Gewichtsverschil plat en schuin bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewichtsverschil plat en schuin bankdrukken

Geachte mede bodynetters,

Tijdens mijn borsttraining wissel ik graag af met dumbels en barbels.
    Dit wil zeggen, dat wanneer ik plat bankdrukken met stang doe, doe ik schuin bankdrukken met dumbels en vice versa.

Nu bleef ik de laatste tijd met plat een beetje steken op 90 kg een keer of 4/5.

Sinds deze week doe ik plat dus met dumbels en schuin met stang.

Tot mijn verbazing duwde ik bij schuin 90 kg 8 keer zonder hulp, nadat ik eerst 8* 50 kg, 8* 60 kg, 8* 70kg en 8* 80 kg.

Nu mijn vragen....

A - is hier een verklaring voor

en

B - hoe is bij jullie de gewichtsverdeling tussen plat en schuin bankdrukken?????
    I'm in transformation mode!!!!

Ik ben met plat bankdrukken juist een stuk sterker als met schuin.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

ik ben allebij even sterk maar recht bankje is makkelijker

Comment

Zal gewoon aan je techniek liggen, plat moet je meer kunnen dan incline, schouders staan in betere positie oppervlakte van aangesproken borst is groter en de bewegingsbaan is korter.

Weet verder ook niet of je gewoon netjes tot op borst pakt bij incline want zie echt 95% van de gymgangers niet eens voorbij hun neus komen op de incline en dan is niet zo vreemd als je meer pakt, maar ik geef je voordeel van de twijfel

Videotape het anders even kunnen we al wat meer zeggen

Verder die 8*50 etc etc, wat is het nut daarvan lijkt me gewoon complete energieverspilling zonder dat het groei/kracht stimuleerd (in vergelijking met een werkset) en je hebt maar 1 werkset dan ? (Die 90 in dit geval)
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Wat het zakken betreft...

Bij mij komt zowel bij plat als incline de stang tot op de borst.

Jij wilt dus eigenlijk zeggen, dat ik meteen met die 90 kg moet beginnen?

Comment

druk evenveel plat als schuin. ( kan mss 1of 2hh tussenzitten )
            beide hou ik 2cm van de borst
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Originally posted by Ramon1983 View Post
              Wat het zakken betreft...

Bij mij komt zowel bij plat als incline de stang tot op de borst.

Jij wilt dus eigenlijk zeggen, dat ik meteen met die 90 kg moet beginnen?
              Gelijk met die 90kg beginnen zou ik je niet aanraden. Eerst even een stuk of twee opwarmsetjes. Maar ik denk dat hij bedoelt dat je minder tussenstappen moet maken zodat je eerder aan je werkset kan beginnen.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Maar zit dat verschil niet in dat jij het ene met dumbels doet, en andere met barbel? Met dumbels pak je al snel iets minder kg/hh?

Comment

plat en incline scheelt 5 kg ongeveer. op moment maar denk als ik eerst zou inclinen en dan zou bankdrukken dat het gelijk zou liggen

Comment

Ik heb plat 5 x 155kg en schuin 5 x 110kg, scheelt wel degelijk veel. Je kan natuurlijk niet een stang met een dumbell vergelijken, bij dumbells verlies je veel kracht voor het stabiliseren.

Met plat bankdrukken krijg je extra hulp van je lats (!!!), bovendien kan je een groter percentage van je borstspieren gebruiken en zoals hierboven gezegd, de weg is iets korter.
                    powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Dat er verschil zit tussen barbels en dumbels begrijp ik.

Maar in dit geval bedoel ik bij beide oefeningen met barbel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X