik dat woord... fitness

Een goede spotter grijpt in elk geval niet in wanneer het niet moet en leid vooral niet af maar helpt je je juist te focussen.

Comment

Je zit nu wel veel te reageren kerel, is allemaal leuk en aardig maar dit topic is 5 jaar oud. Kijk voortaan eerst naar de datum voordat je post.
                        Gesloten.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X