Buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren

Hello..

Misschien domme vraag, maar waarom komt er in bijna niemand zijn trainschema buik voor?

Is dit niet nodig?

wordt al hard mee gepakt bij de compounds, maar de meesten doen nog wel ergens crunches of zo
    Groeten

Comment

Buik is nutteloos om extra te trainen. Creeer je alleen maar onbalans mee en vergroot de kans dat je buik sterker dan onderrug wordt. Dit trekken je bekken in foutieve houding en krijg je allerlei lichamelijke klachten. Als ik een oefening extra pak dan is dit om de gehele core te verbeteren en niet alleen de buik.

Buikspieren ontwikkel je voldoende met compounds. Wil je een 6pack? Zorg dan dat je voeding klopt ipv je tijd te verdoen aan meer sit-ups die je waarschijnlijk toch fout uitvoert zoals het merendeel van de mensen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Buik is nutteloos om extra te trainen. Creeer je alleen maar onbalans mee en vergroot de kans dat je buik sterker dan onderrug wordt. Dit trekken je bekken in foutieve houding en krijg je allerlei lichamelijke klachten. Als ik een oefening extra pak dan is dit om de gehele core te verbeteren en niet alleen de buik.

Buikspieren ontwikkel je voldoende met compounds. Wil je een 6pack? Zorg dan dat je voeding klopt ipv je tijd te verdoen aan meer sit-ups die je waarschijnlijk toch fout uitvoert zoals het merendeel van de mensen.

Ok,thanks, dat wist ik dus niet. Maar wil je dan zeggen dat al die gappies met super abs 8-packs geen buikoefeningen doen?

Comment

Die dwazen doen alleen maar buikspieren, biceps, borst. Kijk naar hun houding en je ziet meteen hoe fucked up hun hele postuur is.

Comment

Die dwazen doen alleen maar buikspieren, biceps, borst. Kijk naar hun houding en je ziet meteen hoe fucked up hun hele postuur is.
            En als je nou eens kijkt naar bv. die gasten die in 300 speelden. allemaal dikke abs en toch ook wel een goede houding.

Comment

Die gasten deden wel meer dan hun paintbrush abs tonen. Zij trainden met wheel flips en andere full body oefeningen die het hele lichaam versterkt inclusief de abs. Daarnaast hadden ze een strikt dieet. En als extra werd het beetje aangedicht met de paintbrush.

Comment

Die gasten deden wel meer dan hun paintbrush abs tonen. Zij trainden met wheel flips en andere full body oefeningen die het hele lichaam versterkt inclusief de abs. Daarnaast hadden ze een strikt dieet. En als extra werd het beetje aangedicht met de paintbrush.

Ok. Ik wil wel een 6 packie hebben in ieder geval, maarwat jij dus adviseerd, gewoon veelcompounds dan komen die absvanzelf wel? hoef er geen extra oefeningen voor te doen ?

Comment

Veel compounds en op je eten letten.

Comment

Veel compounds en op je eten letten.

Cool, Thanks man!. Ik ga ermee aan de slag

Comment

De meeste mensen hebben al flinke abs.
                      Alleen bedolven door een vetlaag.
                      Je zult je vetpercentage omlaag moeten brengen om ze zichtbaar te maken.
                      Weet je wat je vetpercentage is?
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Niets aan toe te voegen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ben het eens met Falstyr. Squats en deads leggen een betere basis voor je abs dan crunches en dergelijke ooit zouden kunnen doen. Echter vind ik wel dat je iso's kunt toepassen om het plaatje compleet te maken. Zolang je onderrug ook blijft mee trainen zul je de verhoudingen niet meteen scheef trekken. En voeding is inderdaad een belangrijkere factor die bepaalt of je abs kunt showen dan training.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Eens met Jordy. En gedeeltelijk eens met Falstyr die het weer iets te stellig zegt.
                            Id train je met compounds zoals dl e squat en dergelijk al flink je abs. Echter om de finishing touch toe te voege kun je best nog iso's doen. Zelf doe ik er body rotation naast, ideaal voor zijkant etc.

En als bovenstaand plaatje zich afspeelt zul je de boel nooit uit verhouding trainen omdat je de DL bijvoorbeeld al meeneemt die je onderrug als een malle meepakt.
                            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ja en toch gek dat mensen die alleen maar deadliften nog steeds en vrij zwakke onderrug hebben...hmmm...Back Extentions en zo doen de powerlifters er niet voor hun lol bij hoor. En omdat die rug relatief nog steeds vrij zwak is zal het niet beter worden als je opeens buik iso's gaat doen. Daarom kun je beter core iso's toevoegen.

Bij deadlift doe je meer hamstrings, bovenrug. De onderrug doet relatief weinig, maar het lijkt van wel terwijl je eigenlijk meer een heup-extentie uitvoert dan dat je een rug-extentie uitvoert.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X