Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
1. Volume
De eerste variabele is volume. Dit staat in mijn boek voor de hoeveelheid sets/reps die op een dag gedaan wordt. In de loop der tijd ben ik steeds meer af gaan wijken van het concept dat je per se 8 oefeningen a 3sets moet doen per trainingsdag. Toch blijft elk schema opzet in de omgeving van 20-25sets per dag ongeacht hoe het ingedeeld is. Dit geeft de vrijheid om zelf te kijken hoeveel oefeningen je wilt doen en vervolgens geef je ze de hoeveelheid sets om aan het totaal te komen. Zo is het mogelijk om maar 4-5 oefeningen te doen met 5 sets, 8 oefeningen met 3 sets, 3 oefeningen met 7 sets en welke variant je maar kan bedenken. Dit is het macro niveau.
Op micro niveau werkt de verdeling in grote lijnen hetzelfde. In plaats dat 25reps per oefening het magische getal is zal ik vermelden dat dit niet het geval is. Als je zwaar en op kracht wilt trainen dan is 5 reps of minder een goed begin. Aangezien dit een zware belasting is op je lichaam is het verstandig om niet te veel repetities te maken en te richten op de 20-25reps totaal. Voor een medium dag qua kracht kom je rond de 8-12reps te liggen waardoor er totaal 40-45reps per oefening gedaan kunnen worden. Voor een lichte dag zit je rond de 15-20reps met als doel 50-60reps totaal te maken per oefening.
Onthoud dat 5reps, 8-12reps, 15-20reps niet betekend dat je blindelings dat aantal reps moet maken met een gewicht wat makkelijk is. Het betekend dat je een gewicht pakt waarmee je die hoeveelheid repetities op de laatste aantal sets met moeite kunt voltooien. Dat je diep moet gaan om alles er uit te halen wat er in zit.
oftewel maakt geen drol uit ligt aan je trainingsdag en doel. zelf ben ik beetje ouderwets en zeg ik minder HH meer gewicht voor massa. meer HH voor uithoudingsvermogen
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment