volume bij rippetoe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volume bij rippetoe

yo,

ik doe nu al een aantal maanden rippetoe en wat me nu opvalt is dat ik bij het squatten veel volume doe omdat ik daar mee opwarm maar met de rest eigenlijk niet. Om een voorbeeldje te geven wat ik daarjuist gedaan heb:
    2x10 lege barbell
    2x10 40kg
    2x10 60kg
    2x10 70kg
    1x10 80
    1x8 90kg
    1x5 100kg
    en dan mijn werksetjes, 3x5x102.5kg
    als ik dan het benchen begin doe ik
    1x15 lege barbell
    1x10 40kg
    3x5 62.5kg
    met de deadlift van 't zelfde.

Nu is mijn vraag, wat vinden jullie daarvan? Kan ik beter proberen wat meer volume bij de andere oefeningen steken en minder bij squat, of maakt het ni veel uit? Met deze drie oefeningen ga ik zowiezo al over 't uur...
    Ik merk precies ook dat mijn benen maar blijven groeien ma bovenlichaam blijft een beetje achter, kan dat liggen aan het feit dat ik te weinig volume doe?
    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Ik ken de principes van rippetoe niet uit mijn hoofd dus misschien ligt het daar aan, de keuzes die je maakt, maar als je het mij vraagt verspil je te veel energie aan onnodige warming up setjes. Als je setjes kan maken met 100+ lijkt het mij vrij makkelijk rekenen. Pak je gewoon 20 (lege barbell), 40, 60, 80 en dan begin je aan je setjes van rond de 100 kilo. Makkelijk genoeg toch. En dat hoeft dan echt niet lang te duren want als je boven de 100 kilo kan squatten is t/m 60 kilo toch niet echt zwaar vermoeiend. Hoef je dus geen 3 min rust voor te pakken na elk setje. 20 en 40 kan je sowieso wel gelijk achter elkaar doen. Je maakt het jezelf gewoon te lastig denk ik. Maar goed als je dit volgens rippetoe zo moet doen heb ik niks gezegd. Maar volgens mij is dat niet het geval.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik kan je niet helpen, omdat ik niet weet hoe het werkt dat rippetoe.

Comment

Originally posted by jordy View Post