Borstspier zonder hulpmiddel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borstspier zonder hulpmiddel?

Hoi,

Ik heb een ingevallen borst, en ik vind zelf dat het er erg lelijk uit ziet. ik ben nu 1.70m lang en weeg 60 kilo. ik wilde wat aan de borst doen door middel van oefeningen. Maar, ik heb het al meerdere keren met mijn ouders besproken, ik mag niet naar de sportschool en ook geen gebruik maken gewichten e.d.

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig om wat grotere en vollere borst te krijgen door oefeningen zoals opdrukken, dit doe ik gecombineerd met buikspieren, maar met mijn buikspieren heb ik geen moeite.

ik heb op internet gekeken naar verschillende manieren om op te drukken die veel effect zouden moeten hebben op de borst, maar ik merk maar heel weinig verandering in mijn borst, het heeft bijna alleen maar effect op mijn triceps en biceps.

Hebben jullie tips of oefeningen die kunnen helpen bij een goede ontwikkeling van de borst, zonder dat ik daar hulpmiddelen bij nodig heb? alvast bedankt!

groetjes, Vincent.

Zonder hulpmiddelen ga je het niet redden. Hoezo mag je niet met gewichten trainen als ik vragen mag? Slaat nergens op wat je ouders doen.

Comment

Ik weet het niet, ik heb het al meerdere keren met ze besproken, en duidelijk gemaakt wat ik wil. maar het blijft nee...

Comment

Als ze denken dat het slecht voor je is, dan moet je ze maar zeggen dat het onzin is en het juist heel erg gezond is als je nu al begint met sporten en gewichten. Ik houd niet zo van mensen die nee zeggen, maar geen reden geven. Misschien eens proberen erachter te komen wat de reden is van je ouders om nee te zeggen (Misschien dat je het nu inmiddels al niet meer durft, omdat je al zo vaak gevraagd hebt, maar ik vind dat je recht hebt op een verklaring).

Bekijk trouwens de sticky tienerbodybuilding, daar staan een paar goede redenen in, waarom vroeg beginnen helemaal zo slecht nog niet is.

Comment

zal ik doen, dankje

Comment

Dat is een beetje genaaid. Hoe oud ben je dan? Spijt me om te zeggen, maar met opdrukken ga je niet echt een flinke borst ontwikkelen.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik ben 15 jaar, ik wil geen flinke borst ontwikkelen, maar gewoon iets meer massa, zodat ik van die ingevallen borst af ben.

Comment

We hebben hier laatst een hele discussie over gehad of het wel verstandig is om kinderen gewichtstraining te laten doen en toen waren er ook geen gegronde redenen om het te verbieden.
                15 jaar vind ik een goede leeftijd om alvast wat met gewichten te werken.
                Niet te zwaar natuurlijk maar genoeg om je lichaam alvast te laten wennen.
                Persoonlijk vind ik de beslissing van je ouders jou niet naar de sportschool te laten gaan een beetje overdreven, en helemaal al voor het niet hebben van wat gewichten voor thuis.
                Zij moeten ook begrijpen dat jou situatie, het down voelen omdat je je borst klein en ielig vind, niet echt bevordelijk is voor je algemene welzijn.
                Je kunt er vrij depressief van worden en niet lekker in je vel, denk dat je ouders daar niet bij stil staan.
                Dus als ik jou was zou ik net zolang doorzeuren totdat ze er zo moe van worden dat je je zin krijgt.
                Voorlopig is opdrukken natuurlijk een hele goede oefening om een hoop spiergroepen tegelijk te pakken met name je borst, dus zou dat gewoon doen.
                Daarnaast kun je dippen, lunches voor je benen, crunches voor je buik, en misschien dat je ergens in huis jezelf kunt optrekken, wat weer heel goed voor je rug is.
                Google anders eventjes om nog meer oefeningen te vinden om thuis te doen zonder gewichten.
                Eigenlijk heb je altijd een gewicht bij je, en dat ben jezelf, maak daar gebruik van.
                Sterkte en succes.

Comment

Beste Vincent,

Het spijt me enorm, maar ik moet je vertellen dat je hoogstwaarschijnlijk te maken hebt met een "Pectus Excavatum" ook wel bekend als een schoenmakersborst. Ik weet hoe je je lichaam heel kritisch beoordeeld als 15 jarige ...

Al weet ik niet hoe ernstig jouw geval is van PE, door middel van meer massa op je frame te bouwen kan het zelfs nog meer gaan opvallen of het zou kunnen verminderen, maar de aandoening Pectus Excavatum kan je alleen maar verwijderen door middel van een operatie te ondergaan.

Ik had zelf een Pectus Excavatum en daarom wou ik je dit even vertellen.
                  Ongeveer een maand geleden ben ik hieraan geopereerd geweest en ben best tevreden!

Redenen voor operatief ingrijpen zijn:
                  • cosmetische redenen, wegens psychische problemen met het uiterlijk, zoals bijvoor-beeld een laag zelfvertrouwen.
                  • bij long- en hartproblemen, borstpijn en bij een mogelijke toekomstige noodzaak voor een open hart operatie.

Hier is er nog meer over te vinden: Pectus forum :: Wat is Pectus Excavatum / Carinatum?
                  Revalidation from the Nuss procedure ...

Comment

Goede en duidelijke post ECTO...

Comment

Originally posted by E C T O View Post
                      Beste Vincent,

Het spijt me enorm, maar ik moet je vertellen dat je hoogstwaarschijnlijk te maken hebt met een "Pectus Excavatum" ook wel bekend als een schoenmakersborst. Ik weet hoe je je lichaam heel kritisch beoordeeld als 15 jarige ...

Al weet ik niet hoe ernstig jouw geval is van PE, door middel van meer massa op je frame te bouwen kan het zelfs nog meer gaan opvallen of het zou kunnen verminderen, maar de aandoening Pectus Excavatum kan je alleen maar verwijderen door middel van een operatie te ondergaan.

Ik had zelf een Pectus Excavatum en daarom wou ik je dit even vertellen.
                      Ongeveer een maand geleden ben ik hieraan geopereerd geweest en ben best tevreden!

Redenen voor operatief ingrijpen zijn:
                      • cosmetische redenen, wegens psychische problemen met het uiterlijk, zoals bijvoor-beeld een laag zelfvertrouwen.
                      • bij long- en hartproblemen, borstpijn en bij een mogelijke toekomstige noodzaak voor een open hart operatie.

Hier is er nog meer over te vinden: Pectus forum :: Wat is Pectus Excavatum / Carinatum?
                      Bloody hell, ook welkom, zou je jezelf niet ff gaan voorstellen in de juiste topic.
                      Deze jongen mag van z'n ouders nog geneens een paar gewichten hebben.
                      Denk je nu werkelijk dat ze hem naar het ziekenhuis sturen om hem te laten opereren???
                      En denk je nu niet dat je hem nog verder in de shit helpt met je post?
                      Nu denkt hij helemaal dat het niet normaal is en dat hij een of andere afwijking heeft.
                      Goed gedaan kerel, jij zorgt echt voor een beter innerlijk gevoel voor hem.

Comment

De vraag is of hij het echt wel heeft. Man, als ik op internet na fotos kijk van die aandoening, dan zie ik echt zwaar ingedeukte borsten. Ik weet niet hoe die van de TS eruit ziet.

En het is helemaal niet verkeerd om de TS hierop te wijzen. Ja, het is niet leuk als hij het heeft, maar het zou dan wel de realiteit zijn. Die jongen zou er niks aan hebben als hij denkt het met gewichten op te lossen, terwijl er niks aan te doen valt (behalve opereren). Maar nogmaals, dat blijft de vraag.

Vraag aan de TS: Hoe erg is het?

Comment

Ja Misterlift.. Heel veel mensen zeggen dat ze n ingevallen borst hebben.. Terwijl dat helemaal niet zo is.. Die zien bij n ander borst spieren, en bij hun is het vlak en vrij ongespierd.. Als je dan navraag doet blijkt die met de gespierde borst toch wel wat trainingen te hebben, zoals bv n judoka of boxer.. Maar kun je niet vergelijken.. De een is vaak ook wat verder dan n ander in zn lichamelijke ontwikkeling.. Ik kan van hieuit ook niet zeggen in hoeverre deze knaap zn borst ontwikkeld is... Ik zou wel graag willen weten waarom hij van zn ouders niet mag sporten.. Heeft het n lichamelijke reden? Of kan het hun geen reet schelen hoe deze jongen zichzelf voelt... Ik vind het onderwerp vrij lastig, zonder voldoende info... En zelfs die knaap krijgt geen verdere info... Het waarom ontgaat mij helemaal...

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            De vraag is of hij het echt wel heeft. Man, als ik op internet na fotos kijk van die aandoening, dan zie ik echt zwaar ingedeukte borsten. Ik weet niet hoe die van de TS eruit ziet.

En het is helemaal niet verkeerd om de TS hierop te wijzen. Ja, het is niet leuk als hij het heeft, maar het zou dan wel de realiteit zijn. Die jongen zou er niks aan hebben als hij denkt het met gewichten op te lossen, terwijl er niks aan te doen valt (behalve opereren). Maar nogmaals, dat blijft de vraag.

Vraag aan de TS: Hoe erg is het?
                            Precies, we weten helemaal niet of hij het heeft, dus waarom hem gelijk met zoiets confronteren?
                            Het mannetje is pas 15 jaar en ik heb het gevoel dat hij bedoelt dat hij een kippenborst heeft.
                            Waarom hem dan gaan opzadelen met iets vrij extreems?
                            Zie daar het nut niet van in.

Comment

Trouwens nog een tip voor het opdrukken en het zwaardere maken hiervan. Als je een rugzak hebt, vul deze dan met zware dingen of doe er flessen met water in, zo kun je ook het gewicht nog opvoeren. Het is alles behalve ideaal om steeds dezelfde oefening te doen, maar dan heb je tenminsten iets.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X