Benen trainen met zwakke knieën?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen trainen met zwakke knieën?

Ik ben 2 weken geleden begonnen met fitness. Ik heb een bench staan en heb dumbells.

Nu zou ik graag ook mijn benen trainen, maar ik heb zwakke knieën.

Ik zoek dus oefeningen met dumbell of barbell voor de benen die niet te belastend zijn voor de knieën.

Iemand die raad weet?

Begin met licht gewicht en leer de correcte techniek voor paralel Squat en Lunges. Deze zorgen dat je in evenwicht moet blijven en zolang je begint met licht gewicht en goede techniek zullen de knieen sterker worden en kun je het gewicht gaan opvoeren.

Comment

bedankt voor de snelle reactie.

Comment

laten we eerst gaan bekijken waarom de topic starter denkt dat hij zwakke knieen hebt dan ineens allerlei informatie neer te ploffen.

hoezo denk je dat je zwakke knieën hebt? last van blessures ofzo?
        Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Tenzij hij metalen pinnen in zijn benen heeft is mijn advies gewoon correct.

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
            hoezo denk je dat je zwakke knieën hebt? last van blessures ofzo?
            Op mijn 7 jaar ben ik beginnen voetballen. Maar na de trainingen kon ik bijna niet meer op mijn benen staan. Ik ben toen naar de dokter geweest en die vertelde me dat ik snel vermoeide en zwakke knieën heb.
            Ik ben dan ook moeten stoppen met voetballen.

Comment

Ik zou maar eens je huisarts vragen of het dan wel verstandig is je benen te gaan trainen.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

ff langs je huisarts.. ik zelf moest ook stoppen met voetballen door een knie blessure die steeds terug keerde.. kon dan 2 weken voetballen en moest weer 4 weken rust houden omdat mijn kniebanden weer waren opgerekt/gescheurd. inmiddels fitness ik al zo'n 3 jaar. zonder probs (ook na een zware VATS operatie*is dan wel in je longen maargoed*).. eventueel ook even naar de druk op je knieën kijken. ik heb 2 jaar geleden steunzolen aangeschaft omdat ik last van mijn knieën had dit had indirect te maken met de verkeerde ballast op mijn voeten. steunzolen na 1-2maanden wennen ernaan liep ik stuk relaxter en de zeurende pijn in mijn knie was weg. en ik loop er nog steeds op.. dus hoofd omhoog en ff wachten op de dokters advies. oplossing zijn er bijna altijd wel

Comment

Ik heb ook een VATS operatie ondergaan een jaar geleden. Heb er nog geen negatieve effecten van ondervonden tijdens het trainen.

Ik zal een dezer dagen een afspraak maken bij de dokter en eens horen wat hij te zeggen heeft.

Comment

Voetbal is wel veel slechter voor je knie hoor. Zelfs je training kun je niet met gecontroleerde bewegingen doen.. Zou idd wel even aan je arts vragen of dit wel geschikt is voor jouw knie afwijking.. Succes, ik hoop het beste voor je

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Tenzij hij metalen pinnen in zijn benen heeft is mijn advies gewoon correct.
                      Ik heb metalen pinnen in mijn rechterknie en ik squat en deadlift en er is geen enkel probleem. Die vlieger gaat niet altijd op hoor.

Comment

Voetbal = meer onverwachte bewegingen = blessure gevoelliger.

In veel gevallen kan een goed ontwikkelde spier een knie juist rust geven.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                          Ik heb metalen pinnen in mijn rechterknie en ik squat en deadlift en er is geen enkel probleem. Die vlieger gaat niet altijd op hoor.
                          je moet ook niet alles serieus nemen als mensen je wat proberen wijs te maken op forum's
                          erop in gaan heeft ook geen zin want dan krijg je weer rellen.
                          gewoon laten rusten en vrede op aarde
                          Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                          http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Ik neem aan dat Fal er meer op doelt, dat als je er een pin in hebt, je niet zomaar kan doen en laten wat je wilt. Dat met een pin een beetje voorzichtigheid totaal niet verkeerd is.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Ik neem aan dat Fal er meer op doelt, dat als je er een pin in hebt, je niet zomaar kan doen en laten wat je wilt. Dat met een pin een beetje voorzichtigheid totaal niet verkeerd is.
                              Yup. Dat er dan even wat meer nadruk gelegd moet worden op een specifiek rehabilitatie proces eer je weer fatsoenlijk kunt squaten e.d. Bij de meest andere dingen van slechte/zwakke knieen is eerder advies van toepassing.

En voetbal e.d. is inderdaad een stuk slechter voor je lichaam dan kracht training met de basis oefeningen zoals squats.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X