Gesupineerd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gesupineerd?

Hey mensen,

Net las ik in de pomp quiz (http://www.muscle-fitness.nl/465.html) onderstaande vraag/antwoord. Iemand enig idee wat ze bedoelen met je hand omhoog draaien? je polsen meebewegen?

18) Wat voor soort beweging vergroot de algemene bicepsstimulatie als je dumbbell curls doet?
    a) gebruik van een neutrale greep
    b) geproneerde bewegingen doen
    c) gesupineerde bewegingen doen
    d) een omgekeerde greep gebruiken

18) c. Als je dumbbells gebruikt vergroot je de algemene spierstimulatie van de biceps als je je hand tijdens het curlen omhoog draait.
    ''Elke reis begint met een stap''

Dat bedoelde die gozer die me stoorde tijdens squatten gister dus met zijn pinky indraaien voor maximale stimulatie van de inner whatever de fock bicep ding.

Stand BB curls
    Seated Dumbell curls incline

Niet te moeilijk doen, tenzij je 18-20" arms hebt en je afvraagt welke bicepkop meer stimulatie nodig heeft

Owh en ik geef die test een 0 op de credibility scale

12) Hoeveel herhalingen is volgens onderzoek het best voor optimale spieropbouw?
    a) 8-10
    b) 12-15
    c) 20-25

Epic loss

19) Wat is de beste keuze voor een buikspieroefeningen om de onderste buikspieren aan te spreken?
    a) crunch
    b) crunch gekruist over lichaam
    c) omgekeerde crunch
    d) crunch op achteroverhellend bankje

Double fail

Antwoord op je vraag;

Gewoon met een dumbell curlen dan zit je goed wat zij bedoelen. Je draait altijd je hand omdat dat neutrale positie is voor je polsen
    Last edited by Yawgmoth; 31-07-2009, 12:34.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Maar wat is nou gesupineerd?
      Gezien mijn biceps en de snelheid (traagheid) waarmee ze groeien ben ik best bereid wat nieuwe dingen te proberen.

Sorry, had je edit niet gezien. Maar ze bedoelen dus dat je tijdens de opwaartse beweging je handpalm van binnen naar boven draait? Da's toch logisch?
      Last edited by Rotterdam; 31-07-2009, 12:38.

Comment

Originally posted by Rotterdam View Post
        Maar wat is nou gesupineerd?
        Gezien mijn biceps en de snelheid (traagheid) waarmee ze groeien ben ik best bereid wat nieuwe dingen te proberen.

Sorry, had je edit niet gezien. Maar ze bedoelen dus dat je tijdens de opwaartse beweging je handpalm van binnen naar boven draait? Da's toch logisch?
        Precies mijn punt

Het is natuurlijk om kloksgewijze rotatie te gebruiken tijdens je concentric portie van je curls, dus snap ook niet dat hier een vraag over is

Doe je dat niet wordt het een hammer curl

EDIT; ff ter verduidelijking

Bij een barbell, pronated = overhands, suprinated = onderhands

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Tjongejonge, zo kan ik zelf ook wel een quiz verzinnen.
          Bedankt voor de uitleg.

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Nee, gesupineerd is wat curls aangaat hanpalm naar boven, geproneerd is dan handpalm naar beneden.

Pronated is dan overhands (zoals bij reverse curls), supinated is onderhands (zoals bij de gewone curl)

Wat supineren zelf aangaat, biceps heeft meerdere functies.

Schouder: flexie, abductie(lange kop) en adductie(korte kop).
            Elleboog: flexie
            Onderarm: supinatie.

Supineren bij curls betekend dus gewoon dat je meer functies van de biceps bij de beweging gebruikt en de biceps ook op z'n sterkste manier aanspreekt (voledig gesupineerd is de biceps sterker dan voledig geproneerd)

Vroeger werden supinating dumbbellcurls ook wel screw curls genoemd.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Nee, gesupineerd is wat curls aangaat hanpalm naar boven, geproneerd is dan handpalm naar beneden.

Pronated is dan overhands (zoals bij reverse curls), supinated is onderhands (zoals bij de gewone curl)
              Ennuh hoe is dat anders dan wat ik zeg

Kijk ik nou scheel ?

Comment

Sorry, niet goed gelezen.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X