deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• deadlift

Hoi,

Ik heb dus het idee dat mijn max bij deadliften meer bepaald wordt door het branderige gevoel in mijn onderarmen dan onderrug, hebben dit er meer en wat kan ik hier tegen doen?

Originally posted by Tommyy View Post
    Hoi,

Ik heb dus het idee dat mijn max bij deadliften meer bepaald wordt door het branderige gevoel in mijn onderarmen dan onderrug, hebben dit er meer en wat kan ik hier tegen doen?
    is je houding/ techniek goed?

tegen branderig gevoel kun je verkoelende spray/ gel gebruiken, maar lijkt me erg overdreven.. is meer voor duursport vechtsport enzo.

maarja gewoon liften tot je niet meer kan en dan even rusten en weer verder gaan lijkt me..

Comment

Gewoon liften. Uiteindelijk wordt je grip beter en kun je meer doen. Tot die tijd kun je als alternatief een aantal 1reps doen voor 10 "sets" met een minuut rust er tussen en dan elke week de rust verkorten.

Comment

gewoon bij je normale sets geen straps gebruiken maar bij maximale sets gewoon straps erom heen doen. Dan kan je veel zwaarder pakken en je grip word ook wel sterker de normale sets en je andere rugoefeningen.
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

Straps zijn onzin. Ze verhelpen je grip niet voldoende te versterken. Sinds ik die dingen afgezworen heb pak ik meer met blote handen dan ooit. Grip is veel sneller vooruit gegaan. Als je met een zware werk set maar een grip kan volhouden voor 3 reps ipv 10 deel het dan op in "sub sets". Je rug krijgt nog steeds klappen en je grip kan tussen door uitrusten om op den duur sterker te worden en langer vol te houden.

10x 1rep op 60sec rust met 150kg is makkelijker hierdoor en je rug gaat er alsnog van naar de klote.

Comment

als straps onzin zijn waarom zouden ze dan gemaakt worden??
            Dat jij het niet goed vind werken is iets anders maar voor iemand als mij zijn ze perfekt. Ik heb altijd last van zweethanden en hoe sterk me grip ook is door de zweet kan ik de stang moeilijk goed vasthouden op zware gewichten.
            Als ik deadlift met 120kg zonder straps krijg ik het al moeilijk en met straps trek ik het door tot 210kg.
            Met deadliften gaa thet vooral voor mij om zo zwaar mogelijk te gaan en als mijn grip dat niet aankan natuurlijk gebruik ik dan straps. Me grip train ik wel apart met andere oefeningen zodat die sterker word.
            eat eat eat and look like a freak!

Comment

Grip is zo easy te fixen door wat extra werk voor grip erbij te doen dat het echt complete onzin is om straps te gebruiken bij deadlifts. Als je last hebt van zweet is magnesium een betere optie.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Wilde net zeggen. Zweet handen en dan straps gebruiken is gewoon bullshit. Enige wat zweethanden tegen gaat is magnesium en dan zonder straps leren tillen. Op powerlift wedstrijden mogen straps 9 van de 10x ook niet gebruikt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=5groVHlMkRE
                Last edited by Falstyr; 01-08-2009, 15:25.

Comment

Powerliftwedstrijden zijn echt de maatstaf ja...

Zou gewoon gaan zonder straps tot je onderarmen niet meer kunnen, en dan de straps eromheen slaan. Beste van twee werelden. Of gewoon liften met straps en onderarmen los trainen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Straps onzin laat me niet lachen zeg, Hoezo versterken die de grip voor jou niet genoeg weet je wel hoe je ze om de stang heen draait??? Het scheelt wel zo veel straps of geen straps

Flastyr als ik mijn rug train wil ik dat ik die goed train op sets van 8-12 herhalingen ACHTER elkaar en niet de 1hh metode die je nu eigelijk toepast dan is de prikkel toch net wat anders als ik het goed. Begrijp dat jij de deadlift aan past op je onderarmen ipv op je rug wat dus zwaar dom is maargoed moet je uiteraard zelf weten!

En voor de duidelijkheid wij zijn geen powerlifters maar bodybuilders

Comment

Als je 10 "sets" van 1rep doet met 45-60sec rust is het zwaarder voor je rug en hebben je polsen tijd om te herstellen. Dan elke work-out de rust intervals verkorten tot je de 10reps in 1x achter elkaar kan doen. Stuk zwaarder en je zal je lats en rug meer werk laten verrichten omdat je met die 10 "sets" een zwaarder gewicht kan pakken dan met straps.

En ja met straps gaat je grip echt niet veel verbeterd worden. Het is zwak en het blijft zwak.

Soms heb ik echt het idee uitleg te geven aan een stel dwazen hier :S

Comment

Originally posted by Niels1988 View Post

En voor de duidelijkheid wij zijn geen powerlifters maar bodybuilders
                        Het is niet zo dat er hier alleen maar bodybuilders rondlopen kerel. We hebben hier ook genoeg powerlifters en strongmen rondlopen die geen hol geven om symmetry en lijnen in de spieren showen. Voor ieder wat wils op dit forum gast!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X