Meer herhalingen, lichter gewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer herhalingen, lichter gewicht

Beste mensen,
    Ik zit erover te denken om mijn biceps en triceps met een lichter gewicht te gaan trainen maar dan wel 15-20 herhalingen te doen, dat je ze echt voelt branden inplaats van dat je gewoon niet meer kan.
    Wat zal daar een anders effect aan zijn dan sets van 12 herhalingen? (dat doe ik nu)
    8888
    Regodnize The Champion.

Je bent boxer? Branden is gewoon verzuring, wil je dat? Afwisselen is denk ik voor jou beter...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Je bent boxer? Branden is gewoon verzuring, wil je dat? Afwisselen is denk ik voor jou beter...
      Ja ik doe ook kickboxen, had ergens gelezen dat je dan beter je armen meer herhalingen, minder gewicht kon trainen. Wat bedoel je precies met afwisselen?
      Regodnize The Champion.

Comment

Elke keer als je traint de reps wisselen.. Ene keer veel en licht, andere keer weinig reps en zwaar... Ik neem aan dat jij niet op hele zware armen zit te wachten, maar op kracht en snelheid....

Comment

Nee zeker niet, gaat me trainer ook zeiken. Dankjewel snap je nu. Ik doe dan denk ik gewoon om de week veel licht - zwaar weining
          Regodnize The Champion.

Comment

Waarom gebruik je niet gewoon een schema van Joe DeFranco als je dan toch traint in functie van een andere sport?

Comment

stel je traint altijd met weinig herhalingen, en je gaat nu trainen op veel herhalingen dus zeg maar 10 herhalingen, gaat je max 1rm dan ook omlaag? dus ga je dan kracht verliezen???

Comment

1RM is gebaseerd op kracht. Kracht is snelheid en het vermogen zoveel mogelijk motor eenheden aan te spreken. Daarnaast moet je lichaam ook gewend zijn aan zware gewichten, dus moet je het af en toe gebruiken.

10+ herhalingen is niet kracht gericht trainen. Dat is gericht op spiervezel vermoeiing. Train je lange tijd op hoge repetities zonder af en toe zwaar te gaan dan zal je 1RM ook omlaag gaan omdat je lichaam "lui" wordt met betrekking tot aanspreken van Motor Eenheden.

Wat er gebeurd is dat je met hogere repetites wat meer spiermassa kan ontwikkelen. Als je daarbij nog steeds gewicht blijft verhogen wordt je sterker. Maar wil je een hoger 1RM krijgen moet je na een periode van massa kweken weer tijd op kracht trainen zodat je lichaam went aan zware gewichten zowel qua neurologisch aspect als qua zenuwstelsel.

Comment

Zou ook gaan afwisselen zwaar om toch een beetje de kracht er in te houden.
                  Zou voor het overgrote gedeelte lichte lange set's doen om je uithoudings vermogen op te krikken.
                  Who's the Chef

Comment

Originally posted by 8888 View Post
                    Beste mensen,
                    Ik zit erover te denken om mijn biceps en triceps met een lichter gewicht te gaan trainen maar dan wel 15-20 herhalingen te doen, dat je ze echt voelt branden inplaats van dat je gewoon niet meer kan.
                    Wat zal daar een anders effect aan zijn dan sets van 12 herhalingen? (dat doe ik nu)
                    8888
                    doe je dit voor het kickboxen?? zo ja waarom train je je schouders dan ook niet op die manier en de rest?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      1RM is gebaseerd op kracht. Kracht is snelheid en het vermogen zoveel mogelijk motor eenheden aan te spreken. Daarnaast moet je lichaam ook gewend zijn aan zware gewichten, dus moet je het af en toe gebruiken.

10+ herhalingen is niet kracht gericht trainen. Dat is gericht op spiervezel vermoeiing. Train je lange tijd op hoge repetities zonder af en toe zwaar te gaan dan zal je 1RM ook omlaag gaan omdat je lichaam "lui" wordt met betrekking tot aanspreken van Motor Eenheden.

Wat er gebeurd is dat je met hogere repetites wat meer spiermassa kan ontwikkelen. Als je daarbij nog steeds gewicht blijft verhogen wordt je sterker. Maar wil je een hoger 1RM krijgen moet je na een periode van massa kweken weer tijd op kracht trainen zodat je lichaam went aan zware gewichten zowel qua neurologisch aspect als qua zenuwstelsel.
                      Bedankt voor de info...na een periode van massa kweken weer op tijd kracht trainen....hoelang is hier een periode?

Comment

Originally posted by bong bong View Post
                        doe je dit voor het kickboxen?? zo ja waarom train je je schouders dan ook niet op die manier en de rest?
                        Kijk dit is een hele goede vraag bong bong.. En ja alles wat je nodig hebt voor die sport moet je dan ook zo trainen.. Voor slagkracht en snelheid in je armen, moet je zo al borst, schouders, en triceps zo trainen.. En zo zal hij dat voor benen (kick) zn rug, benen en buik ook zo moeten trainen........

Comment

Als je slim bent train je gecombineerd.
                          1 dag op kracht
                          1 dag op snelheid en explosiviteit

Dan heb je het beste van beiden. Zeggen dat je niet op kracht en zwaar traint vanwege een sport is gewoon bullshit. Het is pas slecht als je alleen maar zwaar en kracht gericht traint en hierdoor trager wordt en je kracht niet kan gebruiken zoals het bedoeld is. Net zoals voetballers die zwaar squaten, maar even vergeten op een andere dag flink op sprinten e.d. te trainen zodat ze hun been kracht omzetten in explosiviteit om snel te kunnen rennen. Sprinters Front Squaten ook met 200kg en rennen de 100meter onder de 10sec met hun massieve bovenbenen.

Comment

Als je trainingsfilmpjes van kickboxers en MMA-fighters bekijkt (staan er genoeg op youtube) zie je dat die gasten ook veel combinatie-oefeningen doen en zgn wildeman-oefeningen.
                            Zoek ze eens op, er komen veel goeie (onbekende) oefeningen voorbij.
                            Je moet wel WILLEN

Comment

Ik vindt persoonlijk Kettlebell trainingen ideaal voor het MMA.

http://www.youtube.com/watch?v=etB3-...eature=related

bijvoorbeeld
                              Last edited by Le0n; 11-09-2009, 20:41.
                              How you like them apples?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X