Veldtest in het leger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veldtest in het leger

Hallo allemaal,

Ik begin 25 januari met het leger en ben goedgekeurd voor cluster 3. Ik zou graag willen doorstromen naar cluster 4 (dat is het hoogst haalbare, denk hierbij aan luchtmobiele brigade, painf en KCT).

Maar het probleem is dat iedereen daarvoor een veldtest moet afleggen. Die houd in: 2400 meter lopen in 12 min. Daarna met een rugzak van ong. 40 kilo 6km lopen. Daarna nog eens 1,5 kilometer met 10 kilo borstgewicht erbij.
    Dat is allemaal niet zo'n probleem voor mij, hier kan iedereen gewoon voor trainen. Maar het vervelendste is een soort coopertest met die piepjes. Alleen dan moet iedereen binnen een bepaalde piep heen en weer hebben gelopen met een munitiekist. Eerst is het 10x op en neer met 20 kilo, daarna 10x 30 kilo en dan 5x 40 kilo. En dit dus allemaal achter elkaar.

Het probleem is, en hier komt mijn vraag. Hoe kan ik hier nou het beste voor trainen? Want bij mijn vorige veldtest haal ik de 40 kilo niet meer. Het is een redelijk zware test die ik MOET halen. Want voor cluster 4 moet ik gewoon alles halen. Dus weet iemand bepaalde oefeningen waarbij ik deze test kan trainen?

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar anders was het bijna niet uit te leggen.

Alvast bedankt!

farmer walks doen met zware dumbells.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Ik heb die veldtest ook gedaan en het valt wel wat mee hoor..
      Probeer in de gym iets te vinden met een plateau op borsthoogte en ga een rondje gym doen met 40kg voor je middel niet tegen buik of op je riem en til hem zonder smokkelen aan het eind van je ronde op dit plateau... prima training... kun je thuis ook wel doen lijkt mij.. hoop dat je er iets aan hebt
      <------ BB Gun doet auw!

Comment

klinkt lekker allemaal

ik wens je alvast succes
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

@ Shredmaster,

Bedankt voor je reactie, ik ga maar eens even opzoeken wat farmer walks is. nooit van gehoord

@ Hebikniet

Jij ook bedankt! Misschien viel het voor jouw wel mee, maar ik weeg ook maar 60 kilo. Dan is die 40 kilo behoorlijk zwaar om elke keer te tillen. Ik heb al in de fitniss gekeken maar er is werkelijk niks waar ik bijv. de dumbells op zou kunnen leggen. Ik zou het inderdaad thuis kunnen oefenen, maar hoe kom ik aan zoveel gewicht? Een bak met bakstenen zou misschien kunnen, maar ik denk niet dat ik dan aan de 40 kilo kom.

Comment

Jerry can water of zak zand.
            <------ BB Gun doet auw!

Comment

Originally posted by Hebikniet View Post
              Jerry can water of zak zand.
              Maar ik wil het effect van die munitiekisten zogoed mogelijk namaken. Dus ik heb iets zwaars nodig om in een grote open kist te stoppen met handvaten. Dan kan ik die test zogoed mogelijk namaken en oefenen.

Comment

Originally posted by Desertstorm View Post
                Jij ook bedankt! Misschien viel het voor jouw wel mee, maar ik weeg ook maar 60 kilo. Dan is die 40 kilo behoorlijk zwaar om elke keer te tillen. Ik heb al in de fitniss gekeken maar er is werkelijk niks waar ik bijv. de dumbells op zou kunnen leggen. Ik zou het inderdaad thuis kunnen oefenen, maar hoe kom ik aan zoveel gewicht? Een bak met bakstenen zou misschien kunnen, maar ik denk niet dat ik dan aan de 40 kilo kom.

In de gym kan je toch met 2 schijven van 20 kilo gebruiken hiervoor?
                Heb je je plateau....
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  In de gym kan je toch met 2 schijven van 20 kilo gebruiken hiervoor?
                  Heb je je plateau....
                  Daar kan ik inderdaa mee trainen ja, maar waar moet ik die schijven dan op neerleggen. Wat kan dan als plateau dienen?

Comment

Misschien iets van een plank op de dip bars leggen ?
                    Het zijn maar ideeën he
                    <------ BB Gun doet auw!

Comment

Ik zou de situatie zo veel mogelijk na bootsen.
                      Denk dat kracht niet de enige factor is maar ook grip/handigheid zal heel belangrijk zijn (wat natuurlijk ook wel een beetje kracht is)
                      Zou gewoon een soortgelijke kist (met handvaten?) zoeken en dan precies de afstand en gewicht na bootsen en oefenen maar.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                        Ik zou de situatie zo veel mogelijk na bootsen.
                        Denk dat kracht niet de enige factor is maar ook grip/handigheid zal heel belangrijk zijn (wat natuurlijk ook wel een beetje kracht is)
                        Zou gewoon een soortgelijke kist (met handvaten?) zoeken en dan precies de afstand en gewicht na bootsen en oefenen maar.
                        Precies dat bedoelde ik nou te zeggen! Alleen ik wist er even niet de juiste woorden voor. Alleen het enige wat ik nog graag zou willen weten is, hoe kom ik aan 40 kilo gewicht om in een open kist te doen? Met bijv. bakstenen word het moeilijk om aan dat gewicht te komen...

Comment

Zand is wel zwaar genoeg denk ik.. en zoon kist heb je bij de dump voor een tientje ?
                          <------ BB Gun doet auw!

Comment

5 vierkante stoeptegels wegen als het goed is precies 40 kilo.

ongeveer 8kg de stuk
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Bedankt voor jullie reacties
                              Hier kan ik wat mee! Morgen even langs de dumpzaak om zo'n kist te regelen. Volgens mij ligt er wel eentje bij Roermond in de buurt. En dan maar trainen en dan moet het wel goed gaan komen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X