pijnlijk en brandend gevoel boven mijn stuitje (thoracolumbar fascia)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijnlijk en brandend gevoel boven mijn stuitje (thoracolumbar fascia)

Beste spierbundels,

Ik loop al sinds mijn 12e met een slechte rug. Mijn rug is voor een deel vergroeid waar ik verder nu niet veel meer aan kan doen. Ik heb een lichte kromming aan de bovenkant.. zeg maar een soort van mini bochel :P

Ik heb daar op zich geen last van.. echter loop ik wel al jaren met een klacht rond waar ik tot zover nog geen oplossing voor heb gevonden.

Als ik bijvoorbeeld een stuk ga wandelen, zeg een uurtje.. of een dagje door Rotterdam heen gaat om te shoppen... of de kleine van 9 kilo een minuut of 10 a 15 draag.. ontstaat er een irriterend en brandering gevoel boven mijn stuitje.

Gister avond heb ik thuis ook nog wat situps gedaan en had ik ook de kleine even bij me (ze kon niet meer slapen en hing aan mn nek) Na de situps voelde ik het al opkomen en ben meteen gestopt.

Deze ochtend kwam ik als een ouwe opa uit bed. bukken moet ik door door een kast vast te houden of het bed, de wasbak..verzin het maar.. en moet ik een beetje kloten om een sok van de grond op te rapen. Ik lijk wel 80

na een uurtje lopen en bewegen trekt het weg, maar de spierpijn, zo lijkt het te voelen is daar in de verte nog steeds. De pijn lijkt over de breedte te zitten op de hoogte van mijn stuit en net daar boven.

Ik vraag me 2 dingen af. A) zijn het de spieren die ik daar voel, of is het misschien wel ernstiger (wervels) Uiteraard kunnen jullie op het laatste geen antwoord geven en zal ik een arts moeten raadplegen.

B) hoe kan ik de spieren daar op een rustige manier oefenen zonder er enorm veel stress op te gooien? Op de sportschool staat een apparaat waar je jezelf in klem en je met je bovenlichaam naar beneden en naar boven moet bewegen. Echter 'lijkt' me dit een zeer onprettige training voor mij. Vanavond ga ik hem voor het eerst proberen.. Ik zoek eigenlijk wat oefeningen die ik thuis kan doen en daar mijn spieren wat aan te sterken. Zou dat kunnen helpen denken jullie?

Wat ik zelf gevonden heb heet deze spiergroep: thoracolumbar fascia net boven de billen

http://i15.photobucket.com/albums/a3...enanatomie.jpg

Ik heb het één en ander gevonden dat onderzoeken hebben gevonden dat er een lokale pijn mogelijk is in deze spiergroep. Maar een eenvoudige goede veilige training voor thuis kan ik niet vinden. En misschien is er ook wel op de sportschool wat mogelijk met een licht gewichtje een een bepaalde houding.

Ik hoop wat van jullie te lezen straks!

Groeten

Roy

en PS..ik merk na een maandje fitness al resultaat..mn armspieren beginnen al wat steviger te worden..en als ik iets optil zijn ze een stuk beter zichtbaar!
    Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
    Fitness rookie!

denk eerder dat het je wervels zijn dan de spieren zelf, ga eens naar een kraker of fysio met dit probleem die weten het vast beter
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Nou, ik twijfel voor een deel hier aan. Ik ben een paar jaar geleden met dit verhaal naar de huisarts geweest en zijn er fotos van mijn rug gemaakt. Conclusie is dat ik een lichte vorm van scoliose heb. Hierdoor is mijn rug een beetje vergroeid. Daar kan ik niets aan doen. Het kraken zou voor mij een tijdelelijke oplossing zijn. Daar vind ik het te pijnlijk voor. Eigenlijk moet ik ook gewoon af en toe even gaan zwemmen. Echter, hield het zwemen mij altijd tegen omdat ik niet zo blij ben met mijn lichaam. (het aanzicht) Dat is nu al een heel stuk beter geworden zelfs al na een maandje fitness en 4,5 kiklo vet dat verdampt is!

Nu zijn er van die ballen waar je op kan zitten en oefeningen op kan doen. Maar je kan er ook gewoon op zitten en bijvoorbeeld een potje gamen voor de tv. Je lichaam werkt om in balans te blijven en train je diverse spieren. Mijn collega stelde voor om er gewoon ook één op de zaak neer te zetten en een uurtje per dag ofzo achter mijn buro op een bal te gaan zitten. Waarom niet denk ik.

Ik informeer wel even mijn huisarts eerder ik daar aan ga beginnen.
      Fitness rookie!

Comment

Zou als ik jou was toch ermee naar de fysio gaan. Lijkt me in dit geval beter als de sportschool. Ook zwemmen is inderdaad heel goed omdat het water een zachte werking heeft op je huid en spieren. Maarja, als je lichaam je tegen houd.. Maar stel jezelf dan ff de vraag, wat is er belangrijker? Dat jij van je rugklachten af bent, of dat mensen jou niet perfecte lichaam zien? Kijk is om je heen bij dat zwembad. Durf te wedden dat daar niemand rondloopt die een perfect lichaam heeft. Die bestaan trouwens ook niet.

Kortom, ga gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. En een goede fysio raad ik je zeker aan, kan enorm veel helpen.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Chiropractor is de beste oplossing.
          Dat is GEEN tijdelijke oplossing en doet ook absoluut geen pijn. Dat gekraak wat je hoort zijn geen botten die afbreken haha. Hij lift je wervels heel kort een klein beetje van elkaar af. Hierbij komt er luchtbelletjes vrij. Dat is het gekraak dat je hoort.
          In jouw situatie zou ik dat echt doen
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ik zeg het niet vaak maar :
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

kan het ook een soort van overbelasting zijn? dat het helemaal vast zit van een bepaalt soort gestresste houding.
              vriend van mij heeft dat, weetniet hoe zijn arts heet waar hij heen gaat of het is eigenlijk geen arts, zijn onderrug zit ook helemaal vast, waar je bij een ontspannen iemand daar op plek X 2.5 cm kan indrukken tot pijn, bij hem maar 0.5 tot pijn. soort fysio maar dan anders, zal is vragen hoe het heet, het helpt hem iig wel, al stuk losser!

Comment

Ik zal van de week de dokter eens bellen om dit gesprek opnieuw eens te openen. Misschien een cobi van fysio en fitness. Ik ben niet aan het bodybuilden, gewoon lekker bezig.

Nu ik aan het afvallen ben komt er misschien ook wat verbetering in mijn lichaam qua pijntjes in de onderrug. Ik bedoel, ben nu 4 kilo lichter geworden..en ik heb nog een kilo of 8 a 10 te gaan. En ondertussen sterken mn spieren aan.

Kraken ervaren veel mensen als heel onprettig.. ik heb begrepen dat dit om de zoveel tijd moet gebeuren. Klopt dat niet dan?

dat het helemaal gestrest is daar onder, heb ik denk ik ook al een heel tijdje last van. Het staat daar ook helemaal strak en het indrukken is onprettig. Echter, als ik een beetje buk en met mijn armen ergens op steun zodat de druk van mn onderrug af is.. voel ik een oase van opluchting..

Gister avond wat meer tijd aan mijn rug besteed.
                Fitness rookie!

Comment

Behalve de beschrijving van het probleem met je rug lijk jij behoorlijk op de goede weg te zijn:
                  Originally posted by yoRR View Post
                  Nu ik aan het afvallen ben komt er misschien ook wat verbetering in mijn lichaam qua pijntjes in de onderrug. Ik bedoel, ben nu 4 kilo lichter geworden..en ik heb nog een kilo of 8 a 10 te gaan. En ondertussen sterken mn spieren aan.
                  Dit klinkt prima. Jij boekt sneller voortgang dan ik. En ongetwijfeld werkt het motiverend?
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hoi Niet hier,

en of. Ik ben in één maand 180 graden omgeslagen. Ik was een beetje mollig figuur aan het worden zonder conditie.. regelmatig niet goed van humeur.. en aan het eind evan de dag 3 boterhammen verder, een stuk of 8 bakken koffie.. en in de avonduren nog wat te snoepen. Als ik de trap op liep pufte ik even op d eerste verdieping. doodmoe uit bed stappen, mijn tieten voelen bewegen als ik wandel.. wat behoorlijk irritant is.

En nu.. ik kan we de hele dag fluiten.. ik zie mezelf gewoon afvallen.. dit weekend de 93.8 kilo zien verschijnen.. ik loop de hele dag met een flesje water rond.. stap een stuk sneller uit bed met energie en zin in de dag. Even ontbijten, middag eten en een prakje savonds.

Gisteren ivm een feestdag niet naar de fitness gegaan omdat ze gesloten waren. Ik baalde er gewoon van. lol. Ook nog eens een kapsalon gegeten..waar ik achteraf nog meer van baalde. Het voelde als verraad naar mijn eigen lichaam.

voorheen at ik haast elke week kapsalon.

Niet hier, het gaat fantastisch. En omdat het zo goed gaat...het afvallen..het al een beetje zien van de spieren doet me vreugd! Enkel mijn rug, daar maak ik me best een beetje zorgen om. Ik loop woensdag ook even langs een pipo daar om mijn klacht neer te leggen. Misschien heeft hij nog een paar goede tips.

Ben jij ook net begonnen?
                    Fitness rookie!

Comment

yoRR, het enthousiasme straalt van je post. Mooi, mooi, mooi, ga zo door. Wel moet je me even uitleggen wat een kapsalon is want dat ken ik niet (ongetwijfeld junkfood van een snackbar?).
                      Ik heb nog geen topic gestart om m'n eigen voortgang te "publiceren". Er is wel voortgang in zowel gewichtsverlies als kracht, maar ik ben er nog niet erg trots op. En m'n uitgangssituatie was niet zo dramatisch als jij het beschrijft. Echter, toch voldoende om zowel wat aan m'n voeding/eetpatroon te doen alsook het sporten een stuk serieuzer aan te pakken.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

YoRr, zit niet al te erg in over die junkmaaltijd. Eens in de zoveel tijd wat troep doet echt geen merkbare schade aan je vooruitgang. Alleen de eerste twee dagen erna zul je wat extra vocht vast houden, maar als je dat niet ziet/ er geen problemen mee hebt, zou ik er zeker niet over in zitten.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hehe dank je GeneralIx. Het is meer een stukje gevoel van..potverdorie Roy..wat doe je nou. Ben je zo lekker bezig. Het was helemaal niet nodig..had er even trek in. Ben 17 euro kwijt ..heeft me prima gesmaakt maar achteraf denk ik ...zonde.. volgende keer lekker broodje gezond maken ofzo!

Af en toe een patatje moet natuurlijk kunnen. Wat betreft he vocht vast houden.. komt dat door de junkfood dan? Want ik drink echt veel water..2 a 3 liter per dag. Nu ik dit aan het typen ben sta ik toevallig op klappen hehe

@ Niet Hier.. een kapsalon.. in Rotterdam en omstreken middels een standaard geworden bij de Turk.. een bak met patatjes of aardappelschijven.. doner kebab met knoflooksaus er overheen. Zelf neem ik altijd een mix.. doner kebab met kip, knoflooksaus en patat..gesmolten kaas en sla.. alles in 1 bakje.. hmmmmm

Fitness rookie!

Comment

Vocht vasthouden, ja ik heb dat heel sterk met junk. Maar denk dat dat gewoon aan de hoeveelheid zout ligt i.c.m. de berg koolhydraten.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je had mij de dag na Emporium moeten zien.. Bolle kop
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X