Belankrijke buik oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belankrijke buik oefeningen

Wat zijn eingelijk belangrijke buik oefeningen om bvb de squat en deadlift makkelijker te maken. Het gaat mij niet zo zeer bij de buik om spiermassa.
    maar vooral om kracht voor zware oefeningen zoals squat en deadlift.
    Waarom ik dit vraag is puur omdat ik erg mijn buikspieren voel door de front squat. Het is dus net of ik meer mijn buik train dan mijn benen zelf. De buik
    heeft het zeg maar moeileijker.
    De buik spieren zelf wil ik graag plat houden en moen echt niet dikker worden.

Ik zelf zat dus te denken aan meer statische kracht in de buikspieren ?
    Last edited by LittleMofo; 10-01-2010, 11:32.

Plank holds voor je core??
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Thnx klinkt aardig statisch. Ik zal ff opzoeken wat het is en hoe het moet iig bedankt.

Ga ik zeker toevoegen
      http://www.youtube.com/watch?v=-FciLYFtGoA
      Last edited by LittleMofo; 10-01-2010, 12:34.

Comment

hier zijn wat variaties die je kunt toevoegen om je core te versterken.
        ook je voeten hoger plaatsen (bankje) helpt om het wat zwaarder te maken.

let niet op zijn gezwets,maar op de variaties (degene met de arm naar de zijkant kun je ook nog met bv dumbbells doen)

YouTube - How Strong is Your Core? Take the Test.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

reverse crunches ik doe deze samen met de plank holds.

Comment

Hoe word het zwaarder door je voeten op n bankje te plaatsen dan? Afstand voeten armen blijft gelijk...

Comment

Denk door de zelfde reden waarom push ups met je voeten hoger ook zwaarder zijn dan normaal...
              1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Meer gewicht word getilt, lijkt mij omdat het boven lichaam dan meer gewicht krijgt, hoe hoger de benen hoe meer het boven lichaam core moet tillen hoe langer hoe meer gewicht er naar de benen gaat bedenk ik nu zelf net of het klopt weet ik niet?. Een soort hefboom effect zeg maar.

Comment

er komt meer druk (gewicht) op je ellebogen te staan waardoor je je core meer moet aanspannen om de juiste (plank) houding aan te houden.
                  Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                  Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Leg je benen op een swiss ball met plank holds. Dan gaan we praten over core stabiliteit en kracht.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Leg je benen op een swiss ball met plank holds. Dan gaan we praten over core stabiliteit en kracht.
                      Helaas hebben wij die niet in de gym maar zou er 1 voor thuis kunnen bestellen of vragen aan de eingenaar of hij er wat in ziet, ook voor andere mensen in de gym. Ik vind dit namelijk helemaal niet zo'n verkeed instrument wat verschillende training betreft en wat ik er over lees.

Comment

Komt denk doordat je lichaamszwaartepunt verplaatst als je je voeten op het bankje legt.

Comment

Abdominis: Decline Sit Up / Straight Leg Raise

Obliques: Side Bend / Russian Twist

(allen met gewicht)

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
                            Komt denk doordat je lichaamszwaartepunt verplaatst als je je voeten op het bankje legt.
                            klopt
                            Fz x r1 = fm x r2 ofzo
                            Je zwaartepunt zal meer naar voren komen te liggen en maakt t dus zwaarder om je romp recht te houden en meer stabiliseren is meer belasting .
                            Iig zoiets was t bij toegepaste natuurkunde.

Comment

Je hebt het over Moment neem ik aan?
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X