Buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je kan eventueel ook gewoon buik en schuine buikspieren trainen om zo wat meer massa te krijgen maar voeding is het belangrijkste.

Comment

Die massa krijg je met de compounds ook meer dan genoeg.

Comment

Als ik deadlift of squat snap ik dat de onderrug getraind wordt, maar hoe wordt de buik dan getraind? Wanneer tijdens het deadliften komt er spanning op je buik te staan. Geloof wel dat het je buik traint, alleen heb nooit begrepen hoe de oefening deze aanspreekt.

Comment

Een van de functies van je buikspieren zijn vooroverbuigen in de romp. Een beweging die je bij het deadliften dus nabootst. Daarnaast zorgen je buikspieren onder andere voor stabilisatie. Dat speelt dus een belangrijke rol bij bijv. squat, maar natuurlijk nog veel meer.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Als je je onderrug aanspant bij squat, deadlift, bench, militairy press, bent over row en zelfs bij tricep cable push down en zware bicep curls....dan span je ook je buik aan en zet je hem aan het werk. Bij de een is het statisch van stabilisatie spanning zoals bij een plank hold en bij de grotere compounds gebruik je het ook om kracht te leveren.

Als ik MichaelP fatsoenlijk laat deadliften loopt hij 2-3dagen met enorme buik spierpijn rond.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X