Losse gewichten of met kabels?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Losse gewichten of met kabels?

wat is nu daadwerkelijk beter? Met name voor de groei, hoe daag je je spieren uit tot het uiterst?

Of is het beter om een combinatie van die twee te doen?

Want je merkt een geweldig verschil in trainen met of zonder kabels.

Met name in gewicht

combinatie. Je moet altijd afwisselen niet per training maar om de tijd zou ik toch wel overschakelen zoals ook met de bench press pak hem paar weken met barbell paar weken met dumbbel maar pas dan ook je hele schema meteen aan
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Naar mijn weten is het zo dat je met machines de spier beter kunt isoleren en met losse gewichten train je meerde spieren tegelijk omdat je telkens aan het corrigeren bent, ik weet niet precies hoe ik het moet uit leggen eerlijk gezegd en zal vast wel iemand zijn die dat beter kan.

Comment

Variatie is in elk geval belangrijk. Persoonlijk train ik vooral met losse gewichten, maar ik gooi er af en toe ook oefening met kabels bij (voor bijvoorbeeld triceps). En dat je met kabels "zwaarder" kan heeft niet veel met de massa te maken, dat heeft ermee te maken dat kabels vaak door katrollen lopen waardoor jij veel minder kracht hoeft te zetten om dezelfde massa te tillen.

Dat is naar mijn mening ook het voornaamste nadeel van machines, vaak zijn die dingen erg ingewikkeld en bestaan ze uit talloze katrollen en staan de kabels in verscheidene hoeken wat tot gevolg heeft dat de daadwerkelijke kracht die je uitoefent wordt verminderd. Maar dit is natuurlijk voor elk apparaat anders.
        Last edited by geniuz; 21-08-2009, 23:37.
        "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Met losse gewichten activeer je meer spiervezels en dan met name de stabiliserende spieren. Kabels en machines hebben als voordeel dat je er spiergroepen veel beter mee kunt isoleren en daarom ofwel zwaarder kunt gaan ofwel je beter op 1 punt kunt richten.
          Tip voor groei: Gebruik alle technieken die er zijn en wissel voortdurend af. Variatie in je training zorgt juist voor groei. Gewenning zorgt voor stagnatie.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            met losse gewichten activeer je meer spiervezels en dan met name de stabiliserende spieren. Kabels en machines hebben als voordeel dat je er spiergroepen veel beter mee kunt isoleren en daarom ofwel zwaarder kunt gaan ofwel je beter op 1 punt kunt richten.
            Tip voor groei: Gebruik alle technieken die er zijn en wissel voortdurend af. Variatie in je training zorgt juist voor groei. Gewenning zorgt voor stagnatie.

+ 1
            one goal: power and mass

Comment

DSO geeft goede tip.....Ik deel zijn mening..

Comment

ik ook, krijg ik nu ook + 1?
                Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                  ik ook, krijg ik nu ook + 1?
                  +1

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X