oefeningen rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oefeningen rug

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden keuringen gedaan voor de landmacht, alleen werd ik niet echt goedgekeurd op mijn rug. Hij bleek krom te zijn en ik had lichte scoliose, maar nadat ik foto´s had laten maken bleek dit niet zo te zijn!!!

Wel is mijn rug vrij hol en duwt het mijn buik vrij voor uit terwijl mijn vetpercentage niet veel is. Zijn er oefeningen om mijn rug stabieler / rechter te krijgen? (die ik bijvoorbeeld thuis of op de sportschool zou kunnen doen)

Ik heb er nooit last van en de fysiotherapeut zei dat het niet echt nodig zal zijn om frequent terug te komen om mijn rug te controleren.

Bedankt alvast!

p.s: Ik heb geen benul van alle namen van de oefeningen. Dus een klein beetje uitleg erbij zou fijn zijn

ExRx (Exercise Prescription) on the Net

zoek daar wat rug oefeningen en train je rug ook gewoon goed, zoals je je hele lichaam zou moeten trainen.
    Groeten

Comment

Zal ik doen. Maar wat zijn bijvoorbeeld goede oefeningen om te zorgen dat mijn rug iets minder hol / rechter wordt?

Ik probeer in elk geval al een andere houding aan te nemen met zitten door bijvoorbeeld een holle rug te maken, borst vooruit en schouders naar achter.
      Zal zoiets helpen als je het jezelf aan went?

Comment

Je wil je rug minder hol maken maar je gaat juist zitten met een holle rug?
        Groeten

Comment

Excuses, ik bedoel een rechte rug maken en met de borst vooruit en schouders naar achteren.

Comment

Dan krijg je toch juist een holle rug? of heb jij een bolle rug, zoals je vrij vaak bij wielrenners ziet?
            Groeten

Comment

ik heb een holle rug

Comment

Anterior pelvic tilt, zoek maar op t-nation voor artikel
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Heel veel mensen hebben last van een holle rug. Als je de zoekfunctie gebruikt hier op het forum zul je er ook al wat info over vinden denk ik (kan me herinneren dat ik al eens op zo'n soort topic heb gereageerd).

Het is denk ik grotendeels een kwestie van jezelf een andere houding aanleren tijdens alledaagse dingen als zitten en lopen/stilstaan. Dus rug recht en bekken een beetje naar voren kantelen.

Zo heb ik het aangepakt:
                  Ga naast een spiegel staan (zonder shirt) en kijk naar je houding zoals het gewoonlijk is en ga dan zo staan zoals je denkt goed te staan (dus met een minder holle rug), voel hoe je moet staan en wen aan die houding. Het is een kwestie van doorzetten en er op letten, het is immers vaak een gewoonte om onderuitgezakt te lopen en zitten, dit leer je alleen af door er vaak op te letten en jezelf te corrigeren.

Indien alleen het veranderen van je houding niet werkt kun je kijken naar oefeningen om de spieren wat losser te maken ofzo? Wat rek en strek oefeningen misschien? Het is bij mij niet zo ver gekomen dus heb daar geen ervaring mee.

Succes ermee

Comment

Originally posted by Acesus View Post
                    Hallo allemaal,Zijn er oefeningen om mijn rug stabieler / rechter te krijgen? (die ik bijvoorbeeld thuis of op de sportschool zou kunnen doen)

Buikspieroefeningen!

Te holle onderrug kan een gevolg zijn van een disbalans tussen buik en erector (onderrug)
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik heb exact hetzelfde! Super holle rug en mn buik puilt standaard uit (voorbij mn borst) en in shirts lijk ik altijd dik (zelfs als ik heel droog op mn buik ben en alle abs keihard doorkomen).

Zoals Yawg al aangaf, die pelvic tilts. Kost mij veels te veel moeite om dat de hele dag zo te houden, maar misschien kan jij er wat mee.

Ik heb er zelf verder geen last van ofzo, lekker makkelijk tijdens de standing compounds om mn rug recht te houden
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X