Buikspier oefening.. zwaar en kort, middel en veel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

scheelt dat wij normaal antwoord geven, normaal antwoord verwachten,. op het antwoord dat wij geven in een vorm van advies iets mee gedaan word en niet nonchalant dat je toch wel je ding doet omdat je het wel best vind zo. dat zure randje whatever.. we zijn nu nog mild. dit is een topic die in categorie valt 100 in het kwartaal vooral in de lente/zomer periode

zuur van je rug.. maar met apparaten help je je core niet. crunches op de bal versterken je rug ook nog en je weet zeker dat je een stuk minder cheat.

succes met je rug, veel plezier met je resultaat.

Comment

sorry van dat zure randje, ik zal beter wassen volgende keer
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik zeg altijd maar zo: even door de zure appel heen bijten
        Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ik begrijp het gehak niet.

Het zal de warmte wel zijn. "wij" dit "wij" dat.. oke. Punt gemaakt. Ik zal "jullie" dure forum tijd verder niet ophouden met vragen, mocht ik daar mee rond lopen. Scheelt mij ook weer dit soort fratsen.

Nogmaals voor de "jullies" :

--> het extra advies wordt niet opzij geflikkerd. Echter kreeg ik het extra advies er gratis bij (niet om gevraagd door mij) waar ik netjes mijn visie op gaf.

--> Advies tot mij genomen. De liggende buikspier oefeningen niet als prettig ervaren. Het apparaat lijkt voor mij te werken.

--> Oefeningen op de bal gaan komen. Heb een bal besteld vorige maand bij mijn broertje en moet ik nog ophalen.

Ik hoop hier iedereen tevreden gesteld te hebben. En de gevoelige vingers, tenen en ego's niet verder gekrenkt te hebben. Ik zou zeggen neem nog een shake namens mij, ik ga pitten.

Last edited by yoRR; 15-07-2009, 22:59.
          Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
          Fitness rookie!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            als je traint waar je pet naar staat gok ik dat je geen squats en dealifts doet.
            Als je deze oefeningen zwaar weet te doen zul je voldoende buikspieren trainen en hoef je ze naar mijn mening niet extra te trainen.
            Ik heb even google raad gepleegd wat je hiermee bedoel. En nee, zulke oefeningen doe ik niet op de sportschool. Een dergelijke tool ligt er ook niet. Ja, een kleintje. Misschien kan ik het daar eens mee proberen.

het lijkt wel een aardige belasting op de knieën waar ik helaas ook problemen mee heb. Ik zoek dat verder wel uit hier op het forum of de magische wereld van google. Bedankt in ieder geval Shredmaster.

[edit] kom ook dumbell oefeningen tegen op het internet. Toppie
            Fitness rookie!

Comment

Misschien moet je ook nog even de trainingssticky doorlezen, ik denk dat er een wereld voor je opengaat
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                Misschien moet je ook nog even de trainingssticky doorlezen, ik denk dat er een wereld voor je opengaat
                Ik heb al heel wat gelezen op dit forum. Een aantal trainings programma's uitgeprint. Ik denk dat het verschil te groot is met mezelf dat ik gewoon lekker fitness en me lekker begin te voelen in mijn lichaam.. en mannen en vrouwen hier die er 100% instappen ala bodybuilden. Ik vind het leuk om te doen en doe daar mijn best voor, maar ik neem het ook weer niet al te serieus.

Ik let wel op wat ik doe, en wat ik doe probeer ik naar mijn weten en kunnen zo goed mogelijk te doen. Maar ik vaar een beetje mijn eigen koers. Wel af en toe even afkijkent op de schema's en een vraagje hier en daar op dit forum. Wat niet altijd in dank wordt genomen zoals je ziet
                Fitness rookie!

Comment

Ik snap je standpunt ook wel, maar je moet je wel realiseren dat mensen die hier posten wel echt bezig zijn met bodybuilding, verbetering en niet met beetje gezond eten en weekend warrior spelen in de gym.

Als iemand wel leest maar niet leert dan is het vrij vervelend soms, dan snap je ook een beetje waar wij vandaan komen
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by yoRR View Post
                    Ik heb even google raad gepleegd wat je hiermee bedoel. En nee, zulke oefeningen doe ik niet op de sportschool. Een dergelijke tool ligt er ook niet. Ja, een kleintje. Misschien kan ik het daar eens mee proberen.

het lijkt wel een aardige belasting op de knieën waar ik helaas ook problemen mee heb. Ik zoek dat verder wel uit hier op het forum of de magische wereld van google. Bedankt in ieder geval Shredmaster.

[edit] kom ook dumbell oefeningen tegen op het internet. Toppie
                    squatten doe je niet met dumbells, lunges doe je met dumbells als je gesquat hebt! pak maar met een stang in je neck, desnoods doe je frontsquats in powerlift uitvoering als dat makkelijker is maar er moet wel degelijk gequat worden. Deadlifts kan je met elke losse stang doen waar je gewicht aan kan hangen. Zelfs met een krat bier, dus elk excuus dat je verzint is gewoon kul
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Denk dat het wel wat milder kan jongens. Yorr vraagt normaal, dus een normaal antwoord lijkt me op zijn plaats. Lees anders even wat er bovenaan bij Bodynet staat.

Spoiler: bodybuilding & fitness forums.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dank je GeneralIx, ik begon middels te twijfelen of ik iets raars gezegd heb waar zo op ingehakt moet worden. Ik hou het maar op de warmte en/of dat het een vraag is die voor de gemiddelde bodybuilder gesneden koek is, maar een vraagteken is voor iemand die net komt kijken in het fitness wereldje.

@Yawgmoth

Ik kan me dat zeker wel voorstellen. Neemt niet weg dat het dan men dan rustig de boel door midden mag zagen omdat het antwoord niet bevalt. Maar goed, laten we er over ophouden.

@ Shredmaster

Ik kwam op het net een eenvoudige oefening tegen met dezelfde benaming, enkel met dumbells. Ik weet niet of dit anders is als dat jij bedoel en dat je dus andere spieren train of minder goed train. Op de fitness is er geen stang aanwezig van dat formaat. Maar ik ga wel even navragen of er iets anders is waar ik deze oefening mee kan doen. Kratje bier wordt ook lastig. Krijg dat goedje er niet in
                        Fitness rookie!

Comment

wat zou kratje bier vol wegen 9-10kg oid? goedje amg je erin laten zitten of ff hervullen :P is ook wel chill als je 2 kratten hebt om push ups te doen zet je gewoon je voeten op verhoging en je hebt de perfecte grip ook voor pushups in alle varianten zodat je er ook een smalle push van kan maken voor je triceps.

Comment

Originally posted by yoRR View Post
                            Ik kwam op het net een eenvoudige oefening tegen met dezelfde benaming, enkel met dumbells.
                            Bedoel je dit: Dumbbell Squat
                            Je kunt wel degelijk squatten met dumbbells. Echter, ik denk dat velen van de reguliere posters een dergelijk zwaar gewicht gebruiken dat dat met dumbbells niet te doen is. Dan is een barbell handiger in het gebruik.
                            Ik heb thuis onvoldoende ruimte om met een barbell te werken, dus gebruik ik dumbbells. Om toch de spieren in m'n benen goed te belasten moet ik dan meer sets en reps doen. Maar spierpijn heb ik net zo goed, de volgende dagen.

Je schreef bij je intro destijds dat je veel te veel gewicht had en in het geheel niet sportte. Dan vind ik het begrijpelijk dat je het rustig aan opbouwt. Al helemaal als je nu aangeeft dat je meerdere zwakke plekken hebt (rug, knieën). Als afvallen je hoofddoel is dan is voeding het belangrijkste. Volgens mij weet je dat al. Sporten helpt zeker mee, om meerdere redenen, maar voeding is belangrijker.

Je stelde in het begin ook de vraag of het aantal herhalingen (reps) versus het gewicht van belang is. Ik denk dat het voor een gevorderde uit zou kunnen maken, maar voor een beginner denk ik niet. Zolang de totale zwaarte van de oefening je spieren belast ben je volgens mij goed bezig. En ga je op den duur vanzelf je eigen grens verleggen.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                              wat zou kratje bier vol wegen 9-10kg oid? goedje amg je erin laten zitten of ff hervullen :P is ook wel chill als je 2 kratten hebt om push ups te doen zet je gewoon je voeten op verhoging en je hebt de perfecte grip ook voor pushups in alle varianten zodat je er ook een smalle push van kan maken voor je triceps.
                              Bier heeft blijkbaar nog zn voordelen
                              @ ketIF

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                                Bedoel je dit: Dumbbell Squat
                                Je kunt wel degelijk squatten met dumbbells. Echter, ik denk dat velen van de reguliere posters een dergelijk zwaar gewicht gebruiken dat dat met dumbbells niet te doen is. Dan is een barbell handiger in het gebruik.
                                Ik heb thuis onvoldoende ruimte om met een barbell te werken, dus gebruik ik dumbbells. Om toch de spieren in m'n benen goed te belasten moet ik dan meer sets en reps doen. Maar spierpijn heb ik net zo goed, de volgende dagen.

Je schreef bij je intro destijds dat je veel te veel gewicht had en in het geheel niet sportte. Dan vind ik het begrijpelijk dat je het rustig aan opbouwt. Al helemaal als je nu aangeeft dat je meerdere zwakke plekken hebt (rug, knieën). Als afvallen je hoofddoel is dan is voeding het belangrijkste. Volgens mij weet je dat al. Sporten helpt zeker mee, om meerdere redenen, maar voeding is belangrijker.

Je stelde in het begin ook de vraag of het aantal herhalingen (reps) versus het gewicht van belang is. Ik denk dat het voor een gevorderde uit zou kunnen maken, maar voor een beginner denk ik niet. Zolang de totale zwaarte van de oefening je spieren belast ben je volgens mij goed bezig. En ga je op den duur vanzelf je eigen grens verleggen.
                                Dat is de oefening die ik zag inderdaad. Ziet er gevoelig uit voor mijn knietjes. Ik ga hem dinsdag eens proberen met dumbells. Ik heb middels de stang gevonden waar gewichten aan gehangen kunnen worden. Maar het lag niet zo prettig in mijn nek. Misschien houd ik hem verkeerd.
                                Fitness rookie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X