goede oefeningen om gripkracht te vergroten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goede oefeningen om gripkracht te vergroten?

ben net begonnen met het fb schema van de stickies, maak wel vooruitgang maar ik merk nu dat ik eerder last begin te krijgen van gebrek aan grip bij de dumbell curls als van het gewicht zelf, ie mijn tekort aan gripkracht houdt me tegen bij de curls. ik voel de pijn in mijn hand en mijn voorarm. wat zouden goede oefeningen zijn om mijn gripkracht te vergroten? gebruik je verschillende spieren voor je grip afhankelijk van de oefening, of zijn dat altijd dezelfde?
    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Zijn bepaalde Crushers te koop, daarnaast deadliften en wristcurls. Handschoenen helpen ook de grip vaak en verminderen eelt.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
      Zijn bepaalde Crushers te koop, daarnaast deadliften en wristcurls. Handschoenen helpen ook de grip vaak en verminderen eelt.
      Merk toch juist dat bij deadliften de barbell los begint te glijden bij mij, ondervindt er ook hinder van. Zit op 80 kilo, en soms moet ik bij de 7e rep stoppen omdat hij anders uit mijn vingers glijd. Terwijl mijn kracht verder de 80 kilo onderhand goed kan hanteren.
      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Je onderarmen worden flink getraind bij deadlifts, wat tot gevolg heeft dat ze wennen aan de inspanning en je ze keren daarop beter kunt gebruiken.

Mocht je het echt hinderlijk vinden bij deadlifts, shrugs, chinups gebruik dan straps.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Straps inderdaad.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zorg dat je ergens deadlift waar je de barbell kunt laten vallen. Als die dan uit je handen glijd is het niet zo'n probleem. Juist in zo'n geval verbeter je ook je grip.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Je kunt ook een hex dumbell nemen (die vierkante koppen) daar kun net met je hand omheen grijpen en dan zo lang mogelijk vasthouden.

Comment

wristcurls ga ik zeker in men schema steken (dat trouwens alleen groeit, binnenkort doe ik een volledige dag over men fb schema). handschoentjes zie ik mezelf nog niet aandoen, vind de eelt wel stoer, dat is dan toch iets waar ik vooruitgang mee boek
                Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

1. Geen straps
                  2. Geen handschoentjes
                  3. Gebruik magnesium
                  4. Optrekken aan een handdoek
                  5. Farmer Hold's
                  6. Deadlift desnoods met een iets zwaarder gewicht en doe 1repetitie en neem 30-60sec rust en doe de volgende tot je er 10 gedaan heb. Dan elke work-out rust verkorten met 5sec
                  7. Doe ook Rack Pulls zodat je automatisch zwaarder gewicht gebruikt en je handen zich er op in moeten stellen

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    1. Geen straps
                    2. Geen handschoentjes
                    3. Gebruik magnesium
                    4. Optrekken aan een handdoek
                    5. Farmer Hold's
                    6. Deadlift desnoods met een iets zwaarder gewicht en doe 1repetitie en neem 30-60sec rust en doe de volgende tot je er 10 gedaan heb. Dan elke work-out rust verkorten met 5sec
                    7. Doe ook Rack Pulls zodat je automatisch zwaarder gewicht gebruikt en je handen zich er op in moeten stellen
                    Ben het hier mee eens! Geen straps gebruiken dan blijf je altijd problemen met de grip houden.
                    AlphaMuscles.com - DĂ© Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

Comment

Ik gebruik van die hand-grips.

Elke dag 4x100.
                      Onderkant van je armen worden enorm getraind, hard en dik.
                      Je krijgt enorme kracht in je vingers en handen.
                      Last edited by Pinada; 27-10-2009, 12:42.

Comment

Zijn wel leuk, maar om nu te zeggen dat ze veel helpen...
                        Nee dat doen ze in mijn beleving niet. Maar omdat me grip op een andere manier beter is geworden kan ik vaker en beter me grippers sluiten.

Originally posted by AlphaMuscles View Post
                        Ben het hier mee eens! Geen straps gebruiken dan blijf je altijd problemen met de grip houden.
                        Straps is symptoom bestrijding en jezelf voor de gek houden. Een korte termijn oplossing, maar op langer termijn wordt je grip er niet noemenswaardig beter van. Handschoentjes zijn gewoon per definitie kut. Ze voegen niks bij qua grip en snijden eerder het bloed af en maken het lastiger om je hand volledig te sluiten. Gewoon ondingen.

Magnesium trekt al het vocht uit je handen. Geen gebrek aan grip meer
                        Last edited by Falstyr; 22-08-2009, 17:07.

Comment

Nee dat doen ze in mijn beleving niet. Maar omdat me grip op een andere manier beter is geworden kan ik vaker en beter me grippers sluiten.

Straps is symptoom bestrijding en jezelf voor de gek houden. Een korte termijn oplossing, maar op langer termijn wordt je grip er niet noemenswaardig beter van. Handschoentjes zijn gewoon per definitie kut. Ze voegen niks bij qua grip en snijden eerder het bloed af en maken het lastiger om je hand volledig te sluiten. Gewoon ondingen.

Hoe kan je dat nou weten, dat ze niet veel helpen, als je ze nog geneens gebruikt.
                          Moet jij maar eens elke dag 4x100 met hand-grips doen dan piep je wel anders. Ze heten niet voor niks zo.
                          En over magnesium, want ja dat staat natuurlijk stoer om op je binnenhanden te smeren.
                          Wat als dat nou niet voorhanden is? Als je je handen sterk traint heb je dat altijd bij je.
                          Dus wat is nou beter, spierkracht hebben om een gewicht goed in je handen te houden, of afhankelijk zijn van poeder???
                          Denk ff na man.

Comment

Je boort bijna alle mogelijkheden de grond in.
                            Je zegt zelfs dat straps jezelf voor de gek houden is.
                            Is dat met magnesium niet dan????
                            Denk je nou zelf niet dat spierkracht zoveel beter is?
                            Ik zou zoveel blijder zijn als ik geen hulpmiddelen nodig heb maar dat ik kan bouwen op mijn kracht.

Comment

Even dimmen n00b met je idiote opmerkingen. Ik kan het weten omdat ik zelf grippers heb en ik heb straps, handschoenen en alles ook gebruikt in het verleden.

En magnesium is niet om stoer te doen bosmongool. Reden dat je grip vaak slechter is dan normaal is vanwege klamme handen. Magnesium onttrekt vocht zodat je handen droog zijn en dus niks uit je handen kan glijden. Even lezen en je zou het ook terug zien in me eerdere reactie. Heb je geen magnesium bij handen...gebruik dan een handdoek. Het helpt niet echt zo goed als magnesium...zeker niet bij warm weer als je veel meer zweet. Dus dan heb je gewoon pech gehad.

Grip heeft niks met spierkracht tijdens deadlift te maken. Als je handen nat en klam zijn dan glijd het gewoon eerder uit je klauwen hoe hard je ook knijpt.

Dus denk ff zelf na. Ik begin je stompzinnige replies van de afgelopen maand nu behoorlijk beu te worden. Als je niks zinnigs te melden heb...bek houden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X