Barbell vs dumbell

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barbell vs dumbell

Even een vraagje (heb zoekfunctie gebruikt maar vond niet dadelijk een antwoord).

Ik doe nu zowel barbell als dumbell curls tijdens dezelfde workout (neem biceps samen met rug). Is dit eigenlijk twee keer exact hetzelfde (qua effect bedoel ik dan) en is van beide dus overbodig? Doe van beide 4 sets. Eerste twee 15x, laatste twee met zwaarder gewicht 12x.

Alvast thx voor de hulp.
    Under a pale grey sky we shall arise!!!

Het zijn bijna dezelfde ja. Zou barbel Curl houden en dan een DB Hammer Curl doen.

Comment

Dumbels komt meer stabilisatie en coordinatie bij kijken.
      Dus ook verschillende andere spieren worden aangesproken voor de stabiliteit.
      Doe je de hammer variant bij de dumbel curls?
      Met die pak je ook weer verschillende andere spieren.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ziet hier!

YouTube - Arm Muscle Exercises : How to do Hammer Bicep Curl Arm Exercises
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Nee doe dus de gewone. Maar vermits jullie het beiden aanhalen (waarvoor uiteraard veel dank ) ga ik barbell houden en met db de hammer variant doen. Nog één vraagje: doe je die dan best per arm apart (dus likns, rechts, links, rechts, enz) of tegelijkertijd?

Comment

Zie geen probleem, maar je moet wel doorwerken en niet opnieuw beginnen met setjes van 15.. Gewoon doorgaan met opbouwend gewicht...Maak desnoods minder reps als het te zwaar word 8-12...

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              ziet hier!
              Thx fellow Limburger

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                Zie geen probleem, maar je moet wel doorwerken en niet opnieuw beginnen met setjes van 15.. Gewoon doorgaan met opbouwend gewicht...Maak desnoods minder reps als het te zwaar word 8-12...
                Sorry ben niet helemaal mee vrees ik. Bedoel je elke training zwaarder gaan?

Comment

Barberl Cul kun je lekker opbouwen qua gewicht in de 8-12rep range zoals Knulletje zegt. Op het eind misschien nog 5kg er af ofzo en dan nog 3sets van 6-8 er bij doen. DB Hammer Curl doe ik per hand. Eerst alle reps met de ene hand dan de ander.

Elke training moet je zwaarder of meer reps met het oude gewicht als doel hebben.

Comment

Originally posted by Keyser Soze View Post
                    Thx fellow Limburger
                    hehe graag gedaan.

Je kan ze allebei doen of apart wat je wilt.
                    Kijk wel uit dat je geen momentum creerd als je andere arm omlaag gaat.
                    Waardoor je de ene dumbel omhoog wipt. En als je ze samen doet heeft de andere arm een paar seconden rust.
                    Je kan ze ook apart doen en je bijvoorbeeld vast houden aan machine of het squatrek of whatever.
                    Of je kunt gaan zitten om te voorkomen dat je gaat wippen.
                    The Sky Ain't The Limit

Comment

Ik doe bicep oefeningen en schouder isolaties juist wel met momentum. Armen groeien er altijd beter op dan gecontroleerd en dan minder belasting op de spier. Momentum is wat anders dan gooi en smijt werk trouwens.

Comment

Originally posted by Keyser Soze View Post
                        Sorry ben niet helemaal mee vrees ik. Bedoel je elke training zwaarder gaan?
                        Nee dat zal niemand lukken hoor hehehe.... Nee in je sets opbouwen.. Niet opnieuw starten zoals je het typte eerst 2x15 dan 2x 12 zwaarder... Het is wel zo dat je met dumbells veel meer kunt varieren dan met n vaste barbell.. Ikzelf gebruik voor biceps geen barbell, kost mn rug. Omdat er door het gewicht n hele rare spanning op komt, vooral in de onderrug.. Dus ik pak losse dumbels om het gewicht te halveren, en zodoende minder spanning op mn rug te krijgen.. Ik wil graag ook mn rug appart pakken...

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Ik doe bicep oefeningen en schouder isolaties juist wel met momentum. Armen groeien er altijd beter op dan gecontroleerd en dan minder belasting op de spier. Momentum is wat anders dan gooi en smijt werk trouwens.
                          Ik bedoelde denk meer het gooi en smijt werk dan, fallus.
                          Mijn excuses voor de foute verwoording.
                          Ik zie vaak mensen die hun ego in de weg hebben zitten.
                          Die met loodzware dumbels staan te zwaaien en goodmorning dumbels curls doen om het zo maar te noemen.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Ok thx allemaal!

Comment

Zou met de dumbell lekker hammer's doen.
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X