Hoe ver gaan met oefeningen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe ver gaan met oefeningen?

Gisteren heb ik voor het eerst bankdrukken gedaan, smaakt al meteen naar meer Ben uiteraard wel begonnen met alleen de stang (10 kg), en heb 3x12 gedaan. Op dat moment wel een beetje vermoeide/stijve spieren gehad, maar niet pijnlijk.

Vandaag ben ik behoorlijk dood van de spierpijn, heb al moeite om een zware deur open te trekken. Is dat normaal voor zo'n eerste keer, of ben ik te ver gegaan? Ik zou wel eens willen weten hoe ver jullie gaan, zou namelijk ook niets willen forceren.

ben 44 jaar en bijna 3 jaar niets aan sport gedaan, ben toen 3x pwk gaan fitnessen en begonnen met direct mijn voeding aan te passen en een fb-schema met zelfde gewicht 3x15 te doen. Je spieren moeten aan de arbeid wennen en dat geeft spierpijn, alhoewel ik geen extreme spierpijn heb gehad. Rust voldoende (w.o. slaap) en hou een vast ritme aan.
    Succes.
    44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
    ....

Comment

Als je ver genoeg gaat dan:
      -Zijn je benen zo op dat ze weinig spanning kunnen leveren en je soms letterlijk omvalt omdat je benen (niet prettig als het ene trap betreft) het begeven en pas na 30-45mins weer redelijk trappen op en af kunt lopen.
      -Zijn je armen zo op dat je tegen een deur duwt en dat die nog trager opent dan je de laatste rep op de oefening voltooide

Zover...is ver genoeg gaan
      Reps in de regio 8-12

Als je 2x in de week een spiergroep zo aanpakt...niet slim. Dus pak de tweede keer een wat lichter gewicht en maak hogere rep sets 15-20 per set.

Comment

Ah, oke. Langzaam wennen dus aan hoger gewicht. Een keer in de week bankdrukken en de andere 2 keren gewoon chest press met 2x4 kg?

Baal er stiekem wel van dat er op mijn vakantieadres geen gym is, 10 dagen niet trainen. Gelukkig gaan we vast veel lichtere activiteiten doen zoals wandelen en zwemmen.

Comment

Originally posted by Eunice View Post
          Ah, oke. Langzaam wennen dus aan hoger gewicht. Een keer in de week bankdrukken en de andere 2 keren gewoon chest press met 2x4 kg?

Baal er stiekem wel van dat er op mijn vakantieadres geen gym is, 10 dagen niet trainen. Gelukkig gaan we vast veel lichtere activiteiten doen zoals wandelen en zwemmen.
          Rust is ook wel goed voor je lichaam hoor. En je kan nog BW oefeningen doen; Push-ups, Sit-ups, Dips, Pull-ups, Chin-ups, you name it.
          Zwemmen werkt van zelf sprekend ook.
          Mvg,
          Bonehead

Comment

een stang van 10kg? nog nooit van gehoord.

Maare ik zou idd niet die spiergroep 2x per week trainen als je er veel last van heb, en die spierpijn is vooral de eerste 2 maanden heel erg daarna valt het wel mee en dan na 5 maanden komt ie weer maar dan ben je er al aan gewend
            Pumping Iron.

Comment

Originally posted by Bram The DoK Man View Post
              een stang van 10kg? nog nooit van gehoord.

Maare ik zou idd niet die spiergroep 2x per week trainen als je er veel last van heb, en die spierpijn is vooral de eerste 2 maanden heel erg daarna valt het wel mee en dan na 5 maanden komt ie weer maar dan ben je er al aan gewend
              ja tuurlijk, eerst 2 maand spierpijn, dan drie maand niks, en dan plotseling weer spierpijn. yeah right

spierpijn krijg je weer door andere bewegingen te doen, meer reps of sets maken of meer gewicht
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Beuken beuken beuken, tot je KO gaat of moet puken dan zit je ongeveer goed

Owhja en spierpijn is eerste 2 weken het ergst bij meeste mensen
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik heb altijd spierpijn ma ook egt altijd

Comment

Die stangen van 10kg bestaan echt, ze zijn alleen wat korten in cm.
                    Every man dies, only a few have ever lived!!

Comment

Jah je hebt gelijk bdybuilder tis alleen beetje droge verklaring van wat ik zelf ervaren heb.
                      Pumping Iron.

Comment

In de loop van de weken/maanden/jaren leer je steeds dieper te gaan tijdens een oefening.
                        Zelfs zo diep dat je echt bijna kotst :P
                        Als je een spiergroep op wilt krikken dus vaker per week traint is het niet slim om zo diep te gaan.
                        Maak dan iets meer herhalingen.. en geef de spier een impuls breek hem niet af anders raak je overtraint

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X